dinsdag 5 juli 2011

Michael Cheval***













"MICHAEL CHEVAL"  werd geboren in 1966 in Kotelnikova, een klein stadje in het zuiden van Rusland. Hij groeide op tussen verfkwasten, doeken en schilderezels. Zijn grootvader een professioneel kunstenaar en beeldhouwer ontwikkelde Michael's liefde voor tekenen in zijn vroege jeugd. Op driejarige leeftijd tekende hij al complexe composities. Zijn werk bestaat  uit absurdistische schilderijen, absurditeit is een omgekeerde kant van de werkelijkheid, een keerzijde van de logica, en dat juist spreekt hem heel erg aan. Al zijn schilderijen zijn een weergave van een illusie, zijn werk is internationaal bekend. Dit is natuurlijk maar een kleine greep uit al zijn werk, zelf droom ik er even heerlijk bij weg ***

Geniet van het heerlijke Zomerweer ***


18 opmerkingen:

  1. Hallo Josephine.
    Wat heerlijk apart.
    Heb ook nog even je vorige posts bewonderd. Sta steeds versteld van al die verschillende ideeen.
    Kunstig hoor.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schilderijen waar je moet verder kijken, dan zie je steeds meer. Ik noem dat doorkijken, door alles heen kijken. Je staat dan versteld van wat je ziet. Ik heb dat in het bijzonder bij Salvador Dali.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een absurdische KUNST! geweldigggg...laat ik morgen aan mijn dochter zien..die houd hier zeker te weten van. alhoewel ...morgen? het is al ...morgen..

    leuke inspirerende post..thanks

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet dat ik niks maar dan ook absoluut niks ken van kunst maar dit vind ik wel heel erg mooi! En ook een bijzonder verhaal, dat hij dat zo vroeg al in de vingers had, echt een gave!
    Ik ga hem eens googelen, wil er best nog wel wat meer van zien want het is echt mijn smaak.
    Hier op je prachtige blog leer ik nog heel veel bij ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe heb je dit weer gevonden, ik vind het fantastisch mooi.
    Wat een heerlijk zomerweer he? Van mij mag het zo lekker zacht blijven!
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tussen het schilderen van de overkapping, het was opvouwen en op het ophalen van mijn dochter van de trein droom ik even weg bij jouw mooie, bijzondere post!!
    zo leuk dat jij de tijd neemt om je hier in te verdiepen en het op je blog te plaatsen zodat wij er ook weer van kunnen genieten!!

    hele fijne dag!!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het prachtig,wat weet je veel van schilderij mensjes,ik ken zowat niks,erg he,gelukkig ben jij er met je blog en leer ik nog eens wat,vooral de 1e vind ik helemaal te gek,fijne dag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch vind ik de schilderijen! Vooral de ballerina's stelen mijn hart!

    Fijne zomeravond,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie schilderijen...prachtig !!.....liefs fijne avond van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier blijf je naar kijken Josephine, je ziet er steeds weer iets meer in. Prachtige details.
    Zo leuk om te zien hoeveel jij van kunst weet en ons iedere keer weer verrast met nieuwe kunstwerken.
    .
    Fijne avond en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. idd kunst om bij weg te dromen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is het toch geweldig als je zo kan schilderen,hoe langer je kijkt hoe meer je ziet.
    Daar moet bovendien eindeloos geduld voor hebben.
    Ik vind de een nog mooier als de ander en jij heb er nog weer aparte lijsten om gemaakt veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig werk,ik had nog nooit van de kunstenaar gehoord maar,werkelijk schitterend.

    Josephine een hele fijne zomer/vakantie toegewenst en tot gauw weer in blogland wij hebben eventjes een zomerstop van het blog ingelast om tussen alles door wat van de zomer te gaan genieten en minder achter de computer gaan zitten,lieve gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine,

    Ja deze kunst raakt mijn hart..!

    Zo mooi als deze man kan schilderen...en de onderwerpen zijn ook helemaal zoals ik de dingen graag zie.

    En dan met name dat kereltje met die maskertjes ...
    dit onderwerp spreekt mij erg aan.
    Net als in het dagelijkse leven..je hebt mensen die de ene dag een lachend maskertje dragen...en de andere dag zetten ze dan weer een boos maskertje op..
    Zo weet je eigenlijk nooit hoe hun ware gezichtje achter het maskertje eruit ziet..dit is dus een illusie.
    Nu weet ik niet of Michael dit ook wilde zeggen met dit schilderij..

    Ja deze schilderwerken raken mijn hart...

    Dag sunshine...Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Josephine...hier ben ik nog een keer...
    Je header vindt ik toch zo mooi...en dat poesje met die mooie jurk in de rechterhoek is zo waanzinnig schattig...

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Héél bijzonder, Josephine, je blijft er naar kijken !
    Het tweede vind ik prachtig !
    Het mooie zomerweer laat hier wat afweten, veel wind en fris :-(
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥