dinsdag 30 april 2013

Cardamine Pratensis ***






Vanmorgen vroeg toen ik met Bono een wandeling ging maken, zo fijn altijd om de ontluikende dag in te ademen, en met heerlijke zonnestralen op mijn bolletje, is dat puur genieten. Opeens zag ik in het gras de eerste CARDAMINE PRATENSIS, in de volksmond PINKSTERBLOEM genoemd. Mijn hart maakte een sprongetje, ze zijn fragiel en zo lieflijk deze zacht gekleurde kleine bloemen. Voor mij geven ze echt een gevoel van voorjaar en plukte er meteen een aantal. Elk jaar is het voor mij een klein feestje als ik deze bloemen weer tegenkom. Wat zijn ze mooi hé. Thuis gekomen meteen een aantal foto's gemaakt, het popje op één van de foto's heb ik van mijn moeder gekregen. Ze had nog het hoofdje, armpjes en beentjes van lang geleden in een doosje liggen en zelf heb ik er een lijfje bij gemaakt. Fijne week allemaal ***




17 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine,

    Dit lieflijke voorjaarsbloemetje is niet alleen van grote betekenis voor vlinders(oranjetipje) en honingbijen...
    maar ook op jou heeft het een grote aantrekkingskracht zie ik.

    Mooi op foto gezet!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Olá Josephine! Que flores lindas!Como sempre as fotos são maravilhosas.Boa semana.Beijo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Dat is toch helemaal geweldig dat je
    tijdens de wandeling zo'n schattig voorjaarsbloempje
    vindt...

    En je hebt helemaal gelijk, het bloempje is zo fragiel,
    en zo mooi van kleur.
    Wat is de natuur toch mooi he Josephine?

    Je hebt het ook weer zo schattig op de foto gezet,
    en zo mooie bewerkt, het is een feestje om naar
    te kijken..

    Het popje heeft zo'n grappig puntmutsje op...
    en ook weer zo leuk op de kiek gezet.

    Enne...lieverd ik wil je nog van harte feliciteren
    met de gewonnen Give Away van Rietje!
    Je bent een bofkont..super hoor.

    Dag meisje..ik wens je een fijne dag.

    Liefs,
    jouw vriendinnetje
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke voorjaars bode!
    Wat heb je het bloempje mooi in beeld gebracht!
    Geweldig!
    Helaas nog geen lente bodes hier.
    Alles is hier nog steeds dor en bruin.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooh je hebt er al een ontdekt. en wat prachtig weer op de foto gezet! Echt genieten!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine..♥
    Gefeliciteerd met de Give Away bij Rietje♥ wat leuk om een wat te winnen..;))
    Je hebt de foto's♥ weer prachtig♥ bewerkt♥ ik vraag me toch af hoe je♥ het doet zou ik ook eens willen leren van jou ha ha ..;)))))
    Ja sommige bloemen♥ hebben een prachtige♥ schoonheid♥ als je goed kijkt en er oog♥♫ voor hebt..;))
    Bedankt♥ voor je lieve berichtje♥ op mijn post♥ daar geniet ik ook altijd van maar ik geniet ook van jou sierlijke♥ Posten♥..;))
    Het is buiten stralend♥ zonnig♥☼
    weer ga dus zo met een haakwerkje♥ buiten zitten en GENIETEN♥..♥

    Fijne♥ dag♫☼ en week♥☼ veel Liefs♥ Gaby knuf x♥x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LIeve Josephine. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Zo mooi dat pinksterbloemetje en die pop is ook zo schattig. Wie wat bewaart heeft wat hè,
    Liefs van Rietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowwww...mooi hoor...wat kan jij dat toch mooi vastleggen...prachtig gedaan !!!....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Really gorgeous flowers and so beautifully presented!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja Josephine, dit is een heel lief bloemetje.
    Ik moest even lachen dat je ze meteen geplukt hebt, dat zou ik ook doen.
    Dat heb je verrekte goed gedaan dat lijfje.
    Dat is toch een lastig karwei als je geen voorbeeld hebt.
    Ik hoop dat we nu elke dag het zonnetje gaan zien, het heeft te lang geduurd.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi, ik laat weer even een berichtje achter.
    Wat heb je er weer een mooie post van gemaakt!
    Prachtig sereen en mooi van kleur.
    Altijd genieten.
    Dank voor je lieve berichtjes op mijn blog.
    Geniet van een mooi weekend.
    Lieve groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag lieverdje♥♥♥
    wat een mooië bloemen zijn dit,en van die teren kleuren daar word een mens inderdaad vrolijk van.
    En wat heb je het popje mooi gemaakt
    en leuk dat mutsje.
    En dat alles weer prachtig in gelijst
    je kan er wat van, heel veel
    lies Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Josephine, fijn dat je deze mooie pinksterbloemen gevonden hebt ...
    ik vroeg me al af hoe het kwam dat ik ze in geen jaren hier bij ons gezien heb, vroeger als kind plukte ik ze altijd in de wei, ik maakte altijd een boeketje samen met boterbloemen.
    Wat een lief poppetje heb je gemaakt !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine, wat een lief pinksterbloempje inderdaad.
    Mooi gefotografeerd met het popje op de achtergrond.
    Het is nu echt voorjaar.
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk dat deze kleine fijne bloemetjes er weer zijn, mmmmmm, lente in de lucht :)
    Wat heb je dat mooi gedaan om dat poppetje weer een nieuw lijfje te geven.
    Fijn weekend, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. buongiorno mia cara,torno ora da Copenaghen, sono stata molto bene, il tempo splendido....così come vedo dalle tue belle fotografie, con fiori romantici e sole caldo!
    ti abbraccio forte
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaah-haa ze zijn er weer: de pinksterbloemetjes!
    Jammer dat ze op een vaasje maar zo even staan.
    Prachtige hoe je het poppetje van een lijfje hebt voorzien.
    Mams zal wel apetrots op d'r dochter zijn ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥