maandag 9 mei 2011

Brocante blikjes en de Fragrant Spring***











In mijn KIJKKAST sta ik regelmatig te rommelen en kwam deze blikjes weer eens tegen. Ongeveer 40jaar geleden heb ik ze ooit eens gekocht in een Brocante winkeltje. Eén is rechthoekig en één ronde, ze zijn middelmatig groot en ik denk dat ze als botervlootje ooit gebruikt zijn maar zeker weet ik dat niet. Ze zijn van Stainless steel 18/10 met op beide een merkje. Nog steeds vind ik ze erg leuk.
En dan mijn "Clematis Montana Fragrant Spring" die staat werkelijk enorm te bloeien achter in de tuin naast een smal pad dat achterom loopt naar de waterkant. Heb hem ooit geplant tussen de hedera en dat staat prachtig, de ranken groeien ook daar ver bovenuit op zo'n vier meter hoogte, een lust voor het oog. Bij Yvonne van "English Style" zag ik een paar posten terug de TIP om wat takjes van de Clematis in een vaasje te zetten, [ nog bedankt voor de tip Yvonne]  het staat erg mooi, plus dat ze ook redelijk lang blijven staan. Op deze manier kan ik er nog extra van genieten. Wat worden we verwend hé met dit prachtige weer, hier vandaag wel iets koeler maar eigenlijk wel heel prettig na die hitte van de afgelopen dagen ***

Geniet allemaal van een heerlijke week ***


16 opmerkingen:

  1. Dag Josephine,
    Wat een mooie blikjes gefotografeerd in combinatie met die mooie tere bloemen, prachtig! Het feit dat het Unilevermerkje er in gegraveerd staat zou het best wel eens kunnen dat dat er iets dergelijks ingezeten heeft. Altijd leuk om zulke dingen op de kop te tikken, hè? Komen nu maar weer mooi van pas als een mooie post op je blog.
    Fijne weeke nog verder! Hopelijk een beetje regen, want de tuin is wel heel erg droog. Maar dan wel 's nachts, want het zonnetje bevalt me eerlijk gezegd wel!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was best nog lekker vandaag,...ik heb nog heerlijk buiten gezeten.....mooi je clematis...prachtige foto's !! liefs fijne week Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag lieverdje♥♥♥
    dat heb je weer mooi gedaan om die blikjes zo te gebruiken, voor die mooië bloemen.
    En ook de lijsten er om heen zijn wer zo{duim om hoog}
    Ga nu knurfen veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie bloeier die Clematis Montana, ik zag 'm bij ons op de tuin ook al weer weelderig bloeien. Een goed idee om eens een paar takjes in een vaasje te zetten! Heerlijk dat het even regent, de plantjes smeekten er bijna om :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige blikjes Josephine ! hier zou ik ook levenslang voor vallen haha
    Leuk met de clematis erin, hier stonden ze een ruime week op de vaas (had ik niet verwacht)
    het meeste is nu met de regen van de struik af, maar volgend jaar weet ik dat ze het op de vaas doen, dus ga ik ze eerder knippen
    de Montana geeft trouwens nog wel eens een 2e keer bloemen, hoop dat dit nu ook zo is :-)
    Prachtige foto's heb je ervan gemaakt!!
    Lieve groetjes en een fijne dag!
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die blikjes zijn supermooi zeg, ik heb zo een bewerkt blikje uit de beroemde A-winkel ;)
    Het blijft heel mooi om te combineren met glaswerk.
    Die tip van die clematis is inderdaad een supertip die ik ook zeker ga uitproberen, het staat zo mooi hè. Het heeft zoiets fragiels, romantisch, en daar ben ik altijd voor te vinden :))
    Ook voor jou een fijne week,
    liefs, Sonja(die aan de laatste afwerksteekjes van het borduurwerkje bezig is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe je toch keer op keer heerlijke beelden maakt en bewerkt...stuk voor stuk plaatjes om te zien.
    PRachtig je blikjes.....en je clematis.
    fijne dag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen lieve Josephine,

    Wat een beeldige post!!
    Ik vind die brocante blikjes helemaal geweldig evenals die bloepjes erin. Zilver met roze..zo mooi!Ongelooflijk hoe mooi jij de foto`s met die schitterende lijstje hebt bewerkt! Aplaus!!!

    regent het bij jullie ook? hier wel, het is wel heerlijk voor het gras en de bomen. even een opfrissertje.

    lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig jou blikjes en foto's, je bent een kei in dit en de Clematis is mooi! dat moet ik onthouden voor onze tuin! hier regent het vandaag, gelukkig, want het was wel heel droog...

    Fijne week
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig je blikjes en je clematis montana,schitterend,wij hebben hem ook in de tuin staan werkelijk een zee van bloemen,echt genieten,fijne week,...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie blikjes en idem dito bloemen...

    en nóg altijd is het familiebedrijf Alessi, dat zijn oorsprong heeft in de Stronavallei, een smalle bergvallei in de buurt van het Lago d'Orta in de Italiaanse Alpen, vlakbij Zwitserland, een goed voorbeeld van een 'designfabriek'. In 1921 ging het bedrijf van start....

    http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/11079-design-van-alessi.html

    Jij hebt altijd al oog gehad voor bijzondere vormgeving en design, dat komt telkens weer duidelijk in je mooie posten naar voren.

    Fijne dag en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is wel een hele mooie clematis, staat inderdaad prachtig in de vaasjes, mooie combinatie met de blikjes !
    De collage is super, Josephine, ik vind de hoekdecoraties erbij zo mooi !
    Wat betreft de kaarten die ik maak, ik kan ze printen, wat ik ook doe met mijn kerst- en paaskaarten.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet nog even geduld hebben om wat takjes van de Clematis te kunnen plukken. Ik heb vanmiddag een Clematis in de tuin geplant, de Margaret Hunt en het duurt wel even voordat deze uitbundig gaat bloeien. Ondertussen kan ik hier genieten van je prachtige foto's. Wat een mooie blikjes Josephine.
    Fijne avond en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine wat een mooie oude blikjes. Dat blijft levenslang en zal nooit misstaan.
    Wat leuk, dat je ze ons laat zien. En hoe, wat mooi met de clematis, wat een idee van Yvonne.

    Ik heb al een aantal keren een clematis geplant, maar ik krijg het niet aan de gang. Ik ben bang, dat het genoeg licht krijgt. Maar ze zijn zo mooi. Geniet er van!

    Bedankt voor je, onzettend lief berichtje!
    We missen ons knuffeltje die altijd met ons praatte..Ik vond het zo erg, dat mijn man er niet bij kon zijn, maar ik kon het voor het beestje niet meer uistellen tot het einde van de week. Uit liefde hebben we voor het beste gekozen.

    Morgen nog een beetje genieten van het weer. Het voorspelt niet veel goeds voor de komende periode. Maar wat hebben we al veel mooie dagen te pakken.

    Fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben een nieuwe volger :-) en ik vind je foto's schitterend! Heel sfeervol!

    Ik blijf je volgen en wens je een fijn weekend!

    Groetjes, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw wat een prachtige blikjes en bloemen,echt super! gaaf om er labels mee te maken voor cadeautjes,dan heb je altijd iets van eigen huis,ik ga dat doen met mijn mooiste foto`s eerdaags,moet eerst weer kleuren inkt kopen haha en ik ga deze clematis even opschrijven,wij hebben plannen voor de tuin en dan heb ik klimmers nodig,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥