vrijdag 2 juli 2021

Nieuw insect en frutsel popjes * **

 

Hallo allemaal, wij zijn Juttie en Julleke, twee kleine frutsel popjes. Zo uit de hand gemaakt, het moet een hondje en een poesje voorstellen. Het is zo grappig om te maken, je legt wat simpele materialen neer en begin dan gewoon maar wat te naaien, eerst het hoofdje en vanzelf groeit er
iets onder je handen, een soort verrassing.


Ook ben ik weer bezig geweest om een insect te maken. Met een stukje stof, wat kralen en ijzerdraad is een soort krekel tevoorschijn gekomen.


De krekel is een beetje moeilijk om goed op de foto te zetten, hij staat naast me en dan ziet het er goed uit maar op de foto is het een vreemde vogel. Hier zien jullie Juttie en Julleke wat beter. het broekje en jurkje heb ik er met borduurgaren op geborduurd, de oogjes van het poesje heb ik geschilderd op een los stukje stof. Zelfs bij deze kleine gekkies zijn het hoofdje en de armen beweegbaar.


De krekel heb ik uit verschillende hoeken gefotografeerd om  een beetje een indruk te krijgen.



Op deze foto liggen Juttie en Julleke in mijn hand zo kan je goed zien hoe klein ze zijn.


De ogen van mijn fantasie krekel zitten bovenop de steeltjes zo kan hij goed op een afstand alles in de gaten houden.  Aan de voorkant is een mini stukje bont genaaid. Wens jullie  alvast een heel fijn weekend toe, geniet volop * * *

10 opmerkingen:

  1. hihihi dat laatste poesje is een leuke verrassing!
    JUttie en Julleke zijn heel mooi geworden; werken met 'waardeloos materiaal' geeft vaak hele mooie resultaten en dan blijkt maar weer dat waardeloos materiaal niet bestaat. De geborduurde kledingstukken doen het heel goed. En opnieuw weer beweegbare armen en hoofdjes! Goed dat je ook een foto geplaatst hebt waarbij ze in je hand liggen; dat maakt nóg meer duidelijk hoe klein en precies je netjes weet te werken.
    De krekel is ook supergoed gelukt. Mooi die oogjes op steeltjes en die echte krekelknietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi wat je allemaal weer laat zien, echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuke popjes! Knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dit leuk geworden, het zal een heel gepriegel zijn geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij hebt èn veel fantasie èn je bent handig en òok nog eens creatief... Ongelooflijk leuk wat je hebt gemaakt. Die popjes vind zijn me toch schattig en ik zie er echt wel een hondje en poesje in. Het hondje kijkt een beetje streng en afwachtend en het poesje een beetje benauwd.
    Ook de insecten vind ik gaaf! We kijken er in de natuur vaak aan voorbij of vinden ze lastig. Dat is jammer, want als je goed kijkt valt er zoveel te zien. En ik denk dat jij dat ook vaak gedaan hebt in je leven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze prachtig, zo’n verschil in techniek, maar zó mooi gemaakt.
    Erg goed van jou, dat je op zo’n kleine werkjes, zo’n duidelijke uitdrukkingen in gezicht en lijfjes kunt leggen. Complimenten hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poesje miauw wat hoor ik nou ?? Een knutselpoesje die kan mauwen .....ik vind het knap !!!! Mooi stel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattige frutsel popjes, Josephine ... zo fijn beginnen en dat het dan zo'n leuke verrassing wordt !
    De krekel ziet er ook fantastisch uit ! Zo creatief en alles met wondermooie details !
    Kwakkelweertje hier en onweerachtig :-(
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van 'niets' iets maken, dat lukt je elke keer weer!!
    Wat mooi, ik vind de krekel goed gelukt en Juttie en Julleke zijn kleine 'schatten' Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie werkjes weer. Ik vind het echt zó creatief en priegelig en mooi. Je bent echt heel inspirerend.
    Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥