maandag 8 april 2013

Werk van Margaret Keelan ***









Wat is het toch fantastisch dat surfen op internet. Van de week was ik naar een bepaald iets op zoek en dan kom je links en rechts van alles tegen. Al snel dwaal ik dan af en geniet van wat ik zoal tegenkom. Zo ook kwam ik het werk van "MARGARET KEELAN" tegen. Haar prachtige figuratieve sculpturen spreken mij heel erg aan. Temeer omdat haar sculpturen van KERAMIEK zijn maar zodanig behandeld worden dat het je doet geloven dat het afgeschilferde verf op verweerde houten beelden zijn . Hoe knap is het niet om zoiets voor elkaar te krijgen. Voor de gezichten van haar sculpturen gebruikt ze voorbeelden van 19e eeuwse poppen hoofden. Voor de achtergronden van mijn bewerkingen heb ik een textuur gebruikt die gemaakt is door  Evelyn Flint [KLIK] deze textuur vind ik zo mooi in het geheel passen. En ondanks een textuur eigenlijk over een foto heen gebruikt wordt vind ik het toch wel zo netjes om het even te vermelden. Je mag ze gebruiken van Evelyn Flint, dus liefhebbers neem vooral een kijkje op haar mooie blog. Weet niet wat jullie vinden van deze figuratieve sculpturen maar ik vind ze PRACHTIG***


18 opmerkingen:

  1. LIeve Josephine. Laat ik nou ook denken dat het oude houten poppen zijn. ONgelofelijk mooi. Het kleine meisje met het voetje zo charmant nAAR achteren en het rokje vast houdend heeft mijn hart gesgtolen. Wat een dotje. Ik ga gauw eens kijken.
    LIefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht ook dat zijn hele oude poppen maar nee hoor wat prachtig ze zien er zo schitterend uit ik ga gauw even kijken

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Ik weet niet hoe je het doet, maar telkens weer vindt je prachtige en unieke creaties en ze zijn allemaal zo mooi bewerkt. Ik heb genoten van deze beeldschone poppen.

    Dank je wel voor je link, ik ben dol op texturen dus ik ga zeker een kijkje nemen op haar blog.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MERAVIGLIOSE, E CERTAMENTE MOLTO SHABBY.
    VORREI AVERNE UNA......CHE BELLE!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn deze sculpturen prachtig!
    En je hebt ze zo mooi in een passend jasje gestoken!
    Heel mooi zo met de achtergronden!
    Zulke prachtige kunstwerkjes zou in ons huis niet misstaan hé?

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht inderdaad ook dat het houten beeldjes waren, Josephine, zo fantastisch mooi gedaan !
    En Evelyn's textuur past hier mooi bij, ik ken haar van bij Kim Klassen's Texture Tuesday and Flickr ...

    En wat een prachtig klein beertje heb je gemaakt, een echt 'pareltje' !
    Morgen nog regen en dan wordt het warmer, gisteren zijn we naar een bloemenmarkt geweest en ik heb wat viooltjes an anjers gekocht, laat de lente maar beginnen :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor wanneer je inspiratie krijgt van polychome heilige beelden uit de 19e en 20e eeuw en poppen uit die tijd en dan je eigen creativiteit ten uitvoer brengt in deze prachtige objecten.

    Ik vind het oogstrelend om naar te kijken.

    En zo geeft het een en ander jou Josephine ook weer de nodige inspiratie om een aantrekkelijk blogpost te maken.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn hart stond even stil toen ik je blog opende. Wat prachtig, schitterend en ontroerend mooi. Dat kale koppie met het vogeltje op haar hand, ik zou haar zo willen.
    Eigenlijk heb ik er geen woorden voor.
    Wat een ontdekking Josephine en jij hebt er door je bewerking iets extra's aan gegeven.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief Josje,

    Hoor je me zingen lieve Josje?
    Hier maakt mijn hart een sprongetje van
    zo ontzettend knap en mooi gemaakt...!

    Iemand zie zoiets moois kan maken heeft
    een gave, en is een kunstenaar met de hoofdletter K..

    Wat heerlijk dat jij zo aan het surfen bent hahaha...
    dan komt je de ene na het andere moois tegen, en
    dit deel je ook met ons...en lief Josje hier wil ik je
    hartelijk voor bedanken...

    Zo en nu duik ik mijn bedje weer in..ik heb hoofdpijn en ik koorts, ik ben dus ziek en voel me
    niet al te goed...

    Liefs van jouw vriendinnetje...het zieke kippetje..
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine, ik vind het ook mooi.
    Fijn dat je het aan ons laat zien.
    Ik ga ook even op haar side kijken.
    lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oi Josephine! Obrigada pelas visitas. As bonecas são lindas. Eu pensei que eram antigas , e não feitas por você.Tenha uma semana ótima .Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In één woord: prachtig!
    Jeetje Josephine dit is echt beeldschoon.
    Ik ga gauw even kijken. ThnX voor je tip :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooh ik ben hier veel te lang niet meer geweest bij jou! wat prachtig zeg die beelden en jou kleine beertje wat een schat! ik ga nog even verder kijken hoor!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind ze prachtig.. net oude poppen.. en zo sprekend!

    fijne dag Josephine!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve schat♥♥♥
    mijn eerste indruk was,oohhh wat mooi die houten verweerde beeldjes.
    En dan is het keramiek heel vertederend al deze figuurtjes.
    En jij heb er heel kunst zinnig weer iets moois aan toe gebracht
    veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nice to meet you,visiting your lovely blog has been a pleasure
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Josephine..♥
    Ooooohh Prachtig♥ is dit gewoon weer deze post ♥..;))
    Moest echt even goed♥ kijken..het lijkt heel erg oud♥ en toch weer niet dat is de Kunst♥ ervan Prachtig♥..;))
    Ja ik surf ook wel eens dan zie je echt zóvéél talent♥ overal ongelooflijk soms ..;)))
    Wel weer bijzonder☺ dat jij het weer laat zien met je mooie♥ foto's♥..;))
    Je vroeg laatst of ik een nieuwe camera♥ had ha ha nee hoor.. het is gewoon met mijn oude Nokia mobile♥ gedaan ja die maakt soms met goed geluk♥ echt mooie foto's♥..;))
    Dit was weer genieten♥ en wens je een fijn ZONNIG♥ weekend♥ alvast Liefs♥ Gaby..knuffel X♥X

    Voel me niet zo lekker al een weekje last van mijn keel..poehh.;(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Again such really beautiful work, I love those dolls and your edits are wonderful. Thank you for using my textures!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥