vrijdag 23 juli 2021

Crea 2021 Alfabet challenge Letter - O * * *


Inmiddels zijn we al weer aan letter O toe, ik heb gekozen voor de O van OLIFANT. En daarvoor ben ik de uitdaging aan gegaan om te proberen een olifant te gaan tekenen.


Hier zien jullie een beetje de opzet en de uitwerking, eigenlijk had ik eerder in het begin foto's willen maken maar als je eenmaal lekker bezig bent vergeet je dat gewoon. Ben er best een tijdje mee zoet geweest, af en toe een dag laten rusten en dan zien dat  de houding toch weer even anders moet. Uiteindelijk ben na het hele proces  toch wel tevreden met het eindresultaat.


Ook laat ik nog een aantal olifantjes zien die ik al eens eerder heb gemaakt.



Kleine guitige Olifant wezentjes. Ben benieuwd wat  andere voor moois hebben gemaakt * * * 


Kijk ook eens bij;

15 opmerkingen:

  1. Ja, dat doe je niet even... Het is een heel proces. Maar je hebt oog voor verhoudingen en wat heb je de grijstinten goed gebruikt om diepte en schaduw te creëren!
    Gelukkig had je inspiratie om je heen van al die mooie kleine olifantjes. Wat een liefjes om te zien.
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg!! Jij kunt echt wel tekenen en ik snap dat je tevreden bent over het resultaat. De kleine olifantjes zijn stuk voor stuk schattig, wat is het toch fijn om zo creatief te zijn hé.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi stel olifantjes bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt t talent en het geduld om zo’n mooie tekening van een olifant te maken. Prachtig!
    Hoe groot is de tekening. En ook die andere olifantjes, zo lief. Hoe groot( klein) zijn deze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Angela voor je mooie reactie, de getekende Olifant is
      gemaakt op een A4 formaat, rondom zijn er wel effenranden dus de tekening zelf is ongeveer 15 cm hoog.
      En de van stof gemaakte olifantjes zijn zo'n 10 /12 cm klein. ik vind het altijd een uitdaging om klein te werken.

      Verwijderen
    2. Ja, dacht ik al dat ze zo rond de 10 cm klein zouden zijn, en vast weer helemaal met de hand gemaakt. 🙂

      Verwijderen
  5. Een waar kunstwerkje is het geworden. Heel knap. Ik ben ook wel een beetje verliefd op je pluche olifantjes. Wat een dotjes.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die olifant ... met zo'n mooie details getekend, Josephine !
    Fijn om die schattige olifantjes met zachte vacht weer eens terug te zien !

    De laatste dagen duurt het een eeuwigheid voordat mijn blog en nog andere sites opengaan ... hoop dat het tijdelijk is.
    Er wordt hier weer onweer voorspeld, de mensen in het Waals gedeelte van ons land kijken angstig toe voor meer overstromingen ...
    Hoe is het bij jullie ? Ik hoorde dat de corona besmettingen weer drastisch stijgen ...
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig mooi getekende olifant!
    Zo fijntjes en toch zie je de grove huid subtiel. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om de Olifant te laten zien. Je hebt hem prachtig getekend, ik wou dat ik het zo mooi kon. Maar ja, dan zou ik niet zo genieten van alles wat jij maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zowel de getekende olifant als de kleine 'knuffel'achtigen zijn weer supergoed gelukt. Ik ben het helemaal met Elizabeth eens; de grijstinten zijn schitterend gelukt en maken de olifant nóg echter!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het wordt een prachtige getekende olifant. Ik kijk zometeen naar het vervolg. Maak je al die kleine knuffels zomaar uit je hoofd? knap!!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥