zondag 24 juni 2012

Popje Giovanni***








Vorige week schreef ik er al over dat ik aan het boetseren was en gisteren heb ik het af gemaakt. Mag ik jullie even voorstellen, dit is GIOVANNI. Als Directeur van een Poppentheater kijkt hij een beetje streng de wereld in en dat doet hij om respect af te dwingen want alles moet voor een voorstelling natuurlijk gladjes verlopen. Lieve mensen, ik kan jullie bijna niet vertellen hoeveel plezier ik gehad heb tijdens het proces van dit popje. Er zijn wel 25 soorten neuzen de revue gepasseerd en aldoende wist ik nog helemaal niet wat het ging worden. Het is natuurlijk een fantasie popje met zijn lekkere dikke wangetjes en zijn enorme oren. Het was in ieder geval een mooie manier om van alles uit te proberen. De schoentjes heb ik gemaakt van stevig  karton die ik heb beplakt met stofjes en later rondom heb dichtgenaaid. het was een hele puzzel om een modelletje te ontwerpen maar de aanhouder wint en van opgeven heb ik gelukkig nog nooit gehoord. Ga altijd net zolang door totdat het me lukt. Dus eigenlijk is Giovanni een popje die ik gebruikte als een probeer ontwikkeling om popjes te gaan boetseren. Uiteraard is het nog lang geen hoogstandje en misschien gaat dat me ook nooit lukken maar vind het toch heel leuk om het prille begin met het werken van deze materie aan jullie te laten zien ***


17 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine. Dat is een prachtig mannetje geworden en hij ziet er ook echt uit als de directeur van het circus. Schitterend. Wat geweldig dat je dit ook al weer kan, zo'n kopje boetseren zal niet makkelijk zijn. Prachtig werk en de kleertjes passen er helemaal bij. Je kan er trots op zijn.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieve schat♥♥♥
    wat is GIOVANNI leuk geworden voor een poppen theater echt een directeur.
    Wat heb je hem leuk gemaakt en ook zijn kleding, het is ook allemaal zo'n gepriegel dat kleine spul.
    En dat hoogstandje gaat jou zeker lukken,zou niet weten waarom niet
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine..♥
    OOOOOOOhhhhhhhhhhhhh jeetje het is je toch gelukt met Giovanni...het is gewoon een kunst om zoiets uit je handen te krijgen ...;))
    De manier hoe hij de wereld in kijkt de mooie mond alsof hij zeggen wilt ..het poppentheater kan beginnen hihi..♥
    Het pakje ook Fantastisch!!
    Applaus for You klapklapklap en ook voor Giovanni..Josephine toppie..;)))
    En ook met Bini samen heel leukkk!!..er gaan er nog meer komen hoor ..ik kijk er al naar uit ..;))
    Heel veel Liefs Gaby...♥ xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine......hij mag er wezen hóór, die grappige Giovanni!!!

    Zijn schoentjes vielen mij het eerste op waarmee hij zo parmantig rechtop staat.

    Heb je gewerkt met een soort DAS boetseerklei die hard wordt zonder oven?

    Als ik lees hoeveel plezier jij hebt gehad aan deze creatie maken zal er nog meer gaan volgen:-)

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, lieverd, wat is Giovanni moooooooooooiiii!
    Ik vind hem heel karaktervol, echt ene beetje autoriteit wat hij uitstraalt en natuurlijk ook nodig heeft in zijn functie van directeur!
    Wat een werk heb je ervan gemaakt zeg, hij draagt ook prachtige kleding, wat heerlijk om je zo bezig te zien, ben benieuwd naar wat er nog gaat volgen want ik denk dat je de smaak wel te pakken hebt ;)
    Ik wens je een hele mooie week toe,
    veel liefs, Sonja(die haar vingertje weer uitgepakt is:))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen lieve Josephine,

    Wat eens stoere vent is Giovanni...
    En wat heerlijk om te horen dat je zo'n plezier hebt gehad tijdens het boetseren..
    Veel neuzen heb je geprobeerd..hahaha...grappig is dat....en wat gaat de tijd snel he als je aan het boetseren bent?

    Ja je kunt je eerst boetseerwerk niet vergelijken me je tweede of derde...oefening baart kunst, en hoe meer je oefent hoe beter het gaat worden...
    en dit is met alles wat je doet...en onderneemt.

    Meis ik ben ervan overtuigd...er zullen nog zeker meer boetseerwerkstukken volgen...ik ben nu al benieuwd naar het volgende!

    Ik wens je liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mi piace tantissimo.
    ha un fascino particolare,uno stile originale.
    ottimo lavoro!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap hoor dat je dat kunt...ziet er erg leuk uit...goed gedaan !!...liefs fijne week van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn complimenten Josephine.....dit doe ik jou niet na....ik heb ook een hekel aan klei aan mijn handen....de haren gaan rechtoverheid staan.....hier heb jij gelukkig geen last van....een heerlijk mannetje heb je gemaakt.... een bolle boos met trek oren en lippen om te zoenen....dit smaakt vast naar meer!!!!
    Fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappig mannetje is het geworden!
    Vind het altijd heel erg knap!
    Hoofdjes boetseren! Nee, dat is mij nog nooit gelukt!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. je kan hier met recht TROTS op zijn hoor,wat een lief en grappig mannetje is het geworden.en het is zeker knap van je.hij houdt ook zo lief je hondje vast,dat is nu van hem.ben benieuwd naar de volgende...want dat er meer komen dat is zeker.

    liefs van greet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. voor een popje groot en klein, moet je bij jozefientje zijn. wat een leuke verrassing na de beertjes. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig popje, hij spreekt helemaal tot de verbeelding,..super gemaakt en zo knap! Ik ben benieuwd wat het volgende projectje zal zijn want je hebt nu vast de smaak te pakken!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig mannetje Josephine, ik doe het je niet na.
    Al kan ik mij je plezier tijdens het boetseren wel goed indenken.
    Je kan alle kanten op om het een eigen gezichtje te geven.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een fantasie en creativiteit, Josephine, en voor de eerste keer is dat prachtig gelukt, vind ik !
    Een speciaal poppetje met een eigen karakter, fijn toch als je aan iets begint ... en het proces tot het resultaat is altijd zo spannend.
    Nog een fijne avond,
    Sylvia

    ps Heb je het ook gemerkt ?
    Er staat ineens opmerkingen in plaats van reacties :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohh wat is ie leuk!!! je talent om te creëren komt hierin ook weer zo duidelijk naar voren! ik zie het helemaal voor me.. gaandeweg ontstaat er een echt karakter in je boetserende en creërende handen.. dat gevoel is zo magnifiek.. en zo heerlijk om in die flow van creëren te zitten!
    geniet van wat er nog meer komen gaat, dan genieten wij heel graag met je mee lieverd!!

    dank je voor je lieve reactie!!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben vol verwondering ...
    Euh is dit écht de eerste keer dat jij een pop boetseert ?!
    GEWELDIG
    enne mijnheer de circusdirecteur heeft héérlijke lippen !!!
    Om te zoenen deze gentlemen ;-)
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥