maandag 4 december 2023

Flag Book probeersel, * * *


Het blijft erg  leuk om allerlei nieuwe modellen boekjes te gaan maken, althans proberen dan. Wat ik nu laat zien is een nog niet voltooid Flag book. Voorbeeld  Filmpje mooi om te zien hoe dat precies werkt allemaal. Heb hiervoor drie kleuren papier gebruikt, groen, geel en leverkeur, maar met dit sombere weer is het moeilijk te fotograferen. De maat van de vlaggetjes is 5 X 11 centimeter.


Dit is de basis van het boekje, alles heel precies vouwen voor het mooiste resultaat.


Vooral dit vind ik leuk om te doen, het fotograferen van deze boekjes, het lijkt wel een vogelvlucht. Dus als de boekjes niet lukken zijn de foto's nog te gebruiken voor andere kunstuitingen.


Ben vandaag aan een tweede flag book begonnen en dan in een kleiner formaat. De basis is knal geel,
en de vlaggetjes heb ik gemaakt van wit aquarel papier, ze zijn maar 4 X 4  centimeter groot De bedoeling is om daar wat kleine tekeningentjes op te gaan maken. en er komt ook nog een kaft omheen.


13 opmerkingen:

  1. Je kunt wel zien dat je geniet van het fotograferen! Dat vind ik zelf nou het minst leuk om te doen als ik een blogbericht maak... maar het hoort er wel bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht: een flagbook, wat zou dat zijn? Nu weet ik het. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan, ik heb er vorig jaar ook eentje gemaakt met vogelplaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke verschillende boekjes zijn het.
    De foto's zijn inderdaad echte kunstwerkjes.
    Je kunt er ook foto's van laten afdrukken en daar dan kaarten van maken.
    Hoe origineel wil je het hebben?
    Lekker verder met "frutselen" :-)
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De foto's zijn ook echt geweldig! Net als de boekjes zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Flagbooks zijn leuk om te maken en het bladeren erin is heel apart. Dat ze zo leuk zijn om te fotograferen is mij destijds ontgaan. Jouw foto's maken er met het schaduwspel echte kunstwerkjes van! Veel plezier met het verder 'spelen' in je flagbooks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt mooi geëxperimenteerd met nieuwe boekjes, Josephine !
    Met de felle kleuren en verschillende posities op foto zijn het inderdaad echte kunstwerkjes geworden !
    We hadden gisteren ook wat sneeuw, vandaag is alles weer weg.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie het al, lekker bezig :)
    Leuke boekjes en mooie foto’s daar weer van.
    Ik ben benieuwd hoe zo’n boekje met kleine tekenigen er dan komt uit te zien. Nog veel plezier, groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah lekker bezig voor mij is dit ook boekkunst zo knap hoe je dit doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappig effect. Ik kijk elke keer mijn ogen uit naar de bijzondere boekjes. Heel mooi. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, de foto’s zijn al kunstwerkjes op zich !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In de tijd dat ik zelf nog blogde keek ik regelmatig op jouw blog, ik ben nu af en toe oude favorieten aan het nalopen. De jouwe dus ook en je blogt nog steeds! Ik zie dat je met flagbooks bezig bent, wat leuk. Ik maakte laatst 2 kaarten met Verkade plaatjes op de flags. Als je ze wilt zien, ik ben Cigale54 (TinekeK) op Instagram. Verkade Artis flagcard op 23 oktober en Verkade aquarium op 15 september (met filmpje).

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥