vrijdag 20 mei 2011

Witte Lobelia***



Hebben jullie ook zo genoten vandaag, het was werkelijk heerlijk weer veel zon en weinig wind, en ik ben dan ook weer eens flink in de tuin bezig geweest. Voor de grote Franse tuinvaas heb ik dit keer eens een WITTE LOBELIA gekocht. Hij is al behoorlijk groot voor een beginnertje dus ik denk dat het zo aan het eind van de Zomer een zee aan bloemen zal zijn, mooi overhangend.  De Tuinvaas staat een beetje centraal in onze tuin. Het geeft ook gewoon licht 's avonds vooral als we naar  de volle maan toe gaan, PRACHTIG!

Ook wil jullie allemaal weer eens bedanken voor alle lieve reactie die jullie steeds weer achterlaten, echt heel fijn omdat telkens weer te lezen ***

FIJN WEEKEND ALLEMAAL ***

22 opmerkingen:

  1. Ja vandag word superrr en morgen ook hoop ik .......hahahahah!!...lijk wel een kleuter...geen oog dicht gedaan vannacht.....heb ik weer....zenuwennnnn...liefs van mij....xxx...denk aan mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje is die witte lobelia in een ook zo mooie tuinvaas. Ik heb van Roos een blauwe lobelia gehad en die verzorg ik heel goed.
    Geniet lekker van het weekend! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig zeg!! Dit is echt een blikvanger!
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die witte lobelia staat sprookjesachtig mooi in die super de super mooie tuinvaas...ik geloof je direct,als je zegt dat het sàvonds verlicht is.wat een mooi uitzicht is dat!

    Ik zie een heel mooie vrouw in de zijkant,bij de tekst:alle foto`s en omschrijvingen.....is dat een bekende van jou?

    fijn weekend, meisje,en tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi Josephine!! door mijn reis naar suriname heb ik nog bijna geen 1 jarige planten hier, ik wilde het mijn man niet aandoen om die verzorging ook nog op zich te nemen hihi..
    maar jouw mooie plaatjes steken mij wel aan, zo mooi:)
    helaas voel ik me nog lang niet fit.. hoop volgende week dan maar even op pad te gaan voor wat leuke planten..
    en je grote franse tuinvaas vind ik ook zo mooi, een echte blikvanger zal dat zijn met de witte lobelia:)

    geniet van het mooie weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In één woord prachtig lieve Josephine die witte Lobelia in die mooie Franse vaas. Een eye-catcher zo midden in je prachtige tuin en het word vandaag, net als gisteren, weer genieten van het buitenleven.
    Ik heb vanmorgen vroeg al heerlijke croissants gehaald en deze belegd met aardbeien, krantje en een kop koffie erbij en heerlijk in de tuin gezeten.
    Ik hoop dat verder alles goed gaat met je, dit omdat je in een reactie aan mij schreef dat je hoofd er nu even niet naar staat om mee te doen met de bloemengroet op woensdag.
    Deze mooie post draagt daar zeker aan bij en zie ik als een bloemengroet op zaterdag.
    Wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig hé zo'n grote plant volop met bloemen .
    Ik heb er vorige week ook mee in mijn handen gestaan maar helaas is mijn tuin een iets te klein daar voor , jammer genoeg .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieverdje♥♥♥
    wat een juweel die lobelia en je heb hem ook weer mooi ingelijst.
    Dat gaat nog wat worden als hij groter gaat groeien,dan word de tuin te klein ha,ha,ha.
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtcombinatie, die witte lobelia in die schitterende vaas! Ik heb ook zo'n vaas, deze is helemaal roestbruin en er zit een buxusbol in zodat het ook in de winter wat kleur heeft. Maar die lobelia...prachtig!

    Fijn weekend!

    Groetjes, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine,
    ja wat is het genieten nu buiten met dit prachtige weer hè. We zijn ook druk in de tuin bezig en zo'n mooie franse vaas staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik geniet van je mooie foto's!
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die ken ik ook weeral niet...wat mooi, heel mooi in de grote vaas, heerlijke foto weer, Josephine!!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi die lobelia in die geweldige Franse vaas. Dat doet het he, wat een blikvanger.Mooie fot's weer lieve Josephine en de lijst erom is ook weer zo mooi. Fijn weekend.
    PS we zijn nog twee weken in Spanje. Het weer is hier ook prachtig
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Josephine!!!!!!!!liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig en ook de vaas,echt super! Wat is dat toch genieten,ik ben net in Warmond geweest en heb wat vaste planten gekocht en een zinken tonnetje en ergens anders 3 prachtige franse vazen,mijn lief is aan het bouwen voor de veranda en ik vast aan het verzamelen haha,ik ga ook lobelia kopen voor in mijn hanging baskets,fijn weekend,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Witte lobelia's hebben zowiezo al wat mooi's, maar in zo'n tuinvaas staan ze helemaal super!!

    fijn weekend meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Josephine.
    Mooie plant hoor..... en ook ik heb genoten van het mooie weer vandaag. Ben dan niet uit de zon te halen.
    Fijn weekend verder.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi in zo'n klassieke tuinvaas! Ik ben ook gek op Lobelia en koop er ook altijd wat van, ik houd ook erg van de lichtblauwe.
    Fijn weekend !

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Staat zo mooi in die Franse tuinvaas, Josephine, een wolk van witte bloemetjes !
    Ik had vorig jaar roze Lobelia, ook mooi.
    Ook hier prachtig weer geweest, morgen zou het wat minder zijn, buien en veel wind :-(
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mooi hoor,ziet er weer gezellig uit,ik heb de blauwe lobelia's in kleinere vazen staan,en het hangt er nu al overheen.buiten zitten kan ik niet meer,mijn buren hebben altijd(echt waar) de muziek ,en zulke (rot)muziek met hele zware bassen aastaan,kan zelfs geen middagdutje meer doen,wat moet met mijn hart. daarom zit ik nu altijd binnen met de deuren dicht,en dan hoor ik het nog. dat word dus een fijne zomer.!!.
    sorrie voor mijn gezeur,,ik ben een beetje gestrest.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful. It's been really nice and sunny here too!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oei wat mooi die witte lobelia, ik heb ermee in mijn handen gestaan maar toch weer gezwicht voor een lichtblauwe. Misschien ga ik toch ook nog een witte kopen. En die vaas is een plaatje evenals je prachtige blog.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Jospehine,
    Phoe, weer een hele lange reactie geschreven die bij jou weer eens in het niets verdween. Nog maar een poging!
    Sjiek die bloemen in zo'n tuin vaas. Heb jij trouwens door de droogte ook zo'n last van luis in de tuin. De mieren lopen zich hier helemaal het beeldwit om alles uit te melken met als gevolg dat alles kleeft tot de auto's aan toe.
    Wat betreft het Zentangle het is inderdaad verslavend hoor, als je er eenmaal aan begint weet je van geen ophouden. Die kleur met waterverf heb ik zelf verzonnen. Het maakt het extra spannend want je laat je toch een beetje leiden door de onderliggende kleuren. Hoewel ik nu wat figuratief te werk ben gegaan hoeft dat uiteraard niet. Ik heb nog wel wat ideetjes, maar moet daar nog wat mee experimenteren. Om nog meer voorbeelden te hebben moet je eens op Google afbeeldingen klikken en dan Zentangle. Dan komen er honderden tevoorschijn, de een nog niet mooier dan de andere. Meeste in zwart/wit.
    Weet je wat ook heel leuk is om op te tekenen: witte gympen. heb je echt iets onder je spijkerbroek dat niemand heeft. Bij Bol.com verkopen ze ook wat boekjes met voorbeelden. Je kunt je er ook eht in ontwikkelen want er zijn best moeilijke motieven, dus de kunst is om je motieven steeds meer uit te breiden en motieven die hol en bol maken of trapjes, een beetje Esscherachtige dingen. heb je trouwens mijn mandje al gezien dat ik heb getekend. Vond hem wel vrolijk!
    Nou, ...eh...teken ze! Fijne avond en lieve groet, Marja
    Gaat tie nog een keer en nu maar hopen dat het wel lukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥