zondag 1 mei 2011

????? Raadsel Plant ***











BEN heel benieuwd of iemand de naam weet van deze plant. Op de bovenste twee foto's staan bloemen afgebeeld die ik van de week ook gewoon langs de weg tegen kwam. Eigenlijk heb ik ze hier nog nooit gezien, en ken ze ook niet,  kan er ook niet achter komen wat het is na veel zoeken. Leuk zijn ze zeker, heel erg leuk zefs en inmiddels staan alle knoppen ook al in bloei. De eerste KORENBLOEM is gisteren open gegaan, en alle knoppen zullen snel volgen denk ik. Heb er een close-up van gemaakt en dan zie je pas eigenlijk goed hoe mooi deze bloemen zijn.  En ook laat ik een bloem van mijn SERING zien, de afmetingen zijn gigantisch, ze zijn wel dertig centimeter lang en heel dik. En een vierluikje van wat ZONNEN die her en der in de tuin te vinden zijn ***


25 opmerkingen:

  1. hallo Josephine , ik weet het niet zeker maar is het geen wilde orchidee, mijn korenbloemen staan ook al in bloei en nog vele andere zoals de akeleien,

    wat een mooie foto's heb je er van gemaakt,prachtig hoor.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ......Het was even zoeken op dit nachtelijk uur, maar omdat ik een avondmens ben heb jij geluk Josephine en zijn mijn luikjes nog goed open en ga ik graag voor jou opzoek:-)
    Heb het al gevonden hoor.....
    we hebben hier te maken met de:De gewone vogelmelk (Ornithogalum umbellatum)

    Dit vind ik het leukste wat er is.......zoeken op internet naar bloemen,zaden etc. waar ik enkel een foto van heb, kan daar dagen zoet mee zijn.

    Nou geniet ik nog even van jou mooie foto's, neem de laatste slok wijn en dan gaan m'n luikjes dicht.
    Welterusten!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat leuk dat Ger het al voor jou opgezocht heeft, lief van haar...

    mooi zijn ze geworden, en een hele fijne week.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine, ik zie al dat het raadsel van de 'grote sneeuwklok' al opgelost is, ik wist het trouwens niet maar kom deze ook wel eens tegen in de berm. Een mooierd! Leuk weer wat plaatjes van jouw tuin, wat ruiken die seringen heerlijk he? En al die zonnetjes, staat gezellig! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ben blij dat iemand het wist...want behalve dat ik hem héél mooi vind, weet ik er niks van.
    Je seringen zijn echt prachtig!!!
    Jij hebt volgens mij een heerlijke tuin.

    fijne dag meis...liefs Carla

    off topic: je hebt helemaal gelijk hoor...Bram is een dondersteen vergeleken bij zijn broer.
    Een héél ander kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen lieve Josephine,

    Het raadsel is dus al opgelost...wat een schoonheid van een bloem zeg! En over schoonheid gesproken...de korenbloem en de sering is ook fantastisch mooi! Wat zitten we in een mooie tijd van het jaar. bedankt weer voor je lieve complimentjes...ik ga ook je andere posten die ik heb gemist even bekijken....

    tot zo

    liefssss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, inderdaad is het de gewone vogelmelkbloem.
    Het zijn verwilderings bolletjes.
    Op Wiki kun je er genoeg over lezen.
    Staan al jaren bij ons in de tuin.
    Verhuisd nog al eens als er weer heftig is getuinierd.
    Komt soms zomaar ergens anders weer op.
    Erg mooi allemaal!
    Groetjes...Mieke'S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als kind plukte ik deze bloemen al, o waar is deze mooie tijd naar toe:) Weeral prachtig foto's op je blog, ik geniet daar elke keer van.
    Heerlijk jouw berichtje op mijn blog, ik vind het heel leuk dat je mijn elf mooi vindt.
    Lieve groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Josephine,

    Heerlijk jou mooie foto's zo s'morgens te zien!
    Ik kende de plant/bloem niet, maar nu weten we het wel, een sering vind ik prachtig, heb er net één gekocht voor onze tuin hij is nog klein maar zal wel groeien ;-)

    Fijne zonnige week voor jou ook!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn in ieder geval prachtig! Gelukkig konden anderen je helpen, want ik wist het niet.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou die Ger kan zo bij ons beginnen hoor!! geweldig........!!..mooi !!! fijne week lieverd....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi wat een pratige bloem ik wist niet hoe hij heten maar ik zag bij ander wat voor bloem het was mooie foto`s heb je weer ze kunnen je beter het bloemenmeisje noemen hahaha lieve groet rommy fijne week leuk dat je even bij me langs kwam doeiiiiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vogelmelk, die bloeit hier ook:))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, die raadselplant is ook mooi zeg, zou 't niet weten haha maar mooi is 'ie!
    Prachtig foto's...de seringen blijven ook toch zo prachtig he...genieten!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig is de bloem wel en gelukkig heb je er al een naam bij,de rest vind ik ook schitterend,maar ik ben een grote tuin liefhebber,ik heb sinds kort ook een sering en deze word niet zo groot,250 cm,dus daar ben ik wel blij mee,ik heb zitten genieten van je foto`s,ik wens je een fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een heerlijke ZONnige post Josephine:)) ik ben ook een echte liefhebber van seringen, ik vind ze ook zo lekker ruiken!!
    en heb jij al korenbloemen in bloei? ik had ze hier ook staan, maar helaas zie ik dit voorjaar er niets van terug..
    wat gaat het allemaal snel in de tuin he? ik ga nog even lekker naar buiten, uit de wind en in de zon is het heerlijk:))

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag lieverdje♥♥♥
    wat een schoonheden de foto's die je weer gemaakt heb van de bloemkes.
    Daar krijgt een mens toch nooit genoeg van al die kleuren en geuren???
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie dat Ger de naam van het onbekende bloeiertje al voor je gevonden heeft, wat lief van haar en wat laat je ons weer genieten van prachtige tuinfoto's. Hier bloeien de Korenbloemen ook en heb er vanmorgen wat in een vaasje gezet.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's weer, gelukkig is het raadsel al opgelost door die knappe Ger
    had nog nooit van de naam gehoord, en bij mijn weten ben ik hem nog nooit zo tegen gekomen
    geniet wel bij jou van de foto's :-)
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb deze bloem nog niet eerder gezien, maar door bovenstaande reacties weet ik nu ook hoe ze heet :-), mooi bloemetje !
    Je sering ziet er prachtig uit, ik denk dat ze ook wel heerlijk ruikt !
    Wat een leuke zonnetjes in je tuin, Josephine !
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat het raadsel al weer opgelost is Josephine. Wat heb je weer een pachtige foto's gemaakt en neergezet. Je bloemen zien er schitteend uit . De naam ornitogalem hoorde ik vroeger zo vaak. MIjn ouders hadden een bloemenzaak en ik dacht dat ze gebruikt werden in boeketten .Maar zeker weten doe ik het ook niet meer want het is al zoooooo lang geleden. IK ga eens even googelen. Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Josephine. Nou zit ik hier miden in de nacht aan mijn laptopje en dacht ineens aan ornithogalum. . Dus even gegoogeled maar ik denk dat dat er een vergissing is. Ornithogalum , wij noemden hem vroeger ook wel zuidenwindlelie is een bol en snijbloem. Die koop of kocht je gewoon bij de bloemist. Het is dus geen wildebloem zover ik het weet. waarom ga je niet met zo'n bloemetje naar een bloemist die weet je vast wel te vertellen wat het is.Ornithogalum is ook een grote tros niet een enkel klein bloemetje.Nou ga ij weer naar bd en proberen te slapen. liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het antwoord heb je al gekregen...lees ik.
    Prachtig je blogachtergrond.
    Groetjes en een fijne dag,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Op jouw vraag is al een antwoord gegeven , dus rest mij te zeggen dat je er weer prachtige foto's van gemaakt hebt !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ben iemand die geniet van elk bloemetje, maar geen idee heeft wat de naam is. Hetzelfde met bomen. Ik weet precies welke bomen er in mijn buurt staan. Ik ken al hun blaadjes, maar wat voor bomen het zijn, geen idee. Ik denk dat ik maar eens een klein boekje ga kopen, wat ik mee kandragen. Heeft iemand een tip?

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥