zaterdag 20 juli 2024

Verzameling Kitsch Hondjes * * *


Van de week schreef iemand bij mijn verzameling vulpennen, "En ik ben nu ook reuze benieuwd naar je hondjes"  heel lang geleden heb ik er eens een paar laten zien maar dacht zal ze nu eens wat duidelijker laten zien. Ze staan bij ons boven in een oude bureaukast met een opkast met glazen deuren., een paar groepjes bij elkaar. Noem deze kast mijn Kijk kast. Maar daar is het moeilijk fotograferen dus heb ik er een aantal uit gehaald en foto's genomen. Dit hondje  is ongeveer 10 cm. groot.


OP de achtergrond zie je een pentekening die mijn broer ooit in de jaren zestig heeft gemaakt. Vind het een prachtige tekening, en zo met de hondjes lijkt het wel of ze uitgelaten worden, dat zie ik nu pas terwijl ik deze post schrijf.


Een Boxer hondje, vaak zijn die oude aardewerk hondjes niet fraai afgewerkt.


Black and White hondjes, ze noemde het ook wel de Whisky hondjes, waarom mag Joost weten. Zelf hebben wij altijd de witte, [ West Highland White Terrier ] gehad.


De achtergronden heb ik zo hier en daar een beetje opgeleukt, in de kast staan ze met een planken achtergrond.


Deze foto heb ik de titel "Twee kneusjes" gegeven, ze zien er beetje gehavend uit. Dit zijn kleintjes.


Wat kijkt dit hondje lieflijk, ook deze is ongeveer 10 cm. groot


Weet eigenlijk niet welk ras dit is, en dat maakt me ook niet uit hoor. Vind deze kitsch hindjes gewoon mooi van lelijkheid.


Deze is zo ongeveer de grootste en 15 cm. groot.


Ook dit ras kan ik niet thuis brengen, en misschien zagen honden in vervlogen tijden er ook wel een beetje anders uit.


Dit beeldje kreeg ik een keer van vrienden cadeau die zelf regelmatig in Franrijk op  Brocante markten staan, en daar wij dit ras zelf hadden in die tijd kochten ze het. Vind het echt een heel leuk beeldje. Ook erf fraai gedetailleerd uitgewerkt. Zo lief die koppies, precies hoe dit soort ras je doordringend aan kan kijken. Nu staan er nog een aantal in de kast, maar zo krijgen jullie toch een leuke indruk van deze verzameling. Geniet van de zomerse omstandigheden.

14 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig leuke verzameling en wat toon je ze hier mooi. De tekening van je broer... ja die vind ik ook prachtig. En op die foto het middelste hondje... zo keek onze Mac ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk de hondjes! Je hoeft ze gelukkig niet uit te laten!
    De tekening is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze allemaal echt leuk.
    Het Boxer hondje lijkt sprekend op een van de Boxers van mijn lang geleden overleden peettante. Ze reageerde nog al extreem uitbundig op bijna alles. Haar Boyke keek dan met precies dezelfde uitdrukking op zijn snoet als jouw Boxer hondje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze leuk hoor, en echt niet allemaal kitsch, hahaha. Echt verstand van honden heb ik niet, maar volgens mij heb je beagles en een Schotse collie staan. Al weet ik niet of die ook in één kleur voorkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat schattig al die mooie beeldjes van kleine hondjes!
    Verzamelen is ook zo leuk om te doen.
    Vooral als je echt op zoek gaat, maar je krijgt er dan soms wel heel veel en dat moet allemaal ergens staan :-)
    Maar deze koester je vast, dat kan ik me voorstellen.
    Je broer heeft hetzelfde talent dan jij, wat een prachtige pentekening heeft hij destijds gemaakt.
    Echt een kunstwerkje hoor!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een behoorlijke verzameling! En je hebt er dus nog meer! Die tekening door je broer gemaakt vind ik ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatjes laat je ons zien. Leuk om zo'n mooie collectie te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat we mee mogen kijken met je leuke verzameling, gezellig:)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn het schattige beeldjes. Snap dat je daarvan kunt genieten. Ik heb wel van de foto's genoten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, naar die hondjes was ik ook wel benieuwd ... stuk voor stuk uniek, wat een prachtige verzameling, Josephine !
    Mooi in beeld gebracht met de achtergronden, de 1ste foto vind ik de mooiste ! Zo leuk hoe het hondje kijkt !
    Talent zit bij jullie in de familie, de pentekening die je broer maakte is prachtig !
    Zwoele zomerdagen gehad en ook wat onweer achteraf ... het blijft een rare zomer ...
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, dat had ik wel gedacht... dat de hondjes op de foto werden gezet!
    Je hebt een hele verzameling en ik denk dat ik ze nog niet eerder op je blog had gezien, maar ik kan me vergissen.
    En achter elk hondje/iedere aankoop zal wel een verhaal zitten, zo gaat dat meestal met verzamelingen.
    Je broer kan ook al zo onwijs goed tekenen! Wat mooi dat je die tekening hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie verzameling. Allemaal waarschijnlijk met een eigen verhaal. De hondjes bij de tekening lijken inderdaad te worden uit gelaten. Een hele mooie tekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schattig zeg …..erg leuk ….geniet van een heerlijke zomer liefs van mij en Leaf 💗🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥