donderdag 5 mei 2011

Garden Pictures ***








BEN weer heerlijk in de tuin bezig geweest en natuurlijk, dat kan niet missen heel veel foto's gemaakt. En gisteren zag ik tot mijn verbazing dat dat raadsel plantje [waarvan ik inmiddels door de zoektocht van Ger, de schat, de naam weet]  ook in mijn eigen tuin staat te bloeien. Op één van de foto's zie je een BLOEMPOTJE, dat is zo'n piepklein potje van zo'n vijf centimeter, en die staat op een bamboestok. Dat doe ik altijd bij planten die steun nodig hebben en als je nu bukt krijg je tenminste niet die bamboestok in je oog hooguit een tikje van dat kleine potje. En het staat nog leuk ook, althans dat vind ik zelf. Misschien een tip voor jullie. Op de gele foto staat WOLFSMELK [Euphorbia] en de GELE HOORNPAPAVER,  een rijkbloeiende vaste plant die zich heerlijk verspreid, en daar hou ik van. De viooltjes en hortensia spreken voor zich. De boostam is van de rode beuk die nu mooi aan het uitlopen is ***


17 opmerkingen:

  1. wat heb je een prachtige tuin josephine en wat een bloemen pracht.
    je foto,s zijn zo als altijd schitterend.
    wat zullen jullie daar heerlijk vertoeven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een heerlijke tuin Josephine.

    Dacht eerst toen ik dat potje op stok zag dat het een insectenpotje was voor behuizing van oorwormen en lieveheersbeestjes die de bladluizen opeten die tot last zijn op je planten.

    Leuk dat je nou het raadselbloemetje ook in eigen tuin tegenkomt.

    Je foto's zijn goed scherp en je hebt ze weer mooi ingelijst!!

    Er komt een mooi weekend aan dus jij zal vaak in de tuin te vinden zijn.

    Fijn zonnig weekend en liefs!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, Josephine jou foto's, jou tuin zou ik ook graag doorwandelen! dit weekend wordt het nog meer genieten van de tuin, het wordt lekker weer!

    Een heel fijn weekend gewenst en geniet ervan!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's van jouw tuin en wat straalt jouw tuin een rust uit.. Ik wens je een heel fijn, zonnig weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je toch een heerlijke tuin, zoveel mooie bloemetjes en plantjes, heerlijk fotomateriaal!
    Die tip met die kleine potjes vind ik leuk, achter het huis heb ik nog een klein tuintje waar ik wel nog plantjes heb staan en daar ga ik deze tip toepassen, ik vind het zo gezellig staan :)
    Fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben een grote fan van je tuinfoto`s,je hebt echt een prachtige tuin en ik gebruikte ook altijd kleine potjes voor op de stokken en heb een paar die er speciaal voor zijn in de vorm van een eikeltje,maar die waren wel duur haha,dus voortaan maar weer een potje,ik vind dat ook een schitterend gezicht,ik wens je een heerlijk en zonnig weekend toe,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal weer erg mooi mooi !!...fijn weekend...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je toch een mooie tuin en weer prachtige foto's gemaakt.En met dit lekkere weer heb je dan nog meer eer van je werk vind ik. Maar het zal volgende week toch ook wel zulk mooi weer zijn als ik in Nederland kom?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer genieten hier van je prachtige tuin, Josephine !
    Wat zien je bloemen er mooi uit !
    Terracotta potjes gebruik ik ook in mijn tuin als oorwormhuisjes, nuttig en decoratief !
    Geniet van een mooi zonnig weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige plaatjes van een heerlijke tuin, morgen weer genieten!Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig mooie foto's van een prachtige tuin met bijzonder mooie bloemen.
    Genoten hoor!!!
    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. sorry,, dat ik een beetje laat ben,,maar dat heeft zo zijn reden,,veel ziekenhuis bezoek,jakkie.maar nu eerst je foto's,,wat maken jullie allemaal toch mooie plaatjes,,zo scherp. Je hebt een geweldige tuin,dat zitje!!!!!! heerlijk,daar zit je zeker veel.wat een iedee om het takje van de boom zo te fotograveren,
    heerlijk he,dat alles zo uitbundig begint te bloeien,dit is de fijnste tijd vind ik, zo schoon is alles nog, als ik het zo mag uitdrukken.
    lieve Josephine een heel fijn weekeinde

    GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel even nog,,,met dat potje op een stokje,,is een heel goed idee,,ik heb namelijk jaren geleden ook een stoje zo in mijn oog gekregen,, dus bedakt voor de tip

    GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wowwwwwwwww....wat een kleuren.....Is dit echt jouw tuin?? Daar waar die stoel in de verte staat vanachter de boom??wat een heerlijke ruimte meis. Ik heb met volle teugen van je foto`s genoten! Wat is het al warmpjes hè?
    Ongelooflijk, daar aan tegen is de natuur wel al heel erg aan het uitbloeien.
    maar ook dik vet genieten dus!

    Ps. op je vraag in de laatste post heb ik even het antwoord in de post zelf gezet...maar misschien had je het al gelezen.

    Meiske...EEN HEERLIJK WEEKEND VERDER!

    lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je toch een mooie tuin Josephine en je foto's zijn ook weer prachtig. Fijn weekend!lieve groeten van Riet.
    PS. Ik ben heel laat op visite maar had Woensdag een staar operatie en kon een paar dagen niet zo best lezen. Gaat nou gelukkig weer beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige foto,s van een schitterende tuin.
    dat hoekje waar de stoelen staan ,kan je heerlijk in liggen weg mijmeren en wat heerlijk prive ook alles.
    geniet er maar lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank je wel voor de titel van het tuinboek wat je stuurde. Ik ben er blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥