donderdag 10 oktober 2019

Van alles kwam ik weer tegen ***


Door de tijd heen kom je regelmatig van alles tegen waarvan je denk, wat leuk daar kan ik wel iets mee, nog niet wetende wanneer dat zal zijn maar dat maakt niet uit, dan koop ik dat. Vervolgens na een tijdje beland het vaak in een kastje of lade en vergeet je het een beetje. Nu maar eens wat spulletjes tevoorschijn gehaald. Deze bol verloopgaren kocht ik vorig jaar en van de week zag ik op internet een haakpatroon voor een NEVER ENDING SJAAL voor beginners [voor mij dus] Het patroon bestaat maar uit twee steken, een vaste en een halfstokje, het is dus eigenlijk een verstand op nul patroon want je hoeft er niet bij na te denken, eenvoudiger kan bijna niet. de hoeveelheid van 1 bol is niet genoeg voor een sjaal maar het is een gezellig lapje voor mijn hond Bono die kroelt graag met lapjes.



Of misschien een schouder warmertje voor de komende winter?


Dit pakje met handgeschept papier ligt ook al heel lang in een lade, heb een lijmstift en een schaar op tafel gelegd en ben op gevoel reepjes en puntjes gaan knippen en begonnen met plakken en al doende ontstaat er een grappig geheel, een soort quilten met papier noem ik het.




Onlangs kocht ik een blok met zwart papier en ben met een witte marker, [Uni-ball Signo] wat tekeningetjes gaan maken, wat is dat leuk zeg om te doen, ik ga eens proberen om iets heel moois te tekenen.



Tussen alle spulletjes die van mijn moeder zijn geweest zat ook een doos met een dubbele laag plakkaatverf napjes, ik was gewoon nieuwsgierig hoe de kleuren er op aquarelpapier er uit zouden zien, en dan nog wat krabbeltjes toegevoegd, niets bijzonders maar wel een leuke bezigheid.


Nu ga ik weer eens verder kijken wat voor verborgen schatten ik nog tegen ga komen ***


11 opmerkingen:

  1. Grappig, ik trof je in een ver verleden...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleurstelling heb je nu van je foto's gemaakt!
    Die sjaal komt wel van pas, nu het herfst geworden is. Mooie kleuren heb je gebruikt. Ik houd wel van die tinten.
    Heerlijk is dat spelen met materialen... Plakkaatverf is leuk om te gebruiken, het is de eenvoudige versie van gouache...
    Je inspireert me weer om mijn tubetjes tevoorschijn te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Jij weet van allerlei restanten of lapjes wel iets leuks te maken.
    Grappig die kaarten en ook die tekeningen met die stiften op dat zwarte papier zijn erg leuk.

    Groetjes en een heel fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk als je in je eigen huis van die mooie verrassingen tegen komt.
    En prachtige omslagdoek heb je gemaakt.
    En je geknipte, geplakte en getekende creaties zijn ook prachtig.
    Ik bewonder je tekenkunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer herkenbaarJosephine en het weer lokt ook niet uit voor iets anders 😄 wat ben jij een creatief wonder (dat heb ik misschien al meer gezegt)
    gelijk een idee opgedaan voor mijn kerstkaarten ga zo een voorbeeld maken!
    En het sjaaltje ook zo leuk hier noemen ze het een kippendasje (even snel iets om als je naar het kippenhok ging enz)
    Een fijn en creatief weekend groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Josephine, wat toon je weer leuke en mooie werkjes hier, een handwerkje zo tussendoor kan heel ontspannend werken !
    Die plakaatverf doet me terugdenken aan mijn schooltijd, toen gebruikten we dat ook veel.
    Het poezenhoofdje op zwart papier vind ik super.
    Ik wens je nog een fijn weekend en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maak de doos met kerst materiaal open liggen daar nog verborgen schatten in daar maar mee aan de slag gegaan.
    Vast iemand op gedachten gebracht 😂😂
    Groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 😂😂 Wat een giller Leintje, wat is bloggen toch leuk hé, je krijgt links en rechts allerlei inspiratie. En nu ben ik wel heel benieuwd welke vergeten schatten jij nu tegenkwam en meteen mee aan de slag bent gegaan?

    Lieve groetjes,
    Josephine
    🎄👀🎍

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo lekker gezien zijn....genieten van al je creatieve spulletjes ...fijn weekend Josephine 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ben je weer lekker bezig geweest lieve Josephine. Heerlijk om van alles te vinden en meteen weer inspiratie te krijgen. Het ziet er allemaal weer schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ben je heerlijk creatief bezig geweest. Ik denk dat je veel te bescheiden bent, want het zijn echt kunststukjes, vooral die witte stift op zwart papier is enig!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥