vrijdag 25 juni 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge Letter - M * * *


 Voor de letter M die deze week aan de beurt is heb ik drie woorden uitgewerkt, de eerste is Mozaïek.


De poezenkop kwam ik op internet tegen, op stevig transparant papier heb ik het nagetekend en alles genummerd. Alle  28 stukjes uitgeknipt en ik heb heel dun wit, zwart en bruin karton gebruikt. Het was best nog een puzzel om te kleuren goed te verdelen allemaal, en vooral ook om het een beetje goed passend te krijgen.



Het tweede woord is Macramé, aan de linkerkant heb ik een beginnetje gemaakt om een sleutelhanger te gaan knopen maar helaas had ik niet het juiste garen in huis. Zoals jullie zien is deze draad plat en dat geeft geeft geen mooie knopen. De veer die ik al eerder heb gemaakt komt hier voor in de plaats, de middelste kern is een macramé knoop techniek. Niet goed te zien omdat het gemaakt is van heel dun katoen garen.


Het derde woord is Metaaldraad,  en met wat verschillende kralen en heel dun metaaldraad heb ik een paar insecten gemaakt. 


Hier op de foto zou je kunnen denken dat ze best wel groot zijn maar ze zijn slechts 1 en 2 centimeter groot.


Eerder had ik al eens met stof en metaaldraad een paar fantasie insecten gemaakt en het leek me leuk om er een heel groepje van te maken. 

Dus er gaan zeker nog een aantal insecten volgen ***

Kijk ook eens bij;

19 opmerkingen:

  1. Diepe buiging! Wat laat je weer prachtige werken zien!
    Allereerst de poes: wat een leuk idee om een mozaïek te maken. Het maken van de stukjes en het goed in elkaar passen heeft vast veel tijd gevraagd, maar ik kan me voorstellen dat het heel leuk was om te doen. De kleuren die je hebt gebruikt passen prachtig bij elkaar, het doet aan een lapjeskat denken.
    Jammer dat je niet het goede macramégaren in huis had, maar ik snap wat je bedoeling was en geniet nu van de mooie veer.
    De insecten maken me helemaal stil; wat een prachtige kunstwerken zijn dat! Mooi zoals de kralen zichtbaar zijn, de lijfjes krijgen hierdoor een mooi extra accent.
    Het rode insectje met de voelsprietjes en de prachtige ogen hield me meteen gevangen; ik heb er een hele poos naar zitten kijken, genoot van alle onderdelen zoals ook die lieve kleine voetjes en zoals ze kijkt.....
    Joséphine je had me al gewonnen met al je mooie uitwerkingen maar vandaag heb je het voor mij nog overtroffen, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohhh Marjan, ik voel de blosjes op mijn wangen,
      dank je wel voor al je mooie en lieve woorden 💗

      Verwijderen
    2. Maar het zijn dan ook precies de juiste woorden, ik denk dat iedereen hier met bewondering naar zit te kijken.

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat laat je weer veel moois zien! Je kat is prachtig, ze lijkt een beetje op onze lapjeskat Luna. En dan die insekten, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, prachtig, die kat! Macramé: leuk dat je die er ook bij hebt :-) En de insecten, wat een kunstwerkjes weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die poezenkop heb je mooi gemaakt, Josephine, het lijkt me inderdaad een heel gepuzzel om dit voor elkaar te krijgen !
    Ik denk dat ik vroeger ook wel eens macramé gedaan heb, herinner me niet meer wat ... is er iets creatief wat jij niet kan, Josephine ? :-)
    Wow, die insecten ... die met stof is super mooi, een echt kunstwerkje !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, beter dan Marjan kan ik het niet verwoorden!
    Het bruin in de poes is heel speciaal; heb je daar nog schaduwen op gemaakt?
    Macramé is een hele gave techniek. Ik heb een jaar geleden een wandhangertje gemaakt. Maar als ik er even mee bezig ben, vind ik het al niet zo leuk meer om te doen. Het eindresultaat dan weer wel! Zo'n veer wil ik ook altijd nog eens maken.
    Super originele insecten heb je gemaakt, dat doe ik je echt niet na. Het zijn echte sieraden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Elizabeth ik heb hier en daar met schaduwen gewerkt
      om een mooi effect te krijgen. Bedankt voor je mooie reactie.

      Verwijderen
  7. Wat je hebt gemaakt is wéér zó geweldig mooi, pure kunst.
    Alle drie de uitwerkingen zijn schitterend, maar de insecten zijn zó apart, ongelooflijk Josephine.
    Geniet van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wauw, wat heb je dat allemaal prachtig gemaakt, ik vind het stuk voor stuk kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig die Kat!
    En die insecten, zo mooi! Goed dat je er bij vermelde dat ze maar 1 of 2 cm klein zijn. Zal een heel gepriegel geweest zijn. Zijn ze ook als broche te gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonders..a delightful cat..the delicate feather..the beautiful insects..I love the little blue one, but they are all ... Art !!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enige insecten heb je gemaakt. Ik vind het heel knap dat je zo klein kunt werken. En dan ook nog eens met veel details. Geweldig weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer mooie dingen uitgewerkt. Prachtig die poes.
    En die insecten... ze zijn net echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie poes heb je gemaakt, en hoe ze kijkt!
    De insecten zijn schitterend, ik hou niet van insecten maar deze zijn zo ingenieus en prachtig gemaakt, die zou ik ook wel willen hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, weer zo'n mooie M, ik vind het allemaal mooi, de poes, hoe die kijkt, geweldig, de veer is ook mooi en de insecten, wat creatief, je moet maar op het idee komen. Ik heb weer genoten :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zit ik alweer sprakeloos te zijn. Wat zijn je insecten mooi! Ik hoop dat ik ze mag proberen na te maken. Ik ben bezig met een lianenboom van wol en er moeten nog glazen vogeltjes in. En nu misschien ook wel insecten.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥