vrijdag 12 februari 2021

Inchies [ 4 ] * * *


Deze vierde serie Inchies voor mijn verzameling heb ik gemaakt van verschillende soorten lapjes vilt.
Deze grijs en witte soort is vrij dik, met borduurgaren heb ik wat Franse knoopjes en bloemen geborduurd, en nog wat glaskraaltjes toegevoegd. Op zo'n mini afmeting zijn de mogelijkheden natuurlijk beperkt.


Beide viltsoorten zijn van wol maar deze cyclaamkleurige soort is veel gladder van structuur. De versieringen die ik gebruikt heb zijn dun gaas, wat stukjes kant, langwerpige glaskralen en een paar kralen van papier gerold, links onder. Met borduurgaren zijn rondom de lapjes wat siersteekjes toegevoegd.


Alle stukjes vilt zijn eerst op een dun stukje karton geplakt alvorens ze geplakt zijn op de achtergrond.


Inmiddels ben ik al weer met de volgende serie bezig, het werken aan die ieniemienie  afmetingen is echt een uitdaging en vind het heel erg leuk om te doen * * *

14 opmerkingen:

  1. Wow, dit zijn echte Kunstwerkjes met een hoofdletter K. Heel mooi Josephine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk... het zijn een soort merklapjes...grappig ik ken dit miniwerk niet. Mooi gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Josephine toch, wat prachtig !
    Vol verbazing zit ik ze weer te bewonderen, zó mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo ontzettend mooi gemaakt weer! Een genot om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, het zijn echte juweeltjes deze inchies, Josephine ... altijd verrassend, waar haal je toch de inspiratie !

    Ik was aangenaam verrast over je opmerking ... de nagel op de kop, zeggen wij ... ik ben nogal een Pietje precies.
    Het is ijskoud hier, lang geleden dat we zo'n strenge vorst hadden ... wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je inchies zijn prachtig, zo mooi bewerkt met kant, kraaltjes en tule en ook met elkaar verbonden! Met wat fantasie zijn het net figuurtjes, met benen of pootjes eronder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Koning Winter met zijn charme... Dat was wat meteen bij mij op kwam toen ik je foto's zag...
    Je hebt dit helemaal in je vingers, Josephine!
    Al die mooie details, en het ene inchje leidt weer tot het volgende inchje ... maar dan nèt weer een beetje anders... Geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi en zoooo creatief, wat is het toch leuk om te bloggen en al die inspirerende ideeën te zien, nog veel plezier met creëren :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor ...fijne week liefs Ria 🍀🍀🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel creatief en knap werk .... echt kleine kunstwerkjes !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gepriegel. Zo ondertussen weet ik dat jij daar echt van houdt. En als je zulke mooie resultaten krijgt, iOS het heerlijk om te maken, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥