woensdag 15 mei 2013

Joehoe, kom maar achterom ***











Dit zijn nu van die heerlijke dagen om eens flink in te tuin te gaan wroeten, niet te warm, en een flauw zonnetje beter kan je het niet treffen. De regen heeft duidelijk goed gedaan aan de natuur want je ziet het letterlijk groeien allemaal. De rozen hebben al kleine knopjes, en de sering staat bijna op springen. Zo heerlijk de geuren die dan vrijkomen, gelukkiger kan je mij niet maken. Vandaag heb ik me bezig gehouden met al mijn potten met knolbegonia's buiten te zetten. De knollen kocht ik ooit in 1999 en jaarlijks pot ik ze weer opnieuw op en ze beginnen al weer heerlijk te groeien. T.z.t als het weer van die giganten zijn geworden zal ik ze eens laten zien, ongelooflijk mooi en zeer rijkbloeiend tot aan de vorstperiode. Tevens heb ik de nodige potten gevuld. De grote gietijzeren tuinvaas op voet heb ik dit jaar gevuld met "CEANOTHUS Thyrsiflores Repens" in de volksmond "Amerikaanse Sering" en daarbij wat plantjes BACOPA de witte, die van de mooie lange ranken krijgen. Zelfs nu net geplant ziet het er al heel mooi uit maar straks als alles weelderig gaat groeien zal het een lust zijn voor het oog. Dit jaar heb ik voor de verandering zo tussen alle witte, blauwe en roze bloemen ook een aantal rode exemplaren gekocht. De "BEGONIA Waterfall" is een plant die aan het einde van de zomer zo ongeveer een meter doorsnee heeft, letterlijk een waterval van bloemen heeft en die tot heel laat in het jaar blijven bloeien. En ook heb ik dit jaar eens een "CALLISTEMON", het lijken net flessenragers en ook deze plant bloeit tot aan de vorst vertelde de verkoper, de plant ziet er heel grappig uit en heb hem in een behoorlijk grote pot gezet, echt een blikvangertje. Ook heb ik jaarlijks de simpele "BEGONIA Semperflorens" ik neem altijd de soort met het donkere blad en witte bloemen. Nu ze net in de pot staan lijken het echt van die tuttemerutte plantjes maar ook van deze begonia's sta je straks te kijken hoe weelderig dat allemaal uitgroeit. Wat heb ik weer genoten vandaag met al deze heerlijke rustgevende klusjes. Mijn handen zien er uit als die van een bootwerker maar ik heb de aarde liefdevol omarmd, HEERLIJK ***

17 opmerkingen:

  1. Wat vind ik die Amerikaanse sering mooi. Ik had er nog nooit van gehoord of ze gezien. Prachtige kleur! Begonia's heb ik nog nooit gekocht. Ik dacht eigenlijk dat dat kamerplanten waren maar blijkbaar kunnen ze ook buiten in de zomer. Ze voelen zich bij jou duidelijk thuis. Geniet van de bloemenpracht Josephine! Net vandaag heb ik het één en ander direct buiten in potten gezaaid. Denk dat ik wat meer geduld zal moeten oefenen om resultaat te zien dan jij ;-)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige bloemen ik vind die seringergggggggggg mooi en dat lieve verhaal van jou ik geniet ervan

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen lief bloemenvrouwtje...

    Ja dit is heerlijk wakker worden,
    met deze lente post!
    Geweldig deze bloemenpracht.

    Meis wat prachtig allemaal...!
    Je bloemen, je foto's en hoe je
    deze foto's dan allemaal zo mooi
    bewerkt en die schattige verfijnde
    lijstjes er omheen...

    Kind ik wordt zo vrolijk als ik al het
    moois bij je zie...
    Heerlijk om even bij jou op visite
    te zijn geweest,

    Liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gooi de schutting deur dan maar open...kom eraan......
    Oh prachtig, prachtig! Wat genieten.
    Geniet ook van het wroeten.....maar idd....mijn handen moet ik verstoppen ;)

    Fijne dag

    Enjoy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. che bello avere le mani tutte piene di terra e dedicarsi alla cura di questi preziosi regali della natura....
    amo i fiori, amo gli alberi, mi piace l'odore dell'erba tagliata!
    oggi qui piove e ci sta molto vento....non potrò dedicarmi al mio amato giardino....sigh!
    un abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pracht en praal en in je tuin Joshepine. Prachtig al die kleurtjes. De lente is toch echt de mooiste tijd van het jaar. Alles nieuw en jong en ruikt ook zo lekker allemaal. Vers gemaaid gras ruikt ook altijd zo lekker vind ik. Ik ben ook altijd graag in me tuin bezig. Het ziet er in ieder geval bij jou prachtig uit met al die bloeiende prachtige planten. Nog een fijne dag!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig is het bij je achterom!
    Ik zou hier wel even langer willen blijven! Zucht....
    Lieverd, wat een prachtige planten!
    Daar is Nederland echt uniek in hoor.
    De verscheidenheid aan planten!
    Hier staan mijn plantjes nog steeds in hun zakjes van aankoop.Regen en hevige storm houd me echt tegen om ze in de bakken te zetten.
    Ze zeggen dat het morgen iets beter gaat worden. Daar hopen we dan maar op!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Amerikaanse Sering vind ik prachtig!

    Heerlijk zo'n paar uurtjes in de tuin werken, voor mij zijn dit ook rustgevende uurtjes en vuile handen die kunnen we weer schoonmaken.

    Mooie foto's Josephine!

    Ik wens je een heel fijn Pinksterweekend en een lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. LIeve Josephine. Wat heb je prachtige bloemen en struiken in je tuin, dat is genieten en je neemt vast je bootwerkers handen voor lief in deze tijd van het jaar nou je in de aarde kan wroeten. hihi.
    Je hebt alle foto's weet zo mooi in een lijstje gezet, ik kan wel blijven kijken.IK kijk ook uit naar foto's van over een poosje als alles helemaal weelderig eruit ziet.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou KOM eraan, koffie klaar ?! ;-)
    Jeetje heb even rondgewandeld"" in je tuin maar wat een bloemenzee! Prachtig ook die amerikaanse sering. En nu het zonnetje nog dan kun je ook zitten in je tuin. Genieten van alles wat groeit en bloeit. Hier begint het het heel langzaam op een tuin te lijken. Echt al-les is eruit gehaald en inmiddels ligt de bestrating er bijna weer in. Daarna begint het leuke werk ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love the blue flower photos ~ they're gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kijk dat zo mooi !! die sering !!! prachtig van kleur....fijn weekend lieverd...xxx !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lief zonnebloemke♥♥♥

    wat een kleuren pracht heb jullie weer in de tuin staan.

    Elke plant op zich straalt iets bizonders uit,en met een beetje fantasie kan je ook de geur
    opsnuiven HA,HA,HA.

    En die omlijsting vind ook altijd weer iets hebben mooi hoor!!!
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je tuintje staat er weer keurig bij.
    Wat die zaadjes betreft...gewoon doen hoor!!
    Als je ze tot volgend jaar laat liggen, moewt je het ook maar afwachten of het het nog doet.
    Dus gewoon doen....niet geschoten is altijd mis moet je maar denken.

    Fijn weekend...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Beste, wat mooie foto's! Zeker overbrengen leven en vreugde! Het is een voorrecht om te werken in de tuin en geniet ervan met volle teugen, met vele soorten, verschillende flora en vooral de diversiteit van kleuren die ons leven vullen met vreugde! Heb een prachtige dag in uw tuin! groeten, Rose Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk hè om zo in de tuin bezig te zijn en met je handen te woelen in de aarde.
    Wat een prachtige bloeiers Josephine. De Amerikaanse Sering in de Franse vaas vind ik echt prachtig.
    Ik wens je hele fijne Pinksterdagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi Josephine, zoals altijd genieten! Ik ken niemand die zulke mooie animaties maakt als jij. Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥