zaterdag 2 juni 2012

Paper Roses / Peony***








Zo af en toe ben ik nog steeds bezig met papieren roosjes te maken, van alles uit proberen en eigenlijk bij alles wat ik aan papier tegenkom denk ik dan *** ohhhh misschien is dat ook wel heel geschikt om eens te proberen. Zo kreeg ik van de week een bestelling toegestuurd waar een velletje papier ter bescherming was gebruikt. Bij het zien van dat velletje papier dacht ik meteen dat is waarschijnlijk wel heel geschikt om een PIOENROOS van te maken. Ben meteen aan de slag gegaan. Heb 70 velletjes papier geknipt en de randen steeds weer een beetje anders geknipt, net zoals je dat bij pioenen ziet. Het is een lekkere volle pioen geworden van zo'n 7 centimeter doorsnee. Ook heb ik nog een klein kransje met roosje gemaakt, een metalen ring van 9 cm die ik omwonden heb met lint en daar op 7 plekjes een piepklein papieren roosje van ongeveer een centimeter groot tussen verwerkt. De roosjes heb ik gemaakt van kleine velletjes van een memo blokje, wel wat stug materiaal om daar roosjes van te maken maar ze zijn toch wel herkenbaar als roosjes***


24 opmerkingen:

  1. Wauw je pioen is schitterend,ik vind het net echt lijken en je kransje is een schatje,voor morgen een fijne zondag,ik ga even naar je oudere posten kijken,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. .....Niet van echte pioenen te onderscheiden....zo mooi vol van bloem,ik sta er telkens weer opnieuw van te kijken hoe jij Josephine het in je vingers hebt om zo heerlijk creatief te zijn met papier, PRACHTIG!!!

    Fijne zondag en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Josephine....vooral je kransje vind ik een schatje......en natuurlijk weer super op de plaat vast gelegd.....je tovert telkens weer prachtige plaatjes uit je hoge hoed!!!
    Fijne Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine,

    Wat een schitterende grote en mooie pioenroos!
    Zo vol en prachtig van kleur...deze roos is met zoveel
    passie en liefde gemaakt..ja daar kan ik helemaal gelukkig van worden..

    Je schattige kransje is verfijnd en helemaal zoals een kransje hoort te zijn..lief en schattig.

    Maar Josephine, ik heb je mooie woorden op mijn blog gelezen op mijn laatste post...ik wil je zeggen dat het me heeft doen huilen...het heeft mijn hart geraakt..

    Ik wil je bedanken voor voor jouw vriendschap...je bent een echte vriendin..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieve schatteke♥♥♥
    wat is dit weer een mooië post geworden,en die lijsten er om heen vind ik ook zo mooi.
    Dat kransje is ook een schatje, wat een werk gaat hier allemaal in zitten hè.
    Bij de bloggers heb ik wel eens gelezen over een roze maakster heb ze zelf nog nooit gezien, maar zo echt als jij deze pioenroos heb gemaakt,mooier kan niet ik ben trots op je heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn zo mooi !!!...fijne zondag...liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind 'm erg mooi, maar...( durf ik dit te typen?) maar ik had er graag een duidelijkere foto van gezien.
    Groetjes van een slechts halve romantikus! Kus...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kransje is zo mooi gemaakt, wauw, wat een aanwinst is dit weer bij!
    En die pioen, prachtig, ze lijkt gewoon zo vers uit je tuin geplukt!
    Geniet van je mooie creaties en van een mooie zondag, ondanks de voorspelde regen ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige pioenroos, schitterend en de ring met die kleine roosjes i zo schattig, hij viel me meteen op. Leuk ook zo met dat gebloemde kleedje op de achtergrond.
    Fijne Zondag! Hier giet het.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh wat is hij mooi zeg! Ik dacht eerst dat het een echte was! Wat is deze prachtig gelukt zeg! Je hebt het echt in de vingers hoor!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,

    PRACHTIG is je pioenroos, net zo mooi en weelderig als een echte en je krans met roosjes is om te zoenen.

    PS. Het regent hier pijppestelen, dus heb nu de tijd om het poezieversje toch nog op mijn blog te zetten, samen met een versje van mijn vader en moeder.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh....wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest lieve Josephine en wat is de Pioen prachtig geworden. Niet van echt te onderscheiden.
    Ook de krans van roosjes is heel erg mooi geworden.
    Een beetje laat, maar alsnog van harte met de verjaardag van de kleine Bono.
    Ik wens je een fijne zondag en bedankt voor je altijd lieve reacties op mijn blog.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Josephine...♥
    OOOoohh prachtig gewoon ..en dat alleen van mooi dun inpakpapier is het echt mooi geworden..;))
    En dan de bewerking van je foto's geweldig hoor ...♥
    Jammer van het weertje buiten nu snif ..:(
    Hopelijk komt er snel weer mooi weer aan ..:)
    Nog fijne creatieve zondag..
    Liefs Gaby..x.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh Josephine, wat heb je dit knap gemaakt.
    Ik vind hem heel erg goed geslaagd.
    Jij kunt ook wel van niets iets maken zeg.
    Prachtig.
    En dan die romige kleur, dat vel is heel geschikt voor de pioenroos.
    Ik zou er wel een hele bos van willen hebben.
    Veel liefs en een fröbel ze.
    Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hallo Josephine,
    Wat een mooi kransje en zulke mooie foto's.Prachtig gedaan.

    Lieve groetjes
    Elfje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. olalalaaaaaaaaaaaa!!!!Die hast du ganz toll gemacht.Gratuliere-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi wat heb je die pion rosen mooi gemaakt super gedaan een die kleine rosjes zijn ook super fijne week liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Waw! Die pioen is zooooo mooi!!!! Een kunstwerkje. En ongetwijfeld een geduldwerkje maar het mag gezien worden. Hoedje af Josephine.
    Groetjes en fijne nieuwe week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik ben helemaal stil van deze papieren schoonheid! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kom via Marijke op jouw blog terecht!
    Heel mooi blog heb je!
    Ik ga je volgen hoor!
    Misschien vind je het leuk om ook eens bij mij te kijken!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie rozen heb je weer gemaakt, Josephine, en zo mooi en romantisch in beeld gebracht !
    Heb je ook problemen met het schrijven van een nieuw bericht ?
    Sinds de wijzigingen springt een gedeelte van de tekst naast mijn foto en er kruipt veel tijd in om het goed te krijgen. Met de problemen vorig jaar heb ik Google Chrome ook geïnstalleerd en daar staat de tekst wel juist.
    Ik ben benieuwd of het bij mij alleen is ...
    Geniet nog van een fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige pioen en kransje Josephine.
    ik ben er helemaal weg van en dan zo mooi weer gegeven op schitterende foto,s.
    liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je zou toch zweren dat het echte pioenen zijn.....geweldig! Vind ze echt top....ha en zo heb je ondanks de regen vandaag toch bij mij de zon laten schijnen......
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet van echt te onderscheiden , wat mooi en teer om te zien .
    ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥