woensdag 12 september 2012

Beertje Perlita ***







Lieve mensen, van de week ben ik weer heerlijk bezig geweest met een nieuwe creatie, wederom is het een beertje geworden en ze heeft de mooie Italiaanse naam "PERLITA", vertaald  "KLEINE PAREL" Voor mij is het een lief klein pareltje, zittend is Perlita 13 CM. groot, iets groter dan het vorige beertje. Haar jurkje is gemaakt van een stukje heel oud gordijnstof die door de zon zo'n heerlijke vale kleur heeft gekregen. Alleen als ik de foto's zo bekijk moet ik de volgende keer de stiksteekjes nog iets kleiner maken voor een fraaier geheel. Het heeft me in ieder geval weer veel plezier gegeven om er mee bezig te zijn, en nu weer vol enthousiasme verder met de volgende creatie ***


24 opmerkingen:

  1. Dag lieve schatje,
    wat is Perlita weer leuk geworden,
    ook die foto met Jasmijn samen enig.
    En haar jurkje staat ook zo lief
    een echt beren kopie heeft ze en de lijst er om heen ziet er ook schattig uit, heel veel liefs Mamske.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen lief pareltje,

    Ohh...meisje wat een lief en mooi beertje heb je nu toch weer gemaakt...Perlita is een prachtige naam, voor een prachtig beertje...

    Weet je wat ik nu zo in jou waardeer lieverdje, is dat je zo'n geheel eigen stijl hebt...dat zie je aan je blog, dat zie je aan jouw bewerkingen...en dat zie je nu ook weer aan je beertjes en popjes...!

    Niks geen na-aperij...nee, je blijft gewoon bij je zelf en volgt je eigen hart en pad...ja dat is mooi!
    Je ziet dat er dan iets prachtigs ontstaat...namelijk diertjes met een stukje ziel...vol passie gemaakt..
    Hoe mooi kan dat niet zijn?

    Perlita is een pareltje...gelijk zoals jij bent lieve vriendin..

    Ik wens je liefs en alle goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh...dit ben ik nog vergeten te vertellen...
    Het voelt voor mij als een feestje om weer bij je te reageren...dit heb ik gemist!!!
    Maar ik ben er weer, en ik geniet ervan...super!
    MarijkeXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooooooooh, wat is dit beertje mooi geworden zeg, inderdaad echt een klein pareltje.
    Jij hebt de smaak helemaal te pakken hè lieverd, je creaties zijn suuuuuuuuuuuper hoor!
    En wat een leuk naam, ook dat lijkt me niet zo gemakkelijk om een naam te bedenken die zoals hier helemaal bij je creatie past!
    Ik wens je een heel fijne dag toe, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mia cara.....avrai ormai capito quanto io adoro gli orsi.....ma quelli che vedo sul tuo blog mi fanno impazzire!
    e' meraviglioso, come sempre i miei complimenti!
    un abbraccio buona giornata....oggi qui a Roma piove e fa anche un pò freddo!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo klein en fijn en met veel liefde gemaakt. Perlita is prachtig!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ie lieffffff...en zo mooi !!!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat een schatje! Ik hoop ook nog eens een beertje te maken. Ik heb genoeg patronen, nu de tijd nog!
    Wat ik zo leuk vind is dat jij ook andere stofjes gebruikt! Zo grappig die stippeltjes!
    Nou een pareltje is het geworden hoor!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine,

    Nou was jij altijd al creatief.....

    maar je hebt er toch wel weer een hele leuke hobby bijgekregen met dat beertjes maken....de ene nog al leuker dan de andere.....
    en het begin van een schattige verzameling is geboren!!!

    Proficiat met de geboorte van Perlita!!!

    Fijne dag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh deze is lief!! en juist het grovere stiksel vind ik wel wat hebben hoor! past goed bij de wat vervaalde stof.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ook deze is weer heel erg lief,en zoooooo!!!mooi gedaan,helemaal geen tegrote steken,was me niet eens opgevallen.en een schattig jurkje waar oude stof al niet goed voor is he.wacht met spanning op de volgende.
    o ja hoe verzin je die leuke naam PERLITA

    lieve groetjes van mij GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Lieve Josephine...♥
    Mis ik verdory bijna deze MOOIE POST ♥...ik ben echt aan een brilletje toe ooooo...;((
    OOHHHH ongelooflijk dat je zo'n kleine beertjes ♥ maakt en ik weet nu het is een heel werkje hoor ..maar dat SIERT♥ jou dan ook weer als ik kijk naar de lengte van al je lieve diertjes..♥

    binnenkort kan je ook wat liefs zien op mijn post ;))

    OOK de stof wow heeeell apart♥ en ook moeilijk te bewerken je zal er wel heel wat uurtjes aan besteed hebben..!!!!
    En de naam is ook LIEF (pareltje)..!!!
    Wat zal je weer trots zijn op JE MOOIE PERLITA ..ben ook trots op jou♥!!
    Heel veel LIEFS en alvast fijn weekend ..;)) heb weer echt genoten van jou Lieve POST ..Knuf Gaby...X♥X♥X♥X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. LIeve Josephine. Oh wat een schatje heb je nou weer gemaakt, een beertje genaamd Perlita. Het is beeldschoon en ik vind het zo knap dat je dat zo maar zo klein kan maken. SCHITTEREND.Je bent een kunstenares maar dat had ik je al eens verteld.Ik kijk al weer uit naar je volgende creatie.
    Liefs van Rietje.
    PS hier in huis nog hetzelfde.:((

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi, de beer en de naam!
    Knap om zo te maken, een beauty,
    liefs Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dolcezza,grazie per i tuoi complimenti!!!!
    dalla fotografia del tuo profilo, vedo quanto sei una bellissima donna anche tu, e i tuoi occhi sono unici!!!
    ti auguro una bellissima giornata
    a presto!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohh wat is Perlita een snoepie!! en met haar is er weer iets moois uit je gouden handen gekomen!
    heerlijk om een hobby te hebben waar je zoveel van jezelf in kwijt kunt.. van geniet en energie van krijgt!

    heel fijn weekend en knutsel maar lekker verder!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow, zeg , heb jij dit gemaakt josephine?
    dus je bent niet alleen een kei in fotografie, maar ook nog eens heel creatief met draad, naald en naaimachine.
    het is echt een pareltje en zo leuk aangekleed.
    en de naam is goed bedacht. Perlita je bent adorabel.
    fijn weekend en liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Olá!!! que lino o seu ursinho Perlita.Um bom dia para você!Abraço

    Dedicartes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Josephine,
    Wat een ontzettend gaaf beertje en wat een leuke naam. Jij bent toch ook een kunstenares zeg. wat je ogen zien kunnen je handen. Prachtig!! ben een poosje niet bij je op visite geweest omdat ik mijn volgers niet meer op mijn blog heb. Zomaar op een dag foetsie! Met geen mogelijkheid terug te krijgen ondanks alle tips. Moet dus met een omweg visites afleggen en weetje dat schiet er dan bij in omdat het zo lang duurt. Vaak kijk ik wel even, maar schrijf ik dan niets om weer naar de volgende te hupsen. Gedoe hoor en je kunt bij blogger nergens aan de bel trekken. Maar goed, ben zelf heerlijk aan het schilderen, mijn nieuwe kinderboek is klaar en wordt momenteel geIllustreerd door blogger Ans van Ispelen. Ben nu aan een nieuwe historische roman bezig en verveel me dus niet nu er geen deadline meer is voor het Magazine. Zalig! Ik geniet er wel van net als jij. Wens je een fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schatje is dit, Josephine, zo mooi met dat prachtige jurkje !
    En de beertjes zitten zo lief samen, wondermooie foto !
    Ja, de stiksteekjes ... de camera ziet altijd veel meer dan wij :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ti seguo.....se ti va passa da me mi farebbe piacere:-) fashion mania
    http://sissy46.blogspot.it/

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ben je heerlijk creatief bezig met naald en draad lieve Josephine en wat weer een prachtige creatie. Zo'n lief snuitje en gemaakt van een mooie stof, die stiksteekjes waren mij niet opgevallen hoor, een dikke 10 krijg je van mij.

    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. this is really beautiful!
    congrats for your work!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Olá.

    Seu blog é maaaaaaravilhoso!
    Seus trabalhos são de um bom gosto incrível. Você usa muitas rendas, ficam muito delicados.
    Parabens.
    Silvania.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥