woensdag 9 oktober 2024

2e serie van 10 Collages NR : 3 * * *


OP naar  de derde uitwerking van deze leuke challenge. Deze week gaan we de woorden, Goud-Sleutel- Timide en Zeester verwerken. Zelf zit ik altijd te worstelen om de kleur goud mooi te fotograferen, het was ook nog eens steeds somber weer waardoor de resultaten wat tegenvallen.  Voor het woord Zeester zie linksonder een klein gestippeld exemplaar terwijl ik er toch een aantal had neergelegd om te gebruiken, maar die kon ik niet meer kwijt op mijn collage omdat anders de balans verloren zou gaan. En je ziet twee Sleutels op de collage, een liggende en een hangende. Voor het woord Timide ben ik op zoek gegaan naar personen die om te zien timide zijn, en dat is best wel lastig om naar mijn idee de juiste afbeeldingen te vinden. Iemand die Timide is kan verlegen zijn, schuchter, schuw of bedeesd. Over het algemeen heeft een timide persoon een verlegen houding, weinig zelfvertrouwen in zichzelf. Timide personen zullen ook niet snel op de voorgrond aanwezig zijn. Ze zijn ook vaak geneigd zich terughoudend te gedragen  in sociale situaties, Wat ik me afvraag zouden mensen die timide zijn daar zelf ook heel veel last van hebben, of zouden ze door hun verlegenheid misschien denken, laat me met rust?


Deze drie afbeeldingen geven naar mijn idee een goed beeld daarvan.  Dat kleine meiske linksonder, is  verlegen,  weet zich geen houding te geven, en zelfs lijkt het wel alsof ze weg zou willen kruipen. Althans, dat is wel wat ik er in zie hoor, misschien zouden jullie het geheel  anders vertalen. Linksboven komt voor mij ook over als liever niet gezien willen worden. En rechtsboven kan ook gewoon een grapje van dat meisje zijn,  maar ook verlegenheid door de aandacht die ze krijgt van anderen. En nu ben ik heel nieuwsgierig hoe andere het woord Timide hebben weergegeven.👀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥