maandag 18 juni 2012

Beeldschone Petunia's ***








Je moet er natuurlijk van houden maar zelf ben ik helemaal verliefd op deze prachtige, je kan wel zeggen driedubbele PETUNIA'S. Een week of vijf geleden kocht ik een aantal planten en heb alle kleuren bij elkaar gezet in een  hele grote terracotta bloempot. Ze vloeien nu volop bloeiend prachtig door elkaar heen.
Het oogt heel erg zoet van kleur maar ik vind het eigenlijk ook iets heel ouderwets en  nostalgisch hebben.
Vinden jullie ze niet beeldschoon, los van of je deze kleurtjes in je tuin zou willen hebben.
Ja lieve mensen, en op dit moment ben ik aan het boetseren, en wat het precies gaat worden weet ik zelf nog niet, hahaha. En wanneer ik het kan laten zien is voor mij ook nog verrassing, wie weet, misschien in de volgende post ***


 

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk op de foto gezet! Ik hou wel van ze..
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine.. ♥
    Je hebt weer een mooie geurige fleurige post .. ♥
    Wat een mooi flowers ..vooral die kleuren ..;))
    Hoe gaat het met je roosjes..?
    De mijne staan nu volop in de bloei en ik heb ook al heel wat buxussen gesnoeit poehhh een werkje is dat zeg ..laat ik wel nog eens op mijn post zien..;))
    Ben nu wel nieuwsgierig wat je aan het boetseren bent ..mooi werkje is dat ..een popje ..maar ik laat me verrassen ..
    al je creatieve werkjes zijn prachtig ..ik weet zeker dat het weer Toppie zal zijn .. ♥
    Ps de link is me nu gelukt nog bedankt en ...nu ga ik slapen..;)))goedenacht ..
    Liefs van mij nog fijne week ..Gaby .. ♥ ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Josephine,

    Meis en of ik hier van hou...wat een PRACHTIGE post!
    Deze kleur heb ik ook deels in mijn tuin, en ze fleuren mijn groen en zachtroze plantjes helemaal op....
    Suikerzoete prachtige bloemen en dan ook nog eens beeldschoon bewerkt..Ze zijn gelijk een droom.

    Enne...je bent aan het boetseren...ohhh...wat ben ik toch benieuwd....zal er een wollepopje bij je worden geboren lieve Josephine?

    Meis ik kan niet wachten tot de volgend post haha..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ben ik ook voor te porren hoor Josephine....prachtige kleuren.....zo heerlijk zoet.....en zo'n dankbaar bloemetje......waar je heel lang plezier van hebt.
    Wat ben je toch een duizendpoot....wat kan jij nou niet....daar ben ik naar benieuwd!!!!!
    Ik wens je een hele fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de kleuren prachtig, en heel mooi gefotografeerd en bewerkt.
    Fijne week en liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja ik vind ze zeker beeldschoon en kan er net als jij heel erg van genieten, zo mooi!!
    en ook weer zo mooi door jou in beeld gebracht lieve Josephine!
    en wat leuk dat je aan het boetseren bent, een heerlijke bezigheid.. ben benieuwd wat er binnenkort uit je handen rolt...

    ik wens je een hele fijne week!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan niet genoeg kleuren in mijn tuintje hebben, dus ik vind het helemaal niks nie te zoet.
    ik wordt er zelfs super vrolijk van, nu met die regen groeien ze natuurlijk super snel en weelderig.
    Ja ja, aan het boetseren, nou kom op, waarom zo geheimzinnig!!!!
    Heb je weer een andere ziekte onder de leden?
    Daar moesten we je maar eens voor opnemen hoor, het loopt gigantisch uit de hand zo.
    Wat nou als je er nóóóóóit meer vanaf komt?
    Wie verzorgd die mooie bloempjes dan?
    Liefs en laat die pollekus maar eens wapperen zouden we hier in het Zuije zeggen.
    liefs en een dikke knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieverdje♥♥♥
    ik vind deze kleuren bizonder mooi, en Walter houd ook van ze
    mooier kan het niet.
    En de niuwe creatie word.....ssttt
    mag het eigenlijk niet vertellen maar het word een DRO-LARIA kijk maar bij {google}
    veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh geweldig die driedubbele ;)
    Heerlijk die zoete kleurtjes, word er zo blij van.....
    Enne...boetseren....ben benieuwd.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat mooi,..ik heb ze ook, toevallig ook in het paars,..ietsje donkerder. Je hebt ze zo heerlijk dromerig op de foto gezet!
    Ben benieuwd naar je boetseer-creatie!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh...geweldig die kleurtjes.
    En wat mooi zijn die dubbele!!
    Ik heb in de voortuin in een oude vuilnisbak ook wat plantjes gezet, en dat is nu een bos geworden!!
    Ik zal er weleens een post van maken.
    Boetseren??....ik ben benieuwd!!!
    Meisje...ik wens je een fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze Petunia's zijn prachtig, Josephine, mooie kleuren en wondermooi op foto gezet !
    Vorig jaar had ik gewone, paarse met een helgroen randje, maar ik heb altijd het probleem dat ze na een tijdje beginnen plakken, mijn man zei nog toen ik ze kocht, ze gaan weer plakken, ik dacht deze nieuwe variëteit misschien niet, na een tijdje was het toch weer hetzelfde ...
    Afgelopen dagen een pak regen gehad, vandaag schijnt de zon weer :-)
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi lieve Josephine,

    Drie dubbele petunias hebben het zuiden volgens mij nog niet bereikt, maar ik maak er bij jou kennis mee en ik vind ze als bloem prachtig en zoals jij ze op de foto's zet....daar worden ze nóg mooier van.

    Petunia's zijn sinds ze zo rond 1823 Europa binnen kwamen niet meer weg te denken als dankbare zomerbloeier in de tuin en nog komen er regelmatig nieuwe rassen op de markt..

    En ouderwets is toch al jaren helemaal ''in'',zeker in blogland......alleen geven wij en alle magazines er dan andere benamingen aan....omdat aan het woordje ouderwets toch nog altijd een spruitjeslucht hangt.

    Hoop dat je zo'n vrolijk volumineus dametje aan het boetseren bent....die vind ik zó schattig.

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk hoor al die mooie bloemen,vooral je petunia's, ik heb de roze,zijn ook mooi.het is nu overal genieten van de bloemen weelde. ik zit veel buiten,en krijgt de nodige rust van mijn tuin
    geniet maar fijn hoor,,,greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi die dubbele petunia's en HOE prachtig vastgelegd.
    Boetseren ... ik ben erg benieuwd wat er onder je handen wordt geboren !!! :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥