zaterdag 28 mei 2011

Plukkertjes ***






Mijn huis staat continue vol met allerlei plukkertjes die ik tijdens het wandelen met Bono zo onderweg allemaal tegenkom. Inmiddels zijn deze plukkertjes al bijna weer op hun retour, maar ze blijven leuk. Een klein toefje fluitekruid met rode klaver. De witte bloemen zijn van de boerenjasmijn , een prachtig bloemetje wat ook nog verrukkelijk ruikt, een heel subtiele zwoele geur. Ook had ik een aantal bloemen van de rozenbottel mee naar huis genomen en ze op een drijfschaal gelegd, heel kleurrijk. Jammer genoeg hebben ze de bermen net weer gemaaid en valt er even niets te plukken.  Vanmiddag heb ik wel een groot bos pioenen gekocht, het is nu nog slechts een bos kleine bolletjes maar dat zullen snel gigantische schoonheden worden, kan bijna niet wachten tot het zover is, maar
dat laat ik in een volgende post zien ***


EEN HEEL FIJN WEEKEND ALLEMAAL***


18 opmerkingen:

  1. Lief,lief,lief.....

    en het liefste vind ik de Klaverbloemetjes met het Fluitekruid in twee allerliefste potjes met onderschaaltje:-)

    Ook ik heb het vinkje weg gehaald bij aangemeld blijven en het vervelende euvel van niet kunnen reageren of enkel anoniem is daarmee opgelost, alleen ben ik tot op heden al mijn volgers kwijt:-(

    Fijn weekend en liefs,liefs,liefs....
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beeldschoon lieve Josephine. Lieve bloemetjes en zo schattig in een potje gezet, en die lijsten om die foto's vind ik helemaal geweldig.. Zo helemaal af.
    Lieve groeten en fijn weekend.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine, leuk hoe al die bermbloemetjes qua kleur altijd zo goed bij elkaar passen. Ik heb hier ook pioenen en hoop dat ze gauw ontploffen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor!!..geniet van een heerlijk weekend.....bisous Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk dat je zo kunt genieten van wat de natuur je zomaar geeft:)) hier zijn de bermen gelukkig nog niet gemaaid, ik loop ook altijd te kijken wat ik op een vaasje kan zetten:) net als op mijn dagelijks rondje door de tuin.. een geknakte bloem zet ik op een vaasje, zo leuk ook meerdere kleine vaasjes of potjes bij elkaar!
    ik heb hier net nog even bij de grote jasmijnstruik gekeken die op punt van bloeien staat, heerlijk!!

    geniet van een fijn weekend Josephine!!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms moet je gewoon wat van die bloemetjes meenemen, en zo heb je er thuis ook nog plezier van.

    fijn weekend, lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig al die kleine toefjes bloemen zomaar uit de natuur Josephine. Ik doe ook altijd net als wat jij doet, wandelen met de hond, bloemenschaartje steevast mee hihi. Al zijn de rondjes die ik met hem maak niet meer zo groot, het oude baasje is ten slotte al ruim 14 jaar, maar ik kom evengoed nog genoeg tegen onderweg.
    Je foto's zijn weer prachtig.
    Ik wens je een fijn weekend, met hopelijk nog wat zonneschijn.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jij hetzelfde doet als ik. Ik pluk ook van alles wat ik buiten vind.
    Ik heb nu prachtige pioenrozen staan. Lichtroze. Wat zijn ze mooi he?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lieverdje♥♥♥
    van af klein kind hebben jullie al altijd bloementjes geplukt, en deze zien er ook weer zo mooi uit.
    En die lijsten zijn ook heel mooi,veel liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bermbloempjes....prachtig in deze kleine vaasjes.
    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijke tijd he,altijd wel een fris bosje bloemen in huis,ik ook maar dan uit de tuin,
    het zijn hele mooie foto's geworden,zo met die witte lijsten.zit Bono van jou ook zo achter de hommels aan,ja en ze krijg ze nog te pakken ook.

    ben benieuwd of dit bericht er door komt.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk dat je zo kan genieten van die bloemetjes, heb vanavond een paar toefjes vrouwenmantel in een vaasje gedaan, staat zo leuk.

    fijne avond
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi bedankt dat je even op kraam bezoek kwam hahaha wat heb je toch altijd super foto`s liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, allemaal mooie plukkertjes!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben dol op plukkertjes,die van jou zijn prachtig en gaaf bewerkt,voor morgen een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi al die cadeautjes van moeder natuur:))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi helder en fris zijn je foto`s. Ik blijf je bewonderen om je talent, zowel het fotograferen als de kennis van de natuur.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hmmm, ziet er mooi uit. Geef mij de lente en de zomer maar met al die prachtige bloemen overal!
    Mooi vastgelegd op de foto's!

    Liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥