vrijdag 5 mei 2023

Rondje tuin i Mei * * *


 Worden jullie al een beetje tureluurs van mijn tuinposten,  had weinig tijd van de week, maar altijd nog wat tijd om  door mijn tuin te struinen en dan weer het nodige te fotograferen. Deze prachtige  plant heb ik vorig jaar al eens laten zien en nu heb ik er weer een aantal gekocht. 
Het is de Scabiosa Columbaria,'Butterfly Blue' in Nederland heet het 'Duifkruid' Ze zijn prachtig van kleur, bloeien zeer lang en deze soort is winterhard


Na twee dagen wat meer warmte zie je de Sering bijna groeien, hier in het noorden zijn ze meestal wat later en natuurlijk en omdat het best wel koud was de laatste tijd. Maar binnenkort kunnen we weer heerlijk de geur opsnuiven!!!


Toen ik van de week die planten van de eerste foto kocht lachte dit grappige krekeltje me toe, het is een solar lampje. Gewoon een leuk gekkie, die mocht mee naar huis.


Mijn Heksenbol  die waakt over ons zomerhuis zoals ik mijn tuin zomers altijd noem.


Het Malis-appeltje boompje staat sinds een paar dagen weer volop in bloei, vind deze bloesem echt prachtig. Het lijkt wel op dunne velletjes papier, het oogt heel teer.


Deze Zon van aardewerk hangt gtussen oude stammen van de rode druif. De druif kocht ik zo'n 25 jaar geleden. Er komen overigens nog zelden druiven aan maar het staat heel decoratief tegen de muur.
Deze stammen zijn natuurlijk de onderkant want verder naar boven is hij mooi vertakt en komt dan volop in blad te staan.


 Van de gesnoeide takken van het Malis boompje heb ik weer een aantal Kransen gevlochten, dat doe ik alle jaren weer opnieuw. Best  een behoorlijk werkje om ze mooi rond te krijgen. Meestal gebruik ik tussendoor van dat dunne stevige ijzerdraad om ze in model te dwingen en dat werkt prima.


Toen wij in 1994 hier kwamen wonen hebben we de Kerstboom van de kerst in de tuin gezet en heel goed verzorgd. Hij staat achter in de tuin langs de waterkant en is inmiddels uitgegroeid tot een REUS zelfs hoger dan ons huis. Voor deze boom heb ik van de takken een soort hart gemaakt met daaraan een grote Blauwe knikker van glas. Je ziet aan de stam wel dat het een flinke boom is.

Gezellig toch al die kransen, en er liggen en hangen er nog meer zo hier en daar, ben gek op al die sfeerhoekjes. 

11 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf rondjectuin nu is alles zo mooi lenteachtig met bloesem. Mooie sfeerhoekje . Ik val op de keulse potte n nooit over nagdacht om die buiten te zetten. Ideetje :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit erg om in een mooie tuin rond te lopen hoor... En vaak doe ik weer ideetjes bij je op!
    Zoals nu, het duifkruid... Wat een prachtige plant is dat en laat ik nu dol zijn op blauwe bloemen! Alleen lijkt hij op internet meer paars op de foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verschilt per plant Elizabeth, de één is iets blauwer dan de andere, maar allemaal hebben ze ook een licht lila zweem eroverheen. Toch oogt het in de tuin als blauwtint.

      Verwijderen
  3. Niks tureluurs, ik vind het prachtig. Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch die tuin van jou. Ik kijk graag even mee. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je toch een mooie tuin met mooie hoekjes. Ik word er niks tureluurs van. Het is juist genoten. Mooie kransen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi, jullie tuin! Heerlijk dat we af en toe mee mogen "struinen" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een beetje tureluurs ?! :-) Zo grappig Josephine ! Ik kijk altijd graag mee naar alles in je tuin !
    Al die mooie bloemen en planten en ook de sfeerhoekjes daar hou ik van !
    Gisteren heb ik foto's van onze sering genomen, ik vond dat ze ondanks nog niet helemaal uitgebloeid toch al aan het verwelken waren ... natuurlijk door al die regen en wind in maart en april en ook nu zijn weer buien voorspeld voor meerdere dagen.
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee hoor ik heb nog lang niet genoeg van je tuin. Zo prachtig. En al die details, ik krijg er inspiratie van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meekijken in andermans tuin is altijd leuk.
    Die mier van glas en draad, is werkelijk een beeldje!
    Vind die sfeerhoekjes prachtig en zo gezellig om naar te kijken.
    Misschien zou je de takken een nacht in het water kunnen leggen, Zou je ze dan makkelijker kunnen vlechten?
    Maar heel mooi gedaan, en misschien ga ik dat ook eens proberen.
    Helaas is mijn snoeiafval net allemaal mee gegaan met het groenafval.
    Met deze mooie dagen komt alles weer uit. Heb net een prachtige bos witte seringen geplukt in het openbare perk hier in de straat.
    Soms gedijt gestolen goed :-) :-) :-)
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee hoor, tureluurs wordt ik er niet, raak er eerder door geïnspireerd. Jij bent een kei in het creëren van sfeervolle hoekjes, écht zó leuk !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥