donderdag 3 oktober 2019

Poirette met jasje en puntmuts ***












Er is weer een nieuw beertje geboren, gemaakt van een linnen stof, zoals jullie weten maak ik graag kleine beestjes en dit beertje is ongeveer zo groot als mijn DUIM en ook nu kunnen alle ledematen en het hoofdje bewegen. Zijn naam is POIRETTE. Het leek me wel een uitdaging om bij dit kleine priegeltje een jasje te maken, en dan niet een stukje stof om het lijfje draperen maar daadwerkelijk zoals je ook voor mensen een jasje maakt. Een achterpand, twee voorpanden, twee mouwen en een dubbele kraag, met ook nog een piepklein zakje op het voorpand met uitstekend zakdoekje. Ik kan jullie vertellen dat dat een echt priegelwerkje is geweest maar het is me gelukt. Op de voorlaatste foto kun je het patroontje zien van het jasje en als je dat zo bekijkt dan denk je eigenlijk dat is toch [veel] te groot voor dat beertje, maar toch is het precies de juiste maat geworden, en uiteraard is alles op de hand genaaid. Tot slot heb ik nog een puntmuts gemaakt bij het geheel ***


8 opmerkingen:

  1. Dag Josephine, ik moet je bewonderen omdat jij zo klein kan werken, met zoveel details !!
    Heel knap gemaakt je beertje, en dan dat jasje . . .
    Linnen is nu niet de gemakkelijkste stof om te verwerken !!
    nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,
    Wat ontzettend leuk. Super hoe je zo'n klein beertje in elkaar hebt gezet. Op de foto waar je hem in je handen hebt zie je pas goed hoe klein hij werkelijk is. Zo ontzettend knap hoe je dit weer hebt gedaan. Dat jasje vind ik ook erg leuk gemaakt.
    Dikke complimenten hoor!!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft me keer op keer verbazend hoe jij telkens van die ieniemienie poppetjes maakt en dan dat jasje o zo schattig de stof lijkt erg stug.
    Fijn weeken groetjes Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat Prachtig gemaakt. Zo priegelig. Echt kunstig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lekker eigenwijsje... en weer zò mooi gemaakt!
    Ik snap niet hoe je dit priegelwerk voor elkaar krijgt...
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo leuk !!!.....knap gedaan lieverd....fijn. Weekend liefs Ria 💕💕

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi weer. En er dan ook nog passende kleertjes bij naaien. Geweldig knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een snoepie met zijn puntmutsje en mooie jasje. Je hebt weer wat mooie gemaakt en zo klein, dat kan ik me helemaal niet voorstellen

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥