zaterdag 9 juli 2011

"Fantasie" [rijk] weekend***







Met deze mooie trosroosjes die op dit moment thuis staan heb ik ook mijn fantasie even de vrije loop gelaten. Maar wat is nu eigenlijk Fantasie. FANTASIE is een vorm van weigeren, klinkt vreemd hé maar je weigert eigenlijk om je te beperken tot maar één  manier van kijken.
Fantasie is niets anders dan de feiten onder ogen zien, maar wel alle feiten te gelijk.
Fantasie is begrijpen dat alles bestaat uit alles en dat daarom op ieder gegeven moment één enkele gedroomde wereld zich kan ontpoppen als een vlinder tot een alomvattende werkelijkheid ***

Geniet van een FANTASIERIJK weekend***



19 opmerkingen:

  1. Fantasie is het oog van de ziel...

    En na het verdrietige bericht over Ria's moeder gelezen te hebben en mijn ogen gegleden zijn over al de lieve en welgemeende reacties van al die meelevende bloggers komt mijn hoofd hier weer tot rust bij jou prachtige rozen foto's, en kan ik hopelijk slapen als een roos....

    Liefs en fijn weekend voor jou lieve Josephine!!!

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve schat♥♥♥
    mooi die trosroosjes en laat ik nu vanmiddag een rozenplantje in een bloempotje gekocht hebben en ook die zelfde kleur.
    Zo'n Moeder zo'n dochter zullen we maar zeggen en nu ga ik maar snel weer naar mijn mandje toe veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook een heel fijn (fantasierijk) weekend, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine,

    Ja dat is mooi gezegd meis...mooie woorden uit een mooi hart.

    En zonder fantasie zijn we nergens...fantasie geeft kracht en doorzettingsvermogen.
    Je kent het gezegde hé meis?

    Mensen zonder fantasie vluchten in de werkelijkheid!

    Je roosjes zijn zo schattig van kleur en mooi bewerkt...deze foto's lokken me uit tot fantasie, en dan kom ik tot de conclusie dat het heerlijk is met fantasie weg te dromen naar een mooie wereld...

    Wil je graag een mooie week-end wensen,
    Liefs...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch om over fantasie te kunnen beschikken, zelf ben ik iemand die het nodig heeft om af en toe deze wereld te kunnen ontvluchten, me even terug te trekken in mijn eigen fantasie! Maar sommige vinden het ook gevaarlijk, niets zo hard als door het leven zelf uit die fantasie gerukt te worden.
    Ook dat zijn twee heel verschillende werelden, helaas...
    Ik wens jou ook een heel mooi fantasierijk weekend toe,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi ik wens jou ook een fantasierijk weekend geniet er maar lekker van heb ik ook gedaan liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goeiemorgen lieve Josephine! heerlijk wakker is dit.. ik zit met een kop thee je blog te lezen en te genieten van je mooie roosjes! en fantaseren doe ik graag.. als kind deed ik dat al.. mijn vader had bijv ooit een keukenshowroom toen ik een meisje van 7 jaar was, ik liep daar graag rond en fantaseerde dat ik een keukenprinses was en dat één van die keukens van mij was, heerlijk vond ik dat.. ik kan dat gevoel nog helemaal terughalen..
    ik zou niet weten wat ik zonder fantasie zou moeten.. wat zou de wereld dan veel minder kleurrijk zijn!

    ik wens je een fantastisch weekend!!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leven zonder fantasie is geen leven. Ik heb genoten van je rozenpost.
    Fijn weekend en lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik geniet weer van je foto's, Josephine !
    Zo fantastisch dromerig !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha fantasie heb ik genoeg,ik snap helaas niet precies wat je met je tekst bedoeld,soms ben ik iet wat simpel,voor mij is fantasie,vluchten uit de werkelijk,want in mijn fantasie klopt alles,ik vind je trosroosjes erg mooi en je kunt ze ook zo leuk drogen als ze uitgekomen zijn,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jij ook een hele fantasie rijke dag wat zouden we zonder zijn ik denk heeeeel leeg, je foto's wat een plaatjes dat is toch om blij van te worden heerlijke hobby he dat gefrutsel met die foto's ik kan er ook geen genoeg van krijgen, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's weer!

    Er werd wel eens tegen mij gezegd: jij hebt een rijke fantasie en dat heb ik als compliment aangenomen, Want zonder fantasie bestaat geen leven.
    Kijk maar eens om je heen naar alle creaties van deze aardbol, deze kunnen niet bestaan zonder fantasie.
    De maker van dit alles moet toch wel een bijzondere fantasie hebben gehad en zeker ook humor.

    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's, Josephine! tja wat zouden we zijn zonder fantasie...

    ps; ja ik heb al frietjes gegeten, maar eten gaat nog niet zo goed, geeft niet hoor, heb er 5kg af en dat wil ik graag zo houden ;-)) maar alles wat ik nu eet zoals van de week een zacht snoepje is net een smaakbom...das natuurlijk niet goed als ik snoepjes ga eten, zullen de 5kg er snel weer bij zijn hihi

    Bedankt voor het vragen, dat is lief!!

    Had ik net een bericht getypt alles weg, kon ik weer opnieuw ;-)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine. Hier even een berichtje uit Engeland. We zitten nu in een bed &breakfast waar we internet hebben Heerlijk even rondkijken. Heerlijk die trosroosjes en je foto;s weer geweldig. Wat is Engeland toch prachtig. Ik heb al zo'n 900 foto;s gemaakt , ik ben zo weg van cottages en hier zie ik de prachtigste die je je maar kan indenken. Eindeloos.
    Liefs van Riet en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig om zo ook te fantaseren met foto's, daar heb je ook een gave voor.

    Fijn weekend,

    groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. l'imagination au pouvoir! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. nou dat is ook wat,heb net een heel lang stuk geschreven en is het weg,foetsie,
    maar goed we beginnen opnieuw,,
    met jouw fantasie is niks mis mee,het zijn prachtige foto's geworden,vooral je tweede.
    en wat een zachte roze kleurtjes hebben je roosjes,mooi hoor.
    lieve zonnige groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor mij is fantasie hét kenmerk van de mens,
    via deze unieke gave kan de mens dingen dromen, bedenken, scheppen en zo iets toevoegen aan de werkelijkheid dat er voorheen niet was.
    Fantasie ligt aan de basis van kunst en wetenschap, ze is de drijfveer van de vooruitgang en de evolutie.
    Jij voegde deze lieflijke fotocreaties toe aan het internetgeheugen en bepaalde daarmee enkele seconden lang de gedachten en gevoelens van allen die hier op bezoek kwamen! Fantasie is een grote kracht!
    Dag josephine, veel groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥