vrijdag 12 juli 2024

Tips & Ttricks. NR: 1


Tips & Tricks, een leuk idee van Elizabeth, we gaan Vanaf vandaag Bloghoppen, elke tweede vrijdag van de maand , T/M December dus dat is 6X. Handige Tips  of slimme trucjes omschrijven . Er doen een aantal dames mee, Elizabeth zet een lijstje op haar blog wie die dag meedoet. Op dit moment  weet ik er maar eentje en dat gaat over nagels knippen. Mijn hele leven heb ik al  aan de voorkant van mijn nagels dubbele laagjes, en daardoor scheuren ze heel snel. Lang geleden las ik eens ergens een tip dat je daar vanaf kan komen door je nagels altijd alleen maar te knippen. Veel mensen vijlen hun nagels meestal en dat deed ik ook altijd. Wel met een professionele vijl van glas, en die kan je na het knippen uiteraard nog gebruiken om  wat rondingen aan te brengen. Maar vanaf het moment dat ik daar mee begonnen ben heb ik nooit meer dubbele laagjes aan mijn  nagels gehad. En misschien vertel ik wel helemaal niets nieuws voor de meeste lezers? Maar voor degene die daar ook last van hebben is het zeker de moeite waard omdat ook eens uit te proberen.

14 opmerkingen:

  1. Handig. Gelukkig zijn mijn nagels op dit moment wel goed. Maar er zijn periodes... Eentje om te onthouden, dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen knippen? Wat klinkt dat eenvoudig. Helaas lukt mij dat niet, na het knippen heb ik altijd wel ergens een 'haakje' waar mijn draad achter blijft hangen en dat is niet alleen onhandig, maar het maakt ook wel eens lusjes in mijn brei/haakwerk.
    Gelukkig heb ik die dubbele laagjes alleen aan mijn duimnagels, dus ik toch nóg eens proberen het zonder vijl te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou dat het zijn??
    Vroeger had ik dat ook altijd. Ik had dan ook mooie lange nagels die ik in model hield door ze te vijlen.
    Nu mag ik voor mijn werk alleen maar korte nagels en knip ik ze, lekker makkelijk, snel en niks geen gedoe met het model.
    Maar inderdaad, ik heb nooit meer van die "dubbele laagje".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het voor jou werkt! En een goede tip om te delen. Het kan soms zo simpel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de tip, Josephine !
    Ik heb er voorlopig geen last van, wel van velletjes aan de nagelriem en die zijn soms best vervelend.
    Intense regenbuien deze nacht en op het moment regent het nog steeds, het is zo donker dat het wel avond lijkt ... :-(
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat grappig een oplossing voor een probleem waar ik zelfs nog van gehoord heb. Ik denk dat ik iets gemist heb mbt deze nieuwe actie van Elizabeth, ik heb nog weer braaf een recept geplaatst... ik ga gauw bij haar kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben op een bepaald moment gestopt met vijlen en ben alleen gaan knippen, en vanaf toen geen last meer van die vervelende haakjes waar garen achter blijft hangen. Maar ik heb er nooit een link tussen gelegd, totdat ik jouw tip lees. Zo zie je maar. Ik vind het echt heel leuk wat ik tot nu toe tegenkom aan tips, doe er zelf ook aan mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dubbele laagjes bij een nagel... ik heb daar nog nooit van gehoord en weet eigenlijk ook niet wat ik me daarbij moet voorstellen.
    Ik vijl ze nooit, en misschien is dat juist wel de reden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goede tip voor als je last hebt van die laagjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een goede tip, heb er geen last van, maar misschien kan ik het ooit nog eens aan iemand doorgeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wist het niet. Ik ga er op letten bij mijn nagels. Is een bewaar tip. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik knip ze eigenlijk altijd, lekker snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat ik dat gespleten nagels noem. Ik heb daar nooit last van maar ik knip mijn nagels dan ook altijd met een nagelknipper.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥