vrijdag 25 oktober 2019

Een Ratjetoe ***









Het is een post met een beetje van alles en nog wat, voor het tweeluik waaraan ik begonnen ben in een eerdere post ben ik nu aan de tweede bezig, nog niet voltooid maar laat vast een stukje zien. Van de week kwam ik ergens in een winkel cactusfruit tegen en omdat ik het nog nooit heb geproefd kocht ik een paar van deze grappige vruchten. Het staat  in ieder geval decoratief op de fruitschaal maar toen ik er eenmaal aan begon kon het me beslist niet bekoren, bahhhhh na drie kleine hapjes heb ik het weggegooid. Hebben jullie het weleens gegeten? Vervolgens heb ik van een oud model wasknijper en klein popje gemaakt, de armen zijn gemaakt van een stokje en met ijzerdraad bevestigd, een grappig niemendalletje. En kijk nu toch, Voor Bono mijn viervoetertje kocht ik een schapenvacht voor op zijn stoeltje, hij is er helemaal verliefd op en niet weg te slaan. Af en toe zit zijn snuit zo diep tussen de haren dat je hem bijna niet meer terug kan vinden, giller hé. Ook ben ik van de week begonnen om te proberen ook zo'n leuk gebreid poesje te maken. Uiteraard haal ik niet het niveau van de dame uit Rusland uit de vorige post maar vind het wel een uitdaging omdat eens te proberen. Ben ongeveer op de helft dus die zien jullie binnenkort wel een keer verschijnen, CARPE DIEM  ***


10 opmerkingen:

  1. Eén en al gezelligheid, dit blogbericht...
    Ik heb ook nog nooit cactusfruit op, lijkt me ook echt niet lekker. Maar het ziet er wel bijzonder uit. Ja, zo'n schapenvachtje vinden de beestjes lekker. Hier slaapt Spooky er ook graag op, als het maar niet op de grond ligt..
    Ik ben best benieuwd naar jouw gebreide poes! En ik heb er ook alle vertrouwen in, want dit popje wordt ook al zo mooi.
    Leuke tekeningen, ik ga ze even oefenen in mijn tekenschriftje...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Josephine, I've never tried cactus fruit but I think I will be guided by your experience! Bono is so cute, he looks very content on his new sheepskin. I love your cats from your previous post.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel leuk ratjetoetje Bono zal wel denken ik kruip lekker diep weg laat vrouwtje haar gang maar gaan 🤣
    Ben heel benieuwd naar het poesje succes en een heel fijn weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je schilderij is nu al mooi.
    Ik ken het fruit niet, nog nooit gezien.
    Bono ligt daar heerlijk zeg.
    En ik ben toch wel heel benieuwd naar het poesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine,
    Wat een leuke foto's!! Grappig dat poppetje met die potloden. Erg leuk.
    Ook dat fruit staat er mooi op. Ik persoonlijk hou ook niet van dat cactusfruit. Ga vaak naar de markt in de stad van Rotterdam en daar kun je allerlei exotisch fruit kopen en dat wil ik dan ook wel proberen. Maar niet alles is dan lekker hoor.
    Leuke foto's ook weer van Bono. Wat een koppie heeft dat beessie.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Josephine, zo schattig hoe die lieve Bono zich nestelt en geniet van zijn nieuwe schapenvacht :-)
    En dat popje is prachtig, van een oud model wasknijper ... ik hou van elk detail, zo bijzonder !
    Cactusfruit heb ik ook nog niet geproefd ...
    Ben benieuwd naar de gebreide poes, ga even kijken bij je vorige post.
    Wens je een fijne nieuwe week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh kijk m nou...bonno zo lief op zijn nieuwe vachtje...te lief ...fijne week liefs Ria....nou zit echt in een dipje even....gebeurd van alles hier wat ik niet op mijn blog kwijt wil maar wel alles beheerst ...dus even rustig aan heb geen keuze....liefs Ria 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk poppetje maakte je van die knijper. Ik maak ze ook weleens, maar dan zonder armen enzo, terwijl ik nu zie hoe leuk dat is.
    Ik ben benieuwd hoe het gehaakte poesje wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Josephine, je werken zijn allemaal echt mooi !!
    Zo schattig dat je hondje op die vacht ligt, je ziet die zo genieten !
    Dat fruit ken ik niet, is wel mooi op de foto.
    Ja, die poesjes op je vorige post zijn echt wel geweldig hé, ziet er niet zo makkelijk uit om te breien, wens je veel succes hoor !
    groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zat even door je blogberichten te kijken, want jij bent nieuw voor mij. Wat een allerschattigs poppetje is dit. Van een wasknijper, ongelooflijk, ik hou van zulke creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥