donderdag 14 december 2023

Stenen beschilderen * * *


Nee hoor, was het maar waar, deze stenen heb ik niet zelf beschilderd.  Ben al dagen druk met mijn kerstkaarten en gun mezelf weinig tijd om iets anders te gaan doen.


Deze schoonheden kwam ik onlangs op internet tegen, leuk om als voorbeeld te gebruiken dacht ik.


En voor degene die al druk doende zijn met stenen te beschilderen misschien leuk om ze allemaal te bekijken.


Onlangs las ik ergens dat het handig is om de stenen eerst voor te bereiden voor je met verf aan de slag gaat.


Sommige soorten stenen moet je eerst wat glad gaan schuren waardoor de verf een betere hechting zal krijgen. Sommige stenen zijn poreus, dan is het handig om er eerst  een blanke laklaag aan te brengen zodat de verf niet IN de steen maar er bovenop blijft liggen. Dan kan je veel strakker schilderen.


Deze zijn ook prachtig, een vogel die uit het ei kruipt en de andere die bijna zover zijn. Tenminste dat is wat ik er in zie.


Deze vind ik ook helemaal PRACHTIG.


Een klein strandje met deze stenen bedekt dat is toch om vrolijk ban te worden. Nou lieve mensen  ga weer snel verder met mijn kerstkaarten schrijven, het einde begint in zicht te komen, Pfff

12 opmerkingen:

  1. Wat heb je prachtige stenen gevonden op internet. Zo’n strand vol stenen is toch geweldig. Als ik zo’n mooie steen zou vinden, weet ik niet of ik hem ergens anders zou neerleggen, zulke mooie kunstwerkjes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn supermooi. Ik heb het een keer met de kleindochters gedaan en die werden erg leuk en kleurig, maar niet zo mooi als dit natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een kunstwerkjes, lijkt me erg moeilijk zo klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooohhhh! Riep ik toen ik de eerste foto zag.
    Natuurlijk dacht ik dat jij die gemaakt had.
    Dat kan je natuurlijk ook best, dat weet ik zeker.
    Nu eerst druk met de kerstkaarten, en in het nieuwe jaar misschien ook eens met stenen aan de gang.
    Heb er zelf ook een paar gemaakt, maar heb er momenteel geen geduld voor, te druk met de quilts :-)
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn stuk voor stuk prachtig, maar ik weet uit ervaring dat het niet zo eenvoudig is dan het lijkt. Met de kleinkinderen vroeger ook gedaan, zagen er leuk uit en het is fijn om er mee bezig te zijn, maar konden niet tippen aan deze die jij hier laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn echte kunstwerken! Lekker veel inspiratie deel je hier. Succes met de laatste loodjes van de kerstkaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een inspirerende foto’s. Zou ik graag ook maken, lijkt me heel leuk. Succes met je kerstkaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk ik ben inmiddels in de ban van stenen. Dat van die laklaag eerst dat ken ik niet maar ga ik vanavond gelijk proberen. Ik strijk ze voor met gesso dat is een soort grondverf. En klopt dat de verf niet altijd goed pakt. Ik denk dat ik iets beters moet gaan kopen . Maar daar kun je je geld ook wel in kwijt. Ik ik ben nog steeds aan het kijken wat dan de beste optie is

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja hoor, ik dacht ook meteen dat jij de stenen had beschilderd. Je zou dat best op deze manier kunnen en het is ook wel jouw stijl...
    Ze zijn echt prachtig!
    Maar die kerstkaarten... ik snap het helemaal. Ik heb me ook suf zitten werken om alles te maken en voor elkaar te krijgen. En dàn nog schrijven!
    Maar, binnenkort kun jij dan toch aan je stenen beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stuk voor stuk echte kunstwerkjes ... prachtig !
    Het zouden toch jouw werkjes kunnen zijn, Josephine, want ik dacht eerst 'wat moois heeft Josephine weer gemaakt' !
    Succes met de kerstkaarten :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wateen mooie kunstwerkjes, ik vind ze allemaal mooi, ik dacht eerlijk gezegd dat (voordat ik ging lezen) jij ze gemaakt had. Ik zie het zo voor me, je bent ook zo creatief. Ik zou zeker een poging wagen, vind het echt bijje passen. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥