dinsdag 23 februari 2021

Popjes van Papier * * *


Ben weer eens met mijn popjes van papier bezig geweest, de trekpopjes. De poes heb ik van de week gemaakt en de andere twee lagen half afgemaakt en die heb ik voltooid. 


Het meisje heeft nu een konijnenkopje opgezet,  ik blijf dit soort popjes heel leuk vinden.


Wat een giller hé er zat ook nog een los rokje bij.



De ledematen heb ik met kleine witte kraaltjes bevestigt met garen en heel dun ijzerdraad. En zo'n verzameling van deze trekpopjes heeft het voordeel dat het zeer weinig ruimte in beslag neemt.

13 opmerkingen:

  1. Ach wat een leukertjes! Stel je deze zelf samen of zijn het pakketjes?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn weer erg leuk om te zien; het moet veel plezier hebben gegeven toen je eraan werkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat altijd leuk die popjes !!
    Nog een fjne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk zeg.....liefs van mij 🍀💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn geweldig! Ja, ik ben net als Sandra ook benieuwd of het een pakketje was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, Josephine, ik kan hier naar blijven kijken ... ik vind ze SUPER LEUK ! Prachtig gedaan !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch in het maken van kleine dingen.ik vind het maar knap hoor. Bewaar je de popjes in een doos of hang je ze eerst ergens op om er goed van te kunnen genieten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Mieke, de popjes heb ik op een aardewerk schaal liggen, zo kom ik ze regelmatig tegen en laat ze af en toe door mijn handen gaan. Enkele heb ik op een plankje waar ingelijste borduurwerkjes staan ook een paar van die popjes gezet, en die wissel ik af en toe, het staat zo leuk.....

      Verwijderen
  8. Sandra en Akkelien, even een reactie op jullie vraag, op internet kan je een heleboel leuke voorbeelden van trekpopjes vinden, dus heb ik er een aantal opgeslagen in een mapje. Ik print ze uit en plak het op een stevig stuk papier en knip alles uit. Met verschillenden markers breng ik allerlei accenten aan en dan zet ik ze in elkaar, een kind kan de was doen. Het zijn dus geen pakketjes die ik koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke poppen en ik zie er allerlei karaktertjes in. Ik denk dat je er met veel plezier aan hebt gewerkt en het lijkt me ook echt jouw ding. Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe je iets maakt, en ben dus blij met de extra toevoeging aan de reactie van beide dames...
    En weet je welk popje me het meest aanspreekt? De poes met het rokje... (ik zie mezelf er een klein beetje in, hahahaha)...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer super leuk, de trekpopjes :)
    Dat je dat zo op internet kunt vinden, dat wist ik niet!
    Niet dat ik ze nu ook ga maken, ik wil al veel te veel maken
    Ik dacht ik kies er een die ik het leukste vind, maar dat lukt niet, ze hebben allemaal iets, ik vind ze dus allemaal leuk :)
    Nog veel plezier met het maken, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze leuk geworden wij maakten ze vroeger ( veel simpeler hoor)armen benen hoofd maar we zetten het vast met splitpennen, maar of die gekke dingetjes nog bestaan ? geen idee

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥