maandag 11 juni 2012

Beertje Hannelore***








Beertje HANNELORE is vandaag geboren, na muisje Rosalieke kreeg ik opeens zin om een klein beertje te maken. Ben gek op beertjes dus aan de slag gegaan. Want eenmaal begonnen met deze leuke creatie's kan je echt niet meer ophouden, hihihi. Eerst heb ik een patroontje getekend en hoopte dat de verhoudingen goed zouden zijn. Het stofje is een restje van gordijnen die in de hal hangen. Het vervelende van dit stofje is dat het heel snel rafelt, als je een stukje knipt dan valt het bijna uiteen in je handen. Hannelore heb ik met de hand genaaid en het keren van die piepkleine stukjes plus het dichtnaaien nam wel even wat tijd in beslag. Op de voorlaatste foto heb ik ook mijn leesbril gelegd, [jaaaa die RODE] zo kunnen jullie een beetje zien hoe klein dit beertje is. Op een gegeven moment moest ik nog één beentje maken en opeens was ik dat andere beentje kwijt, HELPPP, het was op de grond gevallen en BONO lag er heerlijk op te kauwen, hij vond dat zachte kluifje wel lekker aanvoelen, hahaha. Gelukkig heb ik het nog net op tijd kunnen redden. Het buikje van het beertje is gevuld met wat glasgranulaat aangevuld met molton knipseltjes. Vanmiddag toen ik op visite was bij mijn moeder heb ik het ovale doosje die ook op de foto staat beplakt met dezelfde stofjes die ik gebruikte voor het beplakken van het boekje, in een paar posten terug. Het dekseltje heb ik met een dun laagje fiber verhoogd waardoor het een mooie zachte ronding heeft gekregen, en de binnenkanten zijn ook voorzien van lieve bloemetjes stofjes ***

23 opmerkingen:

  1. .....Als ik je even mijn complimenten over mag brengen....lieve en creatieve Josephine.....zo op dit nachtelijk uur!!

    Kijk haar nou parmantig zitten op en in het óók al weer zo leuk gemaakte doosje....

    tissss...dat ik al een knuffel ''beertje'' heb in bed....anders zou ik Hannelore wel naast me willen;-)

    Liefs en slaap lekker,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Hannelorre is werkelijk een schatje...
    Zo lief met haar leuke kraagje...

    Ja die stof is heeeeeel erg moeilijk te bewerken,
    des te knapper is het dat je er daarom zo'n lekker
    schatje van hebt weten te maken.

    Ik denk...nee ik weet wel zeker dat er nog veel
    meer nieuwe beesies geboren gaan worden..

    En wij...wij kunnen alleen maar genieten, van al
    dit moois!

    Ik wens je een fijne week lieverd,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja...wat een lieffie!!
    Je had strijkvliseline op de achterkant van de stof kunnen strijken, dat had wat makkelijker naaien geweest.
    Maar...ze is té schattig weer....leuk die knoopjes bij de scharnieren!!

    fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat is het een mooie creatie geworden, jij hebt flink de smaak te pakken.
    Ik vind dit een heel geslaagd knutselweekend wat jij hebt gehad, én zo een lief beertje en dan die mooie doos bekleed in dat stof!!
    Heerlijk genieten :)
    Ik wens je een heel fijne week toe,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje zo liefffff.......groetjes Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt de smaak te pakken, maar ze is dan ook erg goed gelukt.
    Prachtige plaatjes zo, met het doosje, prachtig,
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een grijze muis zielig en onopvallend? Nou dacht het niet... ze ziet er uit om op te eten. Haar kraagje is een snoesje en in je fotoshoot toont zij zich als een ware topmodel.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooooo Josephine heb je gewoon zelf een beertje gemaakt,echt prachtig mooi geworden en wat goed dat je dit zelf kunt,ik wens je een fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lieverdje♥♥♥
    wat staat Hannelore mooi op de foto,en wat komt je doosje ook mooi over.
    En wat heb je dat lijstje er om heen ook leuk gedaan zo met dat kantje,en wat is de volgende creatie? heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine ..♥
    OOOhhh ...je hebt er weer een mooi pronkstukje bij en de naam alleen al Hannelore..schattig zo'n klein beertje als je naar je bril kijkt en het doosje erbij.. is het ook echt een lief klein beertje hihi..zeker als je het zelf hebt gemaakt..♥
    Bedankt voor je lieve berichtje en de tip voor de Link zetten ik hoop dat het mij de volgende keer wel lukt ..;)))
    Ook de foto's heb je weer prachtig bewerkt kon ik dat ook maar ..maar kost te veel tijd poehhh..ieder op zijn eigen manier hé Josephine dat maakt het juist zo leuk allemaal..;)))♥
    Kijk weer uit naar je volgende post..;))
    Liefs en fijne week Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat KNAP Josephine, oh das echt een priegel werkje geweest en wat een lef om hem van die rafelstof te maken.
    je hebt duidelijk heel veel doorzettings vermogen, dus dan komt beer/muis nummer 3 snel.
    Je bent gewoon een natuur talent, ik meen het.
    Dat doosje ziet er ook al zo rete strak uit.
    Je hebt een super heerlijke post neergezet en wat een rustig geheel maak jij er altijd weer van, terwijl er toch best veel op de foto staat!!!!
    Snap je wat ik bedoel!!
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. halli hallooooo
    ich verstehe ja eh nichts.Aber der ist ja so niedlich!!!!
    lieben gruss
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook erg leuk om aan iemand cadeau te geven... Bijvoorbeeld een speciaal iemand; mijn adres is...:-)))
    Groetjes uit Gouda.
    ( Maar alleen Gouda op het pakketje en mijn naam zal helaas niet werken. Er wonen nog een paar anderen in Gouda..)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bij mij begint het ook al te kriebelen. ik heb vorige week een berenboek uit de bibliotheek meegebracht. je beertje is wondermooi! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Josephine, wat heb je dit weer prachtig gemaakt!

    Hannelore, wat een schatje, maar dat vond Bono dus ook ha ha ha.....

    Het doosje past er mooi bij.

    Hele fijne avond!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooo, zooo mooi Josephine! Prachtige creatie; echt echt heel heel mooi. Kan het niet genoeg zeggen. Wat ben je toch een kunstenares.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook deze Hannelore mag er zijn Josephine....compleet met het prachtige doosje!!!!!
    Wat een werk heb je gehad....met groots resultaat.....prachtig.
    Wat bono betreft.......Sam heeft iets tegen beren....vorige week stond de slaapkamerdeur open....en ja hoor MENEERTJE had er weer een te pakken....deze heeft nu nog maar een oor....gelukkig is het nog heel.....en kan ik het er weer aannaaien!!!!!
    Ik had deze beer van Alischa gekregen toen ik in het ziekenhuis lag.....voor mij dus heel dierbaar....dus al hebben ze een leuk kopie.......is het soms een donderse hond!!!!!!
    Ik wens je alvast welterusten en ik heb het boek besteld bij Marijke....kan bijna niet wachten.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je heerlijk creatief bezig geweest Josephine, het is een prachtig beertje geworden en het lijkt me een hele klus om zoiets te maken, vooral om het zo klein is, daar heb ik ook een leesbril bij nodig hoor hihi.
    Wat een boef is die kleine Bono. Gelukkig kon je het berenpootje op tijd redden van zijn scherpe tandjes.
    Ook het doosje is heel erg mooi geworden.
    Ik wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dünyadaki her çocuğun uyurken sarılmak için bir ayısı olmalı ...
    Sizin yaptığınız ayılar çok güzel ... Tebrikler ...
    İstanbul'dan sevgiler ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Josephine, hoe schattig !
    En zo lief in het doosje, het gehaakte kraagje vind ik super ...
    je hebt de smaak zeker te pakken en het lukt je fantastisch, wow !
    Ik kijk al uit naar je volgende creatie :-)
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Josephine
    jouw beertje is super leuk geworden,het is inderdaad een prutswerkje zeker het keren van de armpjes en beentjes.
    lieve groetjes elfje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. over creatief gesproken,,nou dat ben jij zeker hoor,,wat een schatje.en wat klein!!.

    fijn om weer met je te kunnen bloggen,ik had ook helemaal geen zin hoor,en was zo erg moe ,

    kreeg wel te horen dat mijn hart erg slecht is,maar ik ga heerlijk verder,de kinderen komen nu regelmatig en dat is wel zo fijn,ook heb ik nu huishoudelijke hulp,kan echt niet meer zonder.

    liefs van greet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. jouw handen verrichten echt wonderen.. prachtig lieve Josephine!!
    vervelend dat die stof zich niet makkelijk laat verwerken, maar ik vind het resultaat wel echt super hoor, hierdoor krijgt Hannelore ook iets stoers over zich, zo leuk!

    fijne dag!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥