zaterdag 13 mei 2023

Art Journal, Aquarel en Kaft * * *


Deze keer ben ik het aquarelpapier in het Art Journal boekje gaan uitproberen. Uiteindelijk viel het me best wel mee want ik heb vrij nat gewerkt, de pagina's zijn niet verlijmd zoals bij een professioneel aquarelblok en het trok niet krom. Maar de verf wil op dit papier niet heel goed vloeien, het werkt gewoon minder prettig. Maar voor mijn uitwerking van een nonchalant abstract boeketje bloemen maakt
het niet zo heel veel uit.


Hier zien jullie hoe het in eerste instantie is geworden en ik vond het er erg saai uitzien dus ben ik aan de slag gegaan met een Rotring 0.2 marker. En zoals jullie kunnen zien ben ik bewust slordig buiten de lijntjes gaan tekenen. Gewoon niet nadenken en krabbelen maar, dat is ook erg leuk om te doen.


Op deze foto kan je wat beter zien hoe de kleuren zijn in werkelijkheid. 


O ja, zou ook nog de buitenkant van het boekje een beetje opleuken, dus zocht ik allerlei spulletjes bij elkaar en ben aan de slag gegaan. En zoals dat meestal gaat gebruik je maar de helft uiteindelijk.


En uiteindelijk is de voorkant zo geworden, met mooie kantjes en randjes uit de oude doos en aan de rechterkant met die tekst is een soort krant bedrukt op jute, nog een stukje muziekpapier uit een van mijn vader boeken. En zeg nu zelf dat ziet er toch iets aantrekkelijke uit.


Inmiddels ben ik al weer met iets anders bezig voor het Art boekje, wordt vervolgd.

12 opmerkingen:

  1. Ik vind je boeketje enig geworden. Heb veel bewondering voor je tekenwerk. De stift maakt het helemaal af. En dan die buitenkant: Supermooi!! Leuk om er nog iets van je vader voor te gebruiken.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die kaft is zo veel leuker. Het is zo echt je eigen boekje geworden. En je boeketje ziet er prachtig uit, leuk die losse stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige aquarel en de voorkant is erg leuk nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, o, o, Josephine, je weet toch wel dat je niet buiten de lijntjes mag kleuren?
    Dat heeft je moeder vroeger vast vaak tegen je gezegd :-)
    Maar het geeft een prachtig resultaat, net als al die oude spulletjes die op de omslag zitten, zo is het echt een kunstboekje geworden.
    Aquarel papier vond ik zelf eigenlijk fijner werken met aquarel verf als je die nat gebruikt. Dat dringt er beter in, maar jij hebt een andere ervaring dus.
    Ben benieuwd wat je nu weer bedacht hebt, maar het wordt zeker weer mooi daar ben ik zeker van.
    Fijn weekend,
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met weinig weet je een hoop moois te maken .Weer prachtig getekend. Zo knap hoe je dat doet ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige omslag is het geworden! En je aquarel van de bloemen vind ik ook zeer geslaagd. Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig nonchalant boeketje bloemen, zo teer en mooi van kleur. Wat een effect kan een marker geven. De versierde kaft maakt het boekje heel persoonlijk. Fijn weekend, groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wou dat ik ook zulke leuke "nonchalante abstractjes" kon maken.Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie Anoniem staan, niet de bedoeling.ik woon naast je.😀🖐

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat buiten de lijntjes kleuren maakt er een prachtig boeket van, Josephine, een uniek abstract werkje !
    De voorkant van het boekje is ook zo leuk versierd, het heeft zo een heel persoonlijke touch gekregen !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet iets, maar zéér aantrekkelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is de kaft leuk geworden, het geeft al een voorproefje van de creativiteit in het boekje. Je bloemen zijn ook weer zo mooi geworden. Ik vind beide mooi, met en zonder marker. Ik ben bu al weer benieuwd naar je volgende creatie. Veel plezier. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥