dinsdag 1 december 2020

Kerstkaarten knutselen ***

Onlangs heb ik een aantal kerstkaarten gemaakt, daarvoor gebruik ik onderdelen die ik knip uit gekregen kerstkaarten van verschillende jaren. Ook koop ik soms kerstkaarten alleen omdat ik mooie details zie om te gebruiken dus die worden dan ook verknipt.



Aan het popje heb ik een ijzerdraadje gemaakt zodat het heen en weer kan bewegen, dat is een grappig effect als je de envelop opent en er beweegt iets.


Niet al mijn kerstkaarten maak k zelf hoor, er zijn genoeg mooie en leuke kaarten te koop.


11 opmerkingen:

  1. Ik zit met open mond te kijken naar je prachtige kaarten! Alle stukjes passen zò goed bij elkaar, je kunt wel zien dat je heel wat afwegingen hebt gemaakt. Vooral het bewegende element vind ik zo bijzonder leuk!
    Ben je er lang mee bezig geweest?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat viel best wel mee Elizabeth, uit zo'n hobbyblokje speciaal voor kerst heb ik een aantal voor de achtergrond gebruikt en met zilver of goudkleurig randjes versierd. Dan heb je al een leuke basis. En dan is eigenlijk alleen wat sterren, stripjes en ballen knippen. Al snel is het erg leuk om te zien, een leuk ontspannend werkje.....

      Verwijderen
  2. Leuk, he, deze tijd? Creatief bezig zijn. Buiten wordt het alweer donker, he, het was toch net licht, kaarsjes aan, kopje thee en kaarten maken. Veel plezier met alle mooie dingen die je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Josephine,
    Prachtige kerstkaarten heb je gemaakt.
    Zien er erg mooi uit. Super leuk.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kerstkaarten heb jij gemaakt.
    ik heb laatst ook kaarten gemaakt, lang niet zo mooi als die van jou, maar ik ben er tevreden over. Het was ook voor een goed doel, voor eenzame ouderen tijdens de Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kerstkaarten heb je gemaakt, Josephine !
    Zo mooi met al die details ... het poppetje aan de ijzerdraad is zo schattig, wat een leuk idee !
    Fijne week verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die heb je weer heel knap gemaakt Josephine !
    Vooral die bewegende figuur vind ik zo geweldig gedaan, heel leuk om zulke kerstkaarten te krijgen .
    Nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Josephine, dit zijn écht schitterende kaarten, maar ja jij hebt het ook wel in je vingers, dat zal iedereen beamen die wekelijks je creaties ziet van de crea.
    De ontvangers zullen er blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi zeg!....liefs van mij....🌲🎄❤️🎄🌲

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn schitterend!
    Een heerlijk 'tussendoortje' waarmee je anderen kunt verrassen.
    Het popje aan ijzerdraad is heel goed bedacht.
    Mijn oog viel ook op het lieve beertje bovenaan je blog. Dat jurkje/bloesje geeft het beertje iets extra waardoor het nóg meer een kunstobject wordt. Ik zie dat het hoofdje verschillende versieringen heeft. Is de strik links een computerversiering? 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel goed gezien Marjan, dat strikje is inderdaad een strikje dat ik in mijn bewerkingsprogramma heb gemaakt, en op dat kopje heb gepakt,
    grappig hé 🙂

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥