vrijdag 8 december 2023

Recept van de Maand : Kippensoep * * *

 

Wij eten regelmatig op zaterdag een lekker soepje met luxe broodjes, maar ook regelmatig met heerlijke zelfgemaakte mini pizza's bijvoorbeeld. Deze keer laat ik een Kippensoep recept zien.


De kleine drumsticks en vleugeltjes die ik hiervoor gebruik  bestrooi ik eerst met kerrie, peper  uit de molen en zeezout. In een pan smelt ik wat boter en bak de kipstukjes eerst wat aan, dan voeg ik een gesnipperde ui toe toe en laat het even mee bakken en bruinen, water toevoegen en pruttelen maar. De soep krijgt daar een veel betere en krachtiger smaak van dan wanneer je de kipstukjes alleen in water laat garen. 

Terwijl de kip lekker staat te pruttelen snij ik een stuk prei in fijne ringen, en een winterpeen in kleine plakjes of blokjes, plus een paar takjes verse selderijblad fijn snijden.


Hier ligt de kip klaar om te plukken. Bij de bouillon van de kip voeg ik nog wat water toe tot de hoeveelheid die ik wil hebben en voeg een  Kip bouillonblokje toe, wat vermicelli en de gehakte groenten, ook het selderijblad kun je meekoken. Ondertussen pluk ik de kip in stukjes en voeg ze toe aan de pan soep.

Ondertussen bak je de luxe broodjes of maak je  de lekkere  minipizza's.


Voor de Minipizza's neem je plakjes bladerdeeg die je in vieren kan snijden. Bestrijk ze met een losgeklopt ei, en beleg ze met kleine stukjes salami, stukjes tomaat, beetje knoflook uit de pers, wat Italiaanse kruiden en daar overheen rasp je wat kaas. Je kan er natuurlijk van alles opleggen wat je maar wil. Bak de pizza's in ongeveer 1 4 minuten op 225 graden, midden in de oven.

* Andere lekkere recepten *

12 opmerkingen:

  1. En zo eten wij vaak op zondag een soepje met broodjes!
    Goede tip van je om de kip en ui even aan te bakken en te laten pruttelen; ik kookte de kip altijd alleen in water gaar...
    Dankjewel voor dit recept en alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker kippensoep en goed idee om kippenpootjes eerst te aan te bakken. Kippensoep schijnt goed te zijn, wanneer men verkouden is, dus een prima recept voor de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om minipizza's te eten bij de soep!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, heerlijk, kippensoep! Het ziet er heerlijk uit, Josephine!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk soepje lijkt mij dit. Lang wilde ik geen kippensoep eten. Ik groeide nl op met vette kippensoep met veel vermicelli, bah. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker wij vaak op zondag een soepje stokbroodje en klaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verse kippensoep, heerlijk, daar knap je altijd van op :)
    Wij doen dat ook wel verse soep met een broodje of kleine pizza
    Dan heb je echt heerlijk gegeten, groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm, kippensoep. Zo lekker, en dan ga ik het eens op jouw manier doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lekker, die kippensoep en die minipizza's, wat een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vooral mijn man houdt erg van kippensoep, deze ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmm, ik eet graag soep en deze kippensoep ziet er heerlijk uit ... de bladerdeeg pizza's ook !
    Bedankt voor het recept, Josephine !
    Weekend alweer bijna voorbij, fijne nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine, weer even geleden he.
    Vooral die mini pizza's kunnen mij bekoren en die broodjes zien er ook lekker uit !
    Groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥