vrijdag 7 april 2023

Rondje Tuin, April * * *


Rondje tuin is misschien wel een groot woord want zo in het begin van April gebeurt er wel al veel in de tuin maar toch niet zodanig dat daar veel foto's van gemaakt kunnen worden waar je mond van openvalt. De bak viooltjes hierboven kreeg ik vorig jaar 7 November op mijn verjaardag en kijk nu toch eens het blijft maar doorbloeien. Nu moet ik wel zeggen dat ik dagelijks contoleer op bloemen die bijna zijn uitgebloeid want als je die steeds verwijderd blijven ze bloeien, maar dat weten jullie natuurlijk allang.


Wel leuk om al wat kleur zo hier en daar te ontdekken, dit is het Kaukasische Vergeet Mij Nietje, zo
mooi altijd die heldere blauwe kleur en vooral als het grote plukken bij elkaar zijn.


Het eigenwijze Haasje wil er even tussendoor glippen, ach ja dat mag ook wel zo vlak voor de Paasdagen.


Lief zijn ze altijd de kleine soort Viooltjes Viola-Cornuta ook van die mooie doorbloeiers waar je tot ver in de zomer nog plezier van hebt.


Tsja en dan de natuurlijk alle bollen die elk jaar weer hun kopjes boven de aarde uitsteken, om vrolijk van te worden toch. Langzaam komt er weer overal kleur tevoorschijn, puur genieten.


Deze foto nam ik twee dagen geleden en als je nu kijkt zijn ze al weer een stuk verder, het gaat nu zo snel.


De doodgewone sleutelbloemensoorten [ Primula ] wat zijn die toch sterk, elk jaar komen ze weer prachtig tevoorschijn, het lijken wel roosjes, door de regen zijn ze wat modderig maar niet minder mooi.


Mooie kleur voor de Paasdagen, het zijn van die korte tulpen en heel sterk ook.


Deze naam ben ik ook even kwijt, moet er weer even inkomen zeg maar. Dit zie je ook overal in de bermen en ook grote plukken in mijn tuin, ze geven gewoon licht al die gele bloemen bij elkaar. Het bloeit maar een paar weken en dan sterft het blad af en verdwijnt om volgend voorjaar weer triomfantelijk opnieuw hun gele koppie laten zien.


Dan toch ook nog even een glimp van mijn Paasschaal met de Hazen lampjes en mijn zelf beschilderde eitjes.


Dit zijn ook bloembollen maar ik weet even niet meer de naam daarvan, ook zo'n mooie heldere blauwe tint hebben ze. En verder staan de alle rozensoorten ook al flink in het blad, ben heel benieuwd of het een goed Rozenjaar gaat worden. Wens jullie allemaal gezellige Paasdagen toe. 

13 opmerkingen:

  1. Ah ik loop even met mee door de tuin. Viooltjes in inmaak keulsepotten mmm.....die heb ik binnen staan de potten dan ideetje om ze achter te zetten. Voor dan zijn ze zo geroofd schat ik. Primula ik heb er maar 1 die elk jaar op komt een paarse. Dit jaar kreeg ik er een paar met mijn verjaardag ik ga ze nu in de volle grond zetten eens kijken of dat hier dan ook lukt. Mooi nu alles lekker uitloopt hier gaat de sering hard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gele bloemetje is gewoon speenkruid mooi in het voorjaar ik heb bosanemoon in de tuin. Gepikt kangs de kant van de weg :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke voorjaarfoto's! Er staat al heel wat in bloei, het moet fijn zijn om daar tussendoor te lopen en ervan te genieten. En natuurlijk kunnen wat paas(haas)foto's niet ontbreken.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo’n rondje door de tuin. En zeker nu is het genieten omdat er zoveel uit- en opkomt. Bijna elke ochtend, na het rondje met Dientje, loop ik ook een rondje. Violen zijn toch dankbare plantjes. De blauwe bollen zijn Scilla’s, sterhyacint. Ik wens jou / jullie ook fijne Pasen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het weer steeds mooier en kleuriger wordt in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, prachtige tuin heb je! En de namen zijn al aangevuld, las ik net in de andere reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel fijn weer dit rondje door je mooie tuin, Josephine !
    Ook al is het koud, veel regen en wind het is echt genieten als alle frisse lentekleuren weer te voorschijn komen !
    Leuk het eigenwijze haasje en ook je paasschaal ... zo sfeervol met de lampjes !
    De narcissen op mijn blog heb ik gekocht in pot.
    Fijne paasdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezelligheid in die tuin. Jammer dat het steeds zo koud is, want ik denk dat je er heerlijk kan zoetten.
    Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt of er niet veel bloeit in je tuin, maar als je goed kijkt kom je toch een hoop tegen.
    Wat zijn je viooltjes nog mooi na de winter, bij mij is het een treurige boel.
    Die leuke geeltjes heten Speenkruid, maar inmiddels hebben ze mijn hele tuin overwoekerd, dat was niet de bedoeling :-(
    Ben verliefd op jouw leuke paaslampjes, nog nooit gezien.
    Schattig ook dat Paashazentrekpopje.
    Zo mooi dat alles weer uitloopt. Mijn Krentenboompje staat ook op springen, een paar zachte dagen en het is weer een wolk van witte bloesem.
    Geniet van al dat moois en ik wens je gezellige Paasdagen toe.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto’s en ja het genieten van de tuin gaat nu echt beginnen. Iedereen heeft er zin in, hier ook, nog een fijne tweede paasdag. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is weer puur genieten in jou tuin met al die sfeervolle hoekjes.
    Leuke trekpophaas ook. Hij heeft vast genoten met de Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou had ik toch deze blogpost van jou helemaal gemist!
    Enne, mijn mond hing toch aardig open bij het zien van je foto's hoor... Ik heb nog lang niet zoveel kleur en bloei in de tuin, maar dat zal wel aan de soort beplanting liggen!
    Viooltjes zijn toch zulke dankbare plantjes... en goed dat je het weer zegt van die uitgebloeide bloemetjes, want dat vergeet ik nu ook altijd om te doen!
    Mooi zijn je primula's... die wil ik ook nog wel in de voortuin hebben.
    Leuk hoe het paaspopje overal tussendoor piept...
    De paasdagen liggen alweer achter ons; nu lonkt het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥