zondag 21 mei 2023

Klein lapje voor het Art journal boekje * * *


Voor een nieuwe bladzijde van mijn Art Journal boekje ben ik met kleine verschillende lapjes een vierkant gaan maken, [ het boekje is 21 X 21cm. ] en daarna heb ik met borduurgaren allerlei steken aangebracht.


Het lapje is wat kleiner dan het boekje en heb voor de achtergrond van papier wat randen grillig gescheurd om de strakheid van het vierkant wat losser te maken.


Tijdens het maken van dit lapje kwam ik ook een heel oude broche tegen die toen ik een klein meisje van een jaar of zes was op mijn donkergroene manteltje pronkte die mijn moeder zelf had gemaakt. 
Omdat de kleuren van de broche  een beetje bij deze post past qua kleur laat ik deze ook zien.


De broche is gemaakt van verschillende kleuren raffia, bloemvormen en bladeren. ook allerlei kralen zijn erin verwerkt.


Weet eigenlijk niet of mijn moeder het zelf heeft gemaakt, het kan ook best zijn dat het van mijn Oma is geweest. Het is echt prachtig gemaakt.


Geniet allemaal volop van het heerlijke Lenteweer.

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stof collage voor in jouw boekje. Heel mooi. Wat een kunstwerkje die broche.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een mooi lapje gemaakt voor jouw boekje.
    Net alleen de steekjes zijn leuk, maar je hebt hele aparte stofjes daarvoor gebruikt, dat geeft een heel mooi effect.
    Die broche, wat is ie prachtig!
    Ook nog zo mooi gebleven. Als jong kind ben je meestal niet zo voorzichtig met zulke dingen.
    Raffia... dat herinner ik me wel uit mijn jeugd.
    Ik was altijd al het knutselen en had ook raffia in allerlei kleuren.
    Weet niet meer wat ik er mee deed, maar volgens mij kan je dat nu nergens meer kopen.
    Lekker hè, dat zonnetje!
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De broche is prachtig. Die herinner ik me ook wel van lang geleden.
    En dan je werkje: we weten niet beter, of dit wordt leuk, en ja hoor, je stelt ons niet teleur. Wat is het mooi geworden. Leuke stofjes, mooie steken en dan heb je weer iets moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je prachtige stofjes genomen om de pagina in het art book te versieren. Het stofje nodigt ook uit om er wat mee te doen. Ohhh en die broche van Raffia, het is een kunstwerkjes, wat knap gedaan. Dat het nog zo goed is gebleven door de jaren heen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een artistiek lapje geworden, Josephine ... mooie kleurtjes en details !
    Oh, dat je die broche nog altijd hebt, het is een echt kunstwerkje, zo prachtig gedaan !
    Eindelijk heerlijk, zonnig lenteweer ... dat is genieten :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, de broche én jouw eigen kunstwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet normaal zó mooi, jou werkje en de broche !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo'n broche herinner ik me. Wat leuk. Misschien had ik er wel een. Jouw borduursel is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥