donderdag 18 april 2013

Mooie Inspiratie ***











Onlangs kwam ik weer iets moois tegen, in mijn ogen in ieder geval. Ene "MISTER FINCH" zoals hij zichzelf noemt, woonachtig in Yorkshire. Op creatief gebied heeft hij door de jaren heen al veel ondernomen maar kwam tot de conclusie dat werken met naald en draad voor hem een grote passie is. Voornamelijk maakt hij gebruik van gerecyclede materialen zoals oude gordijnen uit hotels, een versleten trouwjurk, een vintage schort, allerlei materialen waar hij erg veel tijd aan besteed om ze te vinden. Uit de velen creatie's van zijn hand laat ik er hier maar een klein aantal zien. Zijn voorkeur gaat vooral uit naar insecten, vissen, vogels en bloemen. Voor de lijfjes van de spinnen gebruikt hij bijvoorbeeld kleine bollen glaasjes, op de tweede foto te zien, en voor de insecten met een glazen hoofd gebruikt hij de stoppen van oude karafjes, op de laatste foto te zien. Als ik zijn werk zo bekijk beginnen mijn handen eigenlijk een beetje te jeuken en wil ik wel meteen aan de slag gaan, vind het heel orgineel en bovendien erg fraai allemaal. Natuurlijk kon ik het niet laten om alles te omlijsten in mijn voor jullie inmiddels bekende stijl ***


13 opmerkingen:

  1. DAG LIEVERDJE♥♥♥
    wat is dit ook weer heel apart gemaakt ik raak hier nooit op uit gekeken wat bizonder.

    Kan heel goed begrijpen dat je handen alweer gaan jeuken om met jou eigen fantasie aan de slag te gaan.

    En jij heb deze werken ook weer in mooie lijsten gezet heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oi Josephine! Lindas fotos e lindo trabalho ! Parabéns! Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maakte die man inderdaad prachtige dingen, vooral zijn mooie vlinders hebben mijn voorkeur, beeldig!
    Je lijstjes eromheen maken het weer af, het lijkt een kleine hele mooie privétentoonstelling wat we hier te zien krijgen.
    Ik wens je alvast een heel mooi weekend toe, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goodmorning sunshine,

    Ja het werk ken ik van deze Kunstenaar!
    Ik ben al een hele tijd fan van zijn werken,
    het is werkelijk adembenemend zijn
    kunstwerken.

    Maar jij hebt deze kunstwerken weer prachtig
    ingelijst...en het ziet er fantastisch uit!

    En het is zoals Mamske zegt, als je de werken van
    deze kunstenaar ziet, dan wil je gelijk zelf aan de
    slag gaan hahaha...
    Alleen zoals hij de dingen uitvoert zo zou ik dit nooit kunnen, en nooit willen...!
    Ik hou me maar bij mijn eigen hersenspinsels, en hier voel ik me gelukkig bij.

    Lief meiske ik wens je een heerlijk week-end,

    Liefs,
    jou vriendinnetje
    Marijke
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een practige Creaties die vlinders hebben ook helemaal mijn voorkeur en wat heb je ze weer weer mooi ingelijst het is weer een feest om te kijken

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooooh wat mooi. Weer heel andere Kunst met een K. Ik vind de vlinders zo mooi en de hond met zijn mooie kraag, prachtig allemaal.
    Ik wens je een fijn weekend!
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kunststukken maakt deze meneer. Ik vind de hondjes echt mooi, maar de vlinders ook. Knap wat mensen toch allemaal kunnen maken!
    Een heel fijn weekend!
    lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In 1 woord...super\!!
    En als jij aan de gang gaat,word het vast mooi....
    De insecten vind ik met name het mooist!!

    fijn weekend meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine..♥
    Dit is weer zo.n mooie Kunst♥ post♥ van jou en weer zo mooi♫ ingelijst♥..;))
    Prachtig hé hoe dit allemaal gemaakt is en ook het materiaal♥ wat hij gebruikt ..;)
    Dat hij een man is zou je niet snel verwachten dat er zoiets uit zijn handen♥ komt ..;)
    Insecten ja brr maar die vlinders♥ zijn echt mooi♥..;)
    Ook je vorige Roze lieve♥ post is Prachtig♥ daar word ik zo vrolijk♫ van..lieve zucht ;)
    Ik heb nog altijd last van mijn keel ..;(
    Het bloggen schiet er beetje bij in nu door het mooie♥ weer en in de tuin gewerkt..;)
    Komende week♥ word het weer Heerlijk♥ weertje..;)))))
    en Lieverd wens jou een Fijn Zonnig♥ Weekend♥ Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine, inderdaad wat een mmoie kunst, ook ik vind het bijzonder dat een man zo fijn kan werken. Leuk dat je ons dat laat zien, zo hebben we allemaal even kunnen kijken. fijne week, lieve
    groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kende deze kunstenaar niet. Ik heb ook op zijn blog gekeken. Het is prachtig en ook een beetje griezelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is inderdaad heel inspirerend, Josephine, zeker ook de materialen die hij gebruikt !
    En zoals altijd mooi gepresenteerd door jou !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Very beautiful fish!!!!!!
    Great idea!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥