vrijdag 5 april 2013

Piccola PERLA ***









Mijn kleine beertje waar ik van de week mee bezig was is vandaag geboren, ze heet "PICCOLA PERLA", een mooie Italiaanse naam die staat voor "Kleine Parel". Ze is mijn kleine pareltje die niet veel groter is dan een flesje nagellak. Onlangs kreeg ik van een vriendin die ook hier in het dorp woont een aantal stukjes oud kant, en van een klein strookje die ooit eens in een kussensloopje was genaaid heb ik haar jurkje gemaakt. Nou ja jurkje, haha, veel jurk is het natuurlijk niet met zo'n piepklein lijfje. Ook gebruikte ik van die kleine oude glas oogjes waarvan de pupillen nooit helemaal gelijk zijn en dat heeft ook zijn charme. Ondanks ze nu tot op heden het kleinste beertje is wat ik heb gemaakt blijft het toch nog een uitdaging om te proberen  een nog kleiner beertje te gaan maken. Laten we het maar een prettige afwijking noemen om die uitdaging aan te gaan ***



19 opmerkingen:

  1. Olá ! Lindas fotos ,lindo trabalho.Bjs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhhhhhhhhhhh Wat is ze lief en zo klein hoe krijg je het voor elkaar zoeiets moois en zo klein te maken schitterend en nog een kanten jurkje ik geniet weer van al dat moois

    Liefs van Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen lief vriendinnetje,

    Wat is dit een lief en superklein berenkindje....!
    Zo met haar schattige jurkje van oud kant en haar
    snoezige haarbandje...

    Tjeetje een beertje even iets groter als een flesje
    nagellak, dat is dus echt klein...!

    En haar snoetje er zo mooi uit...Josje het is een
    pracht beestje...

    En de bewerking om het beestje heen is ook al
    te schattig!

    Meis wat is het toch een heerlijk virus wat je te pakken hebt...hahaha...
    En weet je wat, volgens mij ben je er voorlopig nog niet van af ...gelukkig..hahaha..

    Dag liefie...ik wens je een fijn week-end,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei wat een bedrijvigheid Josephine, en wat heb je der weer een lieverd van weten te maken.
    Ze is idd erg klein, dat is een priegel werkje geweest,.
    Wat ik nou ook zo bewonder is die framepjes ( tja hoe scheld je ze uit he!!!) met dat kant.
    Dat vind ik fascinerend mooi.
    Volgens mij heb jij weinig last van de kou, je krijgt geen tijd om naar buiten te gaan.
    Veel liefs en een spetterend creatief weekend , dag dag, knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. buongiorno Piccola Perla, sei deliziosa!
    la tua mamma ti ha fatto così piccolina,così graziosa, e con un musetto così dolce!
    è sempre una gioia visitare il tuo blog, mia cara!
    un abbraccio.....stiamo così lontane, ma vicine!
    buon fine settimana, speriamo che non piova, e che il sole venga a riscaldarci!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig beertje Josephine. Hoe krijg je het voor elkaar zo klein. En dan wil je nog kleiner gaan maken? Meis dan heb je er een loep bij nodig! Hihihi. Ik vind ze echt schattig en mooi gemaakt.
    Een heel fijn weekend! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo klein en zo fijntje afgewerkt, daar neem ik mijn hoed voor af heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. niet alleen kleiner, maar ik vind ze ook steeds mooier worden!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine..♥
    Oooooooooolala..♫ wat is me dat een lieverdje♥ geworden zo'n lief♥ snoetje♥ heb je gemaakt zeg..;)))!!!
    Het is echt een mini♫ pareltje♥ geworden..;))
    Ook een leuke verslaving♥ ..ben ik me toch benieuwd naar het volgende♥ mini beerke♥..;))))
    Het is een heel priegel werkje waar je brilletje van afzakt hihi..;))
    Dit was weer GENIETEN♥ van jou KUNST♥ en Mooie♥ post ..;))
    Geniet♫ van het weekend♥ en Liefs♥ Gaby..♥X♥
    Ps Het mooie zonnige weer♥ komt eraan volgende week♫ HEERLIJK♥.☺.!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. "PICCOLA PERLA", Een mooie naam voor een prachtig beestje.

    Ik vind dit wel een leuke afwijking enne..... als alle mensen op deze aardbol zo'n afwijking hebben, ziet de wereld er dan niet zoveel mooier uit?


    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel prettig en heel leuk hoor!!...goed gedaan !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Picola Perla, wat een beelschone naam voor een beeldschoon beertje. Oh meid wat maak je er toch steeds wat moois van. Het virus heeft je echt helemaal te pakken hè. Prachtig hoor, wij genieten ervan.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach wat een klein schatje!
    Wat een uitdaging om ze nog kleiner te gaan maken.
    Dat gaat jou vast lukken!!
    Knap hoor!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine, wat een parel inderdaad te lief. Zij doet haar naam eer aan. Ik ben altijd al gek op beren geweest, maar dit meisje is wel heel bijzonder.
    fijn weekend, groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Josephine,

    Dit schattige kleine pareltje onder de vele beertjes van jou hand ligt op dit nachtelijk uur vast te dromen in een klein luciferdoosje-)
    Heel erg leuk gemaakt!!

    Lieve groet en mooi weekeind!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatje heb je nu weer gemaakt, super leuk en lief, je bent helemaal in de ban geloof ik, want nu nog een kleinertje en dan....verslaaft???
    Fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is Piccola Perla een leuk parmantig beertje geworden.
    En wat kijkt ze pittig uit haar oogjes, en dan is alles ook nog beweegbaar knap hoor!!!
    En dan haar schattige jurkje en haarband wat een schatje.
    En dan dat allemaal nog eens in mooiën bewerkte lijsten, heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. She's so so pretty with her little head band. I love Piccola bears and your creation is divine.
    xoxo
    Joëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is ze prachtig! En respect voor het geduld dat je op kan brengen voor al het priegelwerk. Vakwerk :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥