vrijdag 19 februari 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge letter D * * *


De eerste D waar ik mee begonnen ben is de D van Design,  een breed begrip o.a  een modern ontwerp veelal toegepast op meubels of kleding bijvoorbeeld. Voor deze uitwerking heb ik twee design wanddecoraties gemaakt in moderne vormgeving van allerlei verschillende stukjes papier. Alleen jammer dat de lijm onder de perkamentachtige stripjes zichtbaar is gebleven.


De tweede D staat voor Dragonfly, Deze foto's heb ik lang geleden genomen op een mooie zomerse dag, ik ben  een beetje verliefd op de schoonheid van libellen en gelukkig zie je ze bij ons heel vaak en veel in de tuin.



Door de jaren heen is het me toch een aantal keren gelukt om deze schoonheden op de foto te zetten, ze zijn namelijk zeer beweeglijk en schieten van links naar recht en van boven naar beneden, maar heel af en toe nemen ze een paar seconde rust en is het mij gelukt om ze vast te kunnen leggen. Zelf de vleugeltjes zijn goed zichtbaar, het lijkt wel op heel fijn kantwerk, prachtig hé.



En natuurlijk kom ik het niet laten om van deze laatste foto een animatie te maken, als dat geen heerlijk lentegevoel geeft dan weet ik het niet meer.


En de derde D staat voor Dansen, twee grappige dansende poezen, hupsakee de voetjes van de vloer.

Kijk ook eens bij:

20 opmerkingen:

  1. Weer mooi!
    Ja, lijm of tape onder perkamentachtig papier blijft altijd zichtbaar, jammer hé. Op sommige podcasts zie ik dat ze dan nog iets óp het perkament plakken zodat de onderliggende plaklaag uit het oog raakt.
    De foto's van de libelles zijn prachtig; wat hebben ze mooie kleuren...
    De dansende katten zijn gewoon leuk; een heerlijke vrolijke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan de eerste foto ik dacht aan een uitwerking van mondkapjes :))
    Prachtige lebelle foto s op naar de lente ik dans even mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dragonfly’s , zó mooi zijn ze.
    Je hebt ze prachtig in beeld gebracht, oh die tere vleugels, schitterend.
    Ja, lijm die zichtbaar blijft, vervelend is dat, maar ja niks aan te doen.
    Het kunstwerk op zich is toch mooi en......niet perfect is ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De eerste foto lijkt wel op een ingewikkelde constructie knap gemaakt!
    O wat zijn dat schitterende foto's van de libelle, zooo mooi!
    Zo dichtbij zijn ze prachtig, wat zal ik blij zijn dat we ze eindelijk weer eens kunnen zien.
    Van het dansen krijg je ook een lentegevoel, die kan niet vroeg genoeg beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's Josephine !
    Geniet van een mooi en zonnig weekend dat eraan komt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige D-uitwerkingen! Wat een mooie foto's van de libelle's! Ooit zag ik tijdens een vakantie een tekening op een kunstmarkt. Ik vond het zo ontzettend mooi! Niet gekocht, omdat het vervoer mij lastig leek, maar eigenlijk vind ik dat nog steeds een beetje jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmmmm..., ik ben een beetje verliefd op de schoonheid van je foto's! Hoe geweldig goed zijn de details te zien daarop...
    Mooie design collage! Het valt nog niet mee om zoiets te maken.
    Welke lijm gebruik je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In eerste instantie begon ik met een lijm stift en dat leek goed te gaan maar toen die lijm droog was vielen de stripjes eraf. Daarna heb ik een hobbylijm gebruikt, en volgens de beschrijving is het een allesplakker, het plakt wel maar kreeg dit resultaat. Denk dat ik beter zo'n lijmroller had kunnen gebruiken, ga dat nog een uitproberen.

      Verwijderen
    2. Ik gebruik bijna altijd een Pritt stift en daar ben ik zò tevreden over..

      Verwijderen
    3. Ga ik proberen Elizabeth, bedankt voor je reactie...

      Verwijderen
  8. Heel apart de D van Design, de foto's van de libelle's zijn prachtig en het dansende paar, o daar ben ik weg van. Ik vind foto's of schilderijen van mensen, maar dan een katten- of hondenhoofd ook altijd zo grappig. Weer mooi gedaan, groetjes en alvast een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie designs heb je gemaakt! En dan die foto's van de libelle, prachtig! De katten zijn ook wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, een beetje spijtig van de lijm, maar je wanddecoraties zien er prachtig uit ! Hoe mooi zijn de libellen, wondermooi je foto's, Josephine, de details zijn geweldig !
    Zo leuk het dansende poezenkoppel ... ik word er heel vrolijk van :-)
    Dit weekend krijgen we hier een lentegevoel ... 18-19°
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's van de Libelles heb je gemaakt. Inderdaad zijn die vleugeltjes net kant! Een mooi blog met de D weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wowww wowww wowww....fijn weekend liefs van mij 🍀🍀🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi blogje en super prachtige foto's van de libelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi werk, dat eerste. Altijd leuk wat je doet. Ik ben altijd onder de indruk, want voor mij is werken met papier een onbekend gebied.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je eerste foto van je design vind ik schitterend. Geeft niks als je een paar tipjes lijm ziet. Het hoort er gewoon bij. En ik vind de foto's van je libelle zó mooi met die fijne vleugeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dragon fly...ik kende dit mooie Engelse woord niet eens. Nu zal ik het nooit meer vergeten. En inderdaad prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥