woensdag 30 oktober 2019

Gebreid POESJE voltooid ***










Och lieve mensen, wat was dit een heerlijke ontdekkingsreis. Tsja . . . hoe begin je aan zoiets, ik had natuurlijk geen patroon maar gelukkig wel voldoende fantasie. Eerst maar eens wol kopen, ik kocht Pilou Plus van Phildar, een mengsel van wol en acryl en een beetje harig. Bij nader inzien had ik beter een 100 procent mohair wol kunnen kopen, en dat ga ik zeker  ook nog een keer uitproberen. Het is een klein poesje geworden van ongeveer 10 cm. groot [klein] en heb haar de naam MINKIE gegeven. Het lijkt eigenlijk helemaal niet op een echte poes maar toch voor de eerste poging ben ik best redelijk tevreden. Zo klein van stuk is  ook erg onhandig breien, 10 steken opzetten voor het lijfje je blijft draaien met de breipennen, voor de armen zes steken en de staart acht steken op gezet. Ik denk dat ik de volgende keer met mohairwol veel fijnere breinaalden ga gebruiken want nu komt het toch erg grof over. Ach ja, al doende leert men zal ik maar zeggen. Minkie voelt zich hier wel thuis tussen de beren en poppen in de berenkast, ze werd zelfs een beetje baldadig en sprong pardoes in het dekselpotje. Voor de oren en het snuitje heb ik gewerkt met wolvilt, en ook voor hier en daar wat haren toe te voegen. Voor de snorharen heb ik heel fijn nylondraad gebruikt. Op naar de volgende poging, wordt vervolgd ***


9 opmerkingen:

  1. Dag Josephine, voor een eerste poging is het poesje heel knap geworden hoor, en dan zo klein...zeker niet gemakkelijk om te breien !
    Gebruikte jij dan ook van die minipriemen van ongeveer 10 cm lang ?
    (Ik vind dat moeilijk om vast te houden) Er zullen zeker nog van die beestjes volgen bij u ....groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag natuurlijk eerst de foto's en las daarna pas de tekst...
    Maar mijn mond viel open van verbazing! Dit is een echte Josephine-poes, herkenbaar aan de stijl van het kopje en de houding! Je bent hier echt HEEL goed in!
    Je doet jezelf te kort door zò kritisch te kijken hoor... Het kan altijd anders, maar of dat beter is?
    Heb je lapjes gebreid of in het rond? Ik denk van lapjes...
    Veel plezier met Minkie en fijn dat ze het al zo naar haar zin heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Dat heb je weer bijzonder knap gemaakt. Wat een leukerd...hihi...!!
    Geweldig ook zo met die snorharen. Echt super leuk.
    En wat weet je je creaties ook altijd weer op een leuke en bijzondere manier te fotograferen. Dikke complimenten hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow Josphine wat goed gelukt dat heb je toch maar voor elkaar gekregen knap hoor.
    Succes met de volgende groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje is Minkie....liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat???? Niet op een poesje lijken? Toen ik de foto's zag, zag ik toch echt een heel mooi poesje en helemaal in jouw stijl. Ik vind het zo knap dat je dit kunt en dan ook nog zonder patroon. En zo ieniemienie klijn. Ik ben weer zeer verbaasd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOOO, wat een plaatje. Niet te kritisch zijn, want hier mag je echt heel trots op zijn. Wat knap dat je dit helemaal zelf gemaakt hebt n.a.v. foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, Josephine, ik vind voor een eerste poging en ook nog zonder patroon dat het heel goed gelukt is ... je ziet ook echt dat het een poes is, Minkie is zo schattig !
    Ik denk ook dat het resultaat met 100 % mohair nog beter gaat zijn, kijk al uit naar Minkie's vriendje :-)
    Geniet van een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥