dinsdag 30 juli 2024

Gewoon een Rommeltje * * *


Nee hoor, ik ben geen zwartkijker maar kwam de laatste week niet bepaald op gang., ach dat heb je zo af en toe weleens. 


Dit schattige theepotje heb ik al lang geleden gemaakt, kwam het weer tegen in een fotomapje. Het is echt een priegel potje met heel veel piep kleine lapjes stof, ook het dekseltje bestaat uit allemaal kleine lapjes.


Kijk, hier zie je aan de linkerkant dat ik de handgreep vast heb om in te schenken, en zo kan je goed zien hoe klein dit grappige theepotje is geworden.


Je ziet het wel een rommeltje, ik vlieg van de hak op de tak, maar zat weer eens lekker te rommelen met stiften, en verf, een heerlijke bezigheid.



De tuin staate r ook prachtig bij, één van mijn favorieten bloemen zijn deze Verbena Bonariensis, met prachtige statige lange stengels en volop bloemen. Het is een af en aan feest van vinders echt puur genieten.


Voor het hekje die doorgang geeft naar de grote tuin achter maak ik elk jaar een soort van krans als welkom in mijn paradijsje. Daar gebruik ik altijd de takken van het Malis appelboompje voor die elk jaar flink gesnoeid word. Deze keer heb ik er wat kunstbloemen tussen geprikt maar vaak gebruik ik ook grote glazen knikkers waar ik ijzerdraad omheen bind en die hang ik er dan tussen.


En klein detail van een begonia plant die zeer overweldigend in bloei staat. Het klinkt misschien wat gek maar je ziet hem dagelijks groeien. Geniet volop van het prachtige zomerweer, doe maar lekker rustig aan want het is veel te warm om je druk te maken.

13 opmerkingen:

  1. Een leuk kleurig bericht! Schattig het piepkleine theepotje, en prachtige tuin foto’s . Echt zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat kopje waar je thee inschenkt. Samen superschattig. De laatste foto is geweldig, die knipoog!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rommel maar lekker door hoor, dit soort stukjes zijn een genot om te lezen :) Wat een superleuk maar inderdaad priegelig theepotje en net als Bettie vind ik het samen met het kopje ook een schattig plaatje. Dat kransje, zo mooi, ik wilde dat ik zelf wat meer "tuinzin" had...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig theepotje, je tuinfoto's zijn ook erg mooi. Leuk hoor, zo'n berichtje met van alles wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het theepotje is zo schattig, Josephine !
    Mooi alle accenten in het rood ... ik heb genoten van dit leuke 'rommeltje' !
    En ja, eindelijk kunnen we genieten van prachtig zomerweer ...
    Sylvia
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, de Begonia's die weten niet van ophouden met groeien en bloeien. Ik heb andere die niet hangen en daar kan je takken van afknippen en in een vaasje zetten, blijven heel lang goed.
    De Verbena, zeker een fantastische plant, snap niet dat die vele planten bij mij opeens verdwenen zijn, nu nog maar 2 sprietjes.
    Maar wel mooie sprietjes :-)
    Je bent weer fijn bezig geweest met je mooie tekeningen.
    Dat theepotje is echt zo schattig! Zeker heel klein, maar dat maakt het ook zo leuk.
    Een lief welkom bij jouw tuin dat hangertje.
    Nu erg warm, dus maar binnen zitten en de planten bewateren.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij laat hier prachtig zien hoe mooi en gezellig een “rommeltje” kan zijn en oh dat supersnoezige theepotje, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo'n bericht met van alles en nog wat en allemaal moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk klein theepotje. Het lijkt me inderdaad een gepriegel. Heerlijk om zo van je bloemen te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kies twee mooie dingen uit je mooie blog: het enige theepotje en de mooie krans.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een beetje van dit en een beetje van dat... Potpourri zeg ik dan maar.
    Ook bij mij komt er niet zoveel uit mijn handen, maar ik laat het maar gebeuren.
    Wat een enig kransje heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥