donderdag 7 juni 2012

Muisje"Rosalieke" ***







Wat een lief trulleke hé, jullie zien het wel, ook hier is het knutsel virus toegeslagen. Uit het prachtige boek van "MARIJKE" [klik] ben ik met het patroontje Van Sofieke de Muis aan de slag gegaan. Mohair had ik niet in mijn lapjes dozen en ik kon het hier ook nergens kopen. Tsja.....ongeduldig als ik ben zag ik opeens een oud moltondekentje op zolder, wel een beetje bleekjes van kleur maar eigenlijk heeft dat ook wel weer iets grappigs.  Dus uit wat stukjes molton heb ik mijn lieve muisje Rosalieke gemaakt. Ze heeft een lief kanten kraagje en haarbandje, en boven op haar spitse koppie een strikje met een glimmertje, ook op haar achterhoofdje. Aan de voorkant een glazen bloem broche en een piepklein armbandje, maar dat is op de foto niet goed te zien.  Haar staartje heb ik met borduurgaren omwonden en er een klein molton pomponnetje aan gemaakt. Ook haar beentjes heb ik iets langer gemaakt. Na er van de week een aantal dagen wat uurtjes aan gewerkt te hebben  heb ik Rosalieke vandaag helemaal af gemaakt. En wat heeft me dat een plezier gegeven om daar mee bezig te zijn. Weet nu al dat er zeker nog meer gaan volgen, WORDT VERVOLGD***


23 opmerkingen:

  1. Ooooooooh, wat heb jij een schattig wezentje in huis gehaald.
    Wat een klein guitig ding is het hè!

    Het is leuk om te doen hè lieverd, ik maakte alleen nog maar het kopje maar als je één muisje in huis hebt trekt dat andere aan dus er volgen er automatisch meer :))

    Ik vind jouw Rozalieke een knapperdje met haar mooie jurkje en juweeltje.

    Ik wens je nog een heel fijne dag,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goodmorning sunshine,

    Rozalieke is MOOI!!!!!!!!!!
    Wat scahttig zeg met die bungelbeentjes en voetje met voetzooltjes.
    Het voelt toch als een creatieve reis om je eigen ontwerpje en materialen te gebruiken?
    Dat geeft net dat extra vindt je niet?

    En inderdaad het heeft ook echt wat dat hele witte hahaha...Josephine het is je gelukt...super!!
    Nou meis dan heb je er een verslaving bijgekregen hoor...het muizenvirus, en geloof me daar kom je niet snel van af hahaha...

    ik hoop dat er nog vele muisjes worden geboren...ik zie nu al uit naar de volgende..

    Liefs,
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje!!
    Tja..en dan zie je dat je met héél eenvoudige stofjes toch iets héél schattigs kunt creeëren !!

    Liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rosalieke is heel leuk geworden.
    Het geeft inderdaad veel plezier zoiets te creëren, en werkt heel verslavend. Ik ben benieuwd hoeveel er nog zullen volgen.

    Liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Josephine, wat heb je dit prachtig mooi gemaakt!

    Muisje Rosalieke, een wonder is ontstaan, schitterend!

    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joh, wat ziet dat er leuk uit, knap hoor.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jawel Josephine, ik zie het al, erg he om te maken.
    Wat een prachtig muisje heb je van haar gemaakt, en de molton geeft haar een pluizige uitstraling, zo iets knuffeligs, je snap wel wat ik bedoel.
    Ik vind het juist super romantisch staan zo in het wit.
    De versieringen her en der maken je muisje helemaal AF!!
    Echt, ik meen het, ze is beeld schoon.
    Dat wordt een muizenplaag hier straks in blogland.
    Trouwens mohair kun je online bij verschillende winkels kopen.
    Ikzelf koop vaak bij:
    http://www.probear.com/nl/shop/pi1197899105.htm?categoryId=0
    Ik maak geen reclame hoor, wil je alleen een tip geven LOL.
    Je kunt de muizen van alles en nog wat maken, dus ga maar snel met nummer 2 aan de slag.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een dot, heel lief.
    Bij mij is er 1 in de maak, maar het zal nog wel even duren voor die af is, maar ik was ook helemaal weg van die schoentjes die ze aan had in het boek van Marijke, en die heb ik gisteren binnen gekregen,
    Hele fijne dag, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit een schatje zeg! en die kleine kraalogjes ze heet best een ondeugende uitstraling ondanks haar lieve bloementjes tooi! hihi
    Ze blijft vast niet lang alleeen!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och zo lief... wat ziet ze er mooi uit en je hebt haar zo prachtig aangekleed.
    Helemaal klaar voor het bal, waar ze waarschijnlijk haar droom prins zal ontmoeten. Deze post wordt er vast een met een happy end.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal geweldig en juist leuk dat hij is gemaakt van een oud molton dekentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Josephine..♥
    Oooohhh Het raakt me wel.. zo teer als je het prachtige plaatje bekijkt van Rosalieke..♥
    Ook de naam past bij dat piepklein muisje ..:0
    Mijn dochter noemde ik altijd muisje vroeger af en toe nog wel geef haar zeker ook eentje cadeau van mij..;))
    Het is zo leuk om te doen allemaal en wat zal Marijke trots zijn ..;))
    Ook voor jou.. dat het je gelukt is en zo bijzonder van oud materiaal zo heb je weer iets nieuws vann oud echt toppy hoor..!!♥♥
    Ik mmmzie nog mmmmgraag nog veel mmmmmmuisjes plezier hihi..♥
    Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is ze leuk geworden!!
    Super! Wat een goed idee om daar een
    molton dekentje voor te gebruiken!
    Ik zat zelf al aan fleece te denken.
    Ze hebben hier in Noorwegen niet zo veel van dat type stofjes in de winkels te koop!

    Liefs Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine,

    Gisteren had ik al een reactie proberen te plaatsen maar dat is niet gelukt. Ik wilde je zeggen dat ik het ontzettend gezellig heb gevonden om jullie weer even te zien.

    Je web-site is schitterend! Je hebt mij een beetje aangestoken met je papieren bloemen. Leuk om te doen hoor al zijn ze nog lang niet zo mooi als jouw prachtige pioenrozen. En ohhh!!! wat is je muis schattig geworden, je kan er wat van.

    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. è veramente bellissimo e molto elegante e shabby chic.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag lief schatje♥♥♥
    ooohhhh wat is ROSELIEKE leuk geworden met haar mooië kraal oogjes.
    Ze is wel erg ijdel zo te zien met al haar sieraadjes en een armbandje met een frutsel er aan echt een trots muiske HA,HA,HA.
    Pas maar op want voor je het weet heb je een heel nest liefs
    Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zoooo lief dit moltonmuisje! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OH lieve JOsephine wat een beeldschone muis heb je gemaakt. Wat een schatje met zo'n gezellige naam. En een ijdeltuitje is het ook met al haar frutsels , heerlijk. Ik moet lachen om je mamske, direct heb je een heel nest van ze. hihihi. Heerlijk.
    Lieve groet van Riet

    PS Wij gaan naar het oostelijk deel van de Middenlandse zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Josephine,

    Jij hebt er weer een leuke creatieve bezigheid bij waar je het vast heel druk mee hebt en veel plezier aan beleefd,
    het resultaat is in elk geval heel schattig om te zien!!
    Ben heel benieuwd wat er nog meer onder jou handige handen vandaan zal komen.

    Lieve en welgemeende groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een late reactie op muisje, toen ik haar voor de eerste keer zag had ik erg met haar te doen vanwege haar onbedoelde schaamteloze, doorzichtige naaktheid.Ik moest er om lachen en heb vanuit die stemming maar niet gereageerd, hihihi.
    Ze is aandoenlijk.
    Fijne zondag! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Josephine, wat een schattige muis heb je gemaakt, Rosalieke ziet er prachtig uit !
    En dat voor de eerste maal, het lijkt wel of je dit al meer gedaan hebt ...
    Mooie foto's ook, lief met de kleine roosjes !
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Josephine....ik ben nog post aan het inhalen.....heb je het Marijke virus in je handjes......wat een prachtig lief muisje....ik ben benieuwd naar het vervolg......al ziet ze er al geweldig uit!!!!!!
    Ik moet nu echt ook het boek bestellen hoor na dit zien van jou muisje!!!!
    Ik wens je alvast een fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ben jij geweldig goed bezig Josephine , het muisje ziet er zo leuk en lief uit daar ben ik dus helemaal verliefd op !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥