donderdag 3 juni 2010

Wonderbaarlijke bollen...










Vorig jaar heb ik al eens geschreven over de "Hydrangea Endless Summer" Het was toen de eerste keer dat ik deze soort Hortensia kocht. En daar hij zowel op oud als nieuw hout bloeit was het de hele zomer één groot bloemenfeest. Dit voorjaar hebben we de plant in de volle grond gezet, en wat denk je..... echt niet te geloven, heb net al 31 bloemknoppen geteld en dit is nog maar het begin. Heb van de week meteen nog twee exemplaren gekocht die eerst weer in grote potten komen te staan.  Zo kan ik van de zomer rustig gaan bedenken waar deze weer een vast plekje gaan krijgen. Deze hortensia soort is echt zeer de moeite waard, hij kost wat meer dan de gangbare hortensia's maar je hebt ook VEEL meer. De bloemen zijn werkelijk van grote schoonheid, en 25 cm. doorsnee is geen uitzondering. En als er een bloem is uigebloeit knip je hem gewoon af en weldra begint er zich  weer een nieuwe knop te vormen. Zo heeft deze plant vorig jaar tot 4 keer toe allemaal nieuwe bloemen gegeven, die nog stonden te bloeien half  december toen het begon te vriezen. Dat ik enthousiast ben merken jullie wel, het is dan ook echt een aanrader...



21 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine, nou, dat was nog eens een enthousiast relaas, ik ben om hoor. Ga maar eens op zoek naar dit wonder! Kun je me ook nog vertellen waar ze te koop zijn?
    Fijne avond, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Josephine, Die tip had ik nu net nodig!!
    Ik heb vandaag mijn nectarines eruit gedaan snik snik Balen!!! hij had de krulziekte en alle bladen vielen af geen vrucht meer helemaal uitgedroogd er valt niets aan te doen dus tja
    dan maar verdwijnen. Ach maar jou hortensia lijkt me een prima vervanger.
    Fijn weekend hoor
    lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh....wat een gaaf ding!!
    Ik heb een paar weken geleden ook een hortensia gekocht...de enige die het hele jaar bloeit..(zo beloofd hij) hij is eerst groen en kleurt dan langzaam naar wit.
    Hortensia's zijn dan ook één van mijn lieveling planten...samen met de Pioenroos.

    Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt...de kleur is ook prachtig.

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Josephine, bedankt voor je snelle reactie, ik ga zeker op zoek en je hoort er nog van!
    Voor straks welterusten, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee nou typ in net een reactie en stuur hem weg dacht ik maar inen bedenk ik me dat ik altijd nog een tweede handeling moet doen. Ik schreef dus dat je hydrangea;s prachtig zijn en je foto's ook. Ik heb er ook een paar in potten staan en die staan ook volop in de knop. Kan niet wachten tot ze uitkomen.
    Fijn weekend en lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben er gek op en droog ze vaak na de bloei.
    Twee grote exemplaren heb ik en bij de ene heb ik spijkers in de grond gedaan. Door roest worden de hortensia's op den duur diep paars.
    Waarschijnlijk kende je dit truukje al?
    Welterusten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooo wat zijn ze mooi.
    Echt mijn favoriete plant/bloem.
    En natuurlijk zet je ze ook binnen in een mooi vaasje.
    Ik had er 1 voor mijn verjaardag gehad in april, maar binnen 2 weken was hij al dood.

    Toen heb ik hem kort gesnoeit en buiten gezet, in de hoop dat er weer wat aankwam, maar tot op heden niks meer.
    Jammer.....
    Gr Yvonne

    Ik heb ook geen groene vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een plezier met deze hortensia, Josephine !
    Ik heb 'Annabelle' in mijn tuin, een hele border vol, we hebben steunen moeten plaatsen want door het gewicht van de bloembollen valt de plant uit elkaar.
    Je hebt er prachtige foto's van gemaakt, zouden mooie kaarten zijn !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine,

    En of ik ze ken......die prachtig rijkbloeiende Hortensia soort schijnt een revolutie op Hortensia gebied te zijn!

    Maar van dat hemelsblauwe zoals jij hier laat zien heb ik er jammer genoeg geen een.

    Wel heb ik vorige zomer 2 witte in grote ovale zinkenteil gezet, heeft het geweldig goed gedaan,later in de zomer kleurden het spierwitte naar groen.


    Heb ook al jaren een blauwe Hortensia in volle grond staan en zag afgelopen week zo enorm veel knoppen dat ik het tellen maar opgegeven heb.......ja, ja.....we krijgen een goed Hortensia jaar!

    enne... je hoeft niet stad en land af te zoeken waar deze Eindeloze zomer te koop is:
    www.endless-summer.nl
    http://www.endless-summer.nl/c_zoek-een-verkooppunt

    Fijne zonnige weekeind.......maandag kunnen we de gieter weer wegzetten;-)

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lievertje ♥♥♥
    wat zijn ze toch weelderig he dit soort hortensia's en deze kleur vind ik ook bizonder.
    En jij hebt er ook weer mooi schiderijtjes van gemaakt.
    Maar alles wat jullie in de tuin heb staan groeit zo enorm, maar je praat ook geregeld met ze ha,ha,ha.veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat klinkt ideaal, de naam zegt het eindelijk al he? Ik ga er ook maar eens naar op zoek want in mijn hortensia's is nog niet veel te beleven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt er prachtige bewerkingen van gemaakt. En tot mijn grote vreugde kan ik vertellen dat ik eindelijk al bijna 2 maanden een hortensia goed hou buiten TADAAAAA.....
    Ik wens je een fijn en gezellig weekend,
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kom even een kijkje nemen op je blog. Wat een prachtige foto's van de Hortensia's, erg mooi! Ook ik hou erg van deze mooie plant, het is nog even wachten op haar mooie bloemen.
    Fijn en zonnig weekend ☼
    Groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaa deze hortensia is echt te gek,ik ga ze ook kopen,ik ben aan het sparen ervoor,ik heb een kweker en daar kostte grote planten 35 euro en dan zijn ze echt flink al en vol bloem en de kleinere kostte daar iets bij de 18 euro,bij Intra-tuin zijn ze 25 euro de kleinere,dus ik ga voor de grotere,kan niet wachten haha,ik geniet nu dan wel zolang van jou prachtige foto`s,een heel fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aha!
    Ik heb ook diverse soorten Hydrangea staan.
    Ik vind het een schitterende plant.
    Ook na de bloei! Vorig jaar heb ik de mooiste bollen afgeknipt, gedroogd en ze staan nu nog steeds in een vaas te pronken :-).
    Vorig jaar heb ik één Endless Summer gekocht om in een pot te planten. Inderdaad, er komen nu volop bloemen tevoorschijn :-)
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De hortensia, wie vind ze niet mooi. Ik heb ze ook als annabel, pluim, klim, en de boerenhortensia. En allemaal even mooi.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik zit weer te kwijlen van deze prachtige fotos.
    ben zelf ook zo verzot op hydrangea,s , maar jij weet er altijd een leuk verhaal aan te passen en zulke mooie foto,s te maken.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goede zonnige morgen,

    Meis wat een toffe hortensia's...deze zijn echt heel weelderig..
    Ze zijn zo sprookjesachtig mooi...droog jij ze ook altijd?
    Ik droog ze altijd, en dan verwerk ik ze in een krans...dus dubbel genieten van deze Hortensia...

    Meis een fijn en goed week-end..en lekker genieten van het zonnetje...

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Josephine,deze hortensia’s zijn werkelijk prachtig,mooie kleur ook.
    Wij kunnen ze helaas niet kwijt in onze achtertuin maar voor de voortuin wil ik er vast een paar in zetten.
    Mooie bewerkingen.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van deze mooie Hortensia's en wat heb je er lang plezier van. Ik heb wel veel Hortensia's staan, maar deze nog niet, maar ga er zeker eens naar op zoek want hij is prachtig.
    Ik wens je een heerlijk weekend toe, fijn genieten van dit mooie zomerweer.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lieve Josephine,

    Wat zijn ze mooi! De kleur is ook prachtig!
    Zelf heb ik er geen meer. In onze vorige tuin( ander huis) had ik ook twee blauwe. Ze worden enorm groot geven je inderdaad een bloemenpracht. Ben zowiezo dol op hotensia's. Kan niet afwachten tot de Annabel weer gaat bloeien. Het nadeel is dat deze veel steun nodig hebben.

    Geniet van de overdaad aan bloemen!
    Heerlijk om even met je mee te mogen genieten.

    Fijne zonnige dag morgen!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥