vrijdag 18 juni 2021

Joehoe, kom maar even achterom * * *


Zoals jullie zien heb ik de deur naar de tuin alvast op een kiertje gezet, op de deur heb ik van de snoeitakken van het Malusboompje een primitieve krans gemaakt. Een grote knikker omwoelt met ijzerdraad is bevestigd aan een houten hart. 


Hier zien jullie een klein stukje in de voortuin waar een dikke rand Hoornbloemen volop in bloei staan, een mooie witte wolk waarvan je op deze foto eigenlijk niet kan zien hoe prachtig deze bloemen zijn.

Daarom heb ik van deze fraaie bloemen een detailfoto gemaakt, wat zijn ze mooi hé, jammer dat de bloei maar zo kort is. We zijn heel druk bezig geweest in de tuin, alle terrassen zijn schoon gespoten, de hardhouten meubels zijn geboend met zachte zeep en het grootste deel heb ik al is de olie gezet. Eigenlijk veel te warm voor dit soort klusjes maar nu staat ons buitenhuis er weer fris bij.


De Rode Valeriaan, het zijn maar drie stengels en al 26 jaar komen  deze drie weer triomfantelijk tevoorschijn. Wonderbaarlijk eigenlijk dat het geen grote struik is geworden maar ik ben jaarlijks weer blij ze te zien want ze zijn prachtig.


De Akeleien hebben we in diverse kleuren staan, dit zijn echt bloemen waar ik dol op ben.


Dit was van de week de eerste  roos die in bloei stond, een Oud Engelse roos die heerlijk geurt en kan het dan ook niet laten om regelmatig mijn neus erin te steken. Binnen een paar dagen met deze hitte staan er al heel veel rozen te bloeien maar daar moet ik nog foto's van maken.


Dit is een oude illustratie van een Pioenroos, en heeft niets te maken met mijn Engelse roos maar ik vind die twee afbeeldingen wel heel mooi bij elkaar passen.


Het beginstadium van de Uienbollen ruim een week geleden en nu zijn ze inmiddels al bijna weer uitgebloeid.


Even een detailfoto van de Nepeta { Kattenkruid } De kleur vind echt geweldig, vooral als zo'n pol in volle bloei staat in de volle zon.


Voor de voortuin hebben we dit jaar een Japanse Esdoorn aangeschaft, het is nog maar een klein exemplaar van ongeveer 60 centimeter hoog, maar het lijkt me mooi om de ontwikkeling te zien naar een behoorlijk struik. Ze groeien niet hard dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.


Bono ons West Highland White  Terrier  is naar de trimster geweest, we hebben hem een zomerkapsel gegeven,  de lieverd is inmiddels 15 jaar, bijna doof en blind en in zijn koppie werkt het ook allemaal niet meer zoals  het zou moeten. En dan met deze hitte, ik dacht het moet gewoon lekker luchtig zijn voor die schat. Geniet allemaal van het heerlijke buitenleven * * *

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk rondje door jullie tuin. Mooie foto van Bono. Hij komt zo prachtig uit tegen de donkere schaduw. De kleur van het kattenkruid is zo mooi. Een kleur die heel moeilijk is om te schilderen. ik probeer het steeds weer. Lukt zelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk rondje door jullie tuin.
    Het begon al supermooi met de uitnodigende krans.
    Mooie foto’s, heerlijk zo’n tuin, nu het werk klaar is kun je fijn ervan gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige entree van je tuin. Zo'n poort is altijd leuk; het maakt het spannend om achter de deur te kijken... wat zou er daar voor moois te zien zijn?
    Nou, en of er veel moois te zien is! Errug leuk om nu jouw tuin te zien! Wat heb je de hoornbloemen scherp als detail op de foto gekregen. Ik heb hier 1 akelei staan en nou ja... hij blijft in leven, maar daar is ook alles mee gezegd. Misschien komt het door de grond of de plek (half zon/half schaduw), maar ik weet het niet...
    Mooi zo'n esdoorn, die groeit wel lekker door!
    Bono zal het vast waarderen dat hij een zomerkapsel heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's! Er is heel veel te zien in je tuin, de entree achterom nodigt al direct uit om een kijkje te komen nemen. Hoe groot jullie tuin is, weet ik natuurlijk niet, maar ik kan me zo voorstellen dat hij groot genoeg is om er lekker uitgebreid door te wandelen en te genieten van alles wat groeit en bloeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful pictures of flowers ... Give your sweet little dog a pat for me!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi is je tuin de witte bloemen prachtig maar ook kattenkruid heb ik niet ecenals de akkeleien ik weer een op zaadjes roof ha ha . Mooi hondje en lekker gekortwiekt veel aangenamer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, wat een mooie tuin! Leuk dat we even mogen komen kijken. Mooi, zoveel bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bloemenpracht....achhh en lieve Bono...🍀🐾🍀 veel liefs Ria 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hé, kransen maken met snoeihout....
    Je maakt wel mooie foto's van je bloemen in de tuin !
    Geniet van de kleurenpracht !Groetjes van Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne en mooie tuin. Groot gelijk om de hond lekker een luchtig kapsel te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig om even achterom te komen, Josephine, na die mooie entree wat een traktatie van bloemenpracht in je tuin !
    Oh, die lieve Bono, al 15 jaar ... ik hou van deze foto, zo ontroerend, wondermooi !
    Geniet van je tuin ... en het zonnige weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie tuin. Fijn dat we even mochten komen kijken. De kleuren zijn zo ,ooi hè. En het is echt genieten nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het begint al zo leuk met die mooie krans. Dat geeft gelijk al sfeer.
    Wat heb je weer mooie foto's voor ons. Altijd genieten om al die mooie planten en bloemen te zien bij je.
    Ik vind je roos zo prachtig. Weet je ook welke het is?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een mooie tuin zeg! Echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk blogbericht én wat een heerlijke tuin heb je!
    Mooie foto's heb je gemaakt, wat een sfeertje :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥