vrijdag 24 september 2021

Crea 2021 Letter - S [ 2 ] * * *

 Opeens dacht ik van de week, hoe kon ik dit nu vergeten, de S van Scharen, ik heb namelijk een tik voor scharen, zoals ik zoveel tikken heb, noem het maar prettig gestoord. Hier laat ik maar een klein aantal zien, over het algemeen zijn het maar gewone scharen maar ik heb ook een aantal mooie exemplaren. Bijvoorbeeld een aantal van die enorm grote confectieatelier scharen maar die heb ik niet gefotografeerd.


Deze bijvoorbeeld, het is een oud schaartje dat van mijn moeder is geweest, en heb er een borduurtje bij gemaakt.


Ook dit was een schaartje van mijn moeder, ze noemen het een pincetschaartje waarschijnlijk omdat smal en lang is en een beetje aan een pincet doet denken maar je kan er alleen maar mee knippen, heel handig en vlijmscherp is het. 


Nog een prachtig schaartje van mijn moeder en daar heb ik een mooi mapje omheen gemaakt, dat geeft zoveel meer charme aan het geheel.


Een behoorlijk groep staat bijvoorbeeld in een glazen bokaal op de vensterbank boven in een kamer met allerlei hobbyspulletjes waar ook mijn grote berenkast staat met al mijn zelfgemaakte dieren en frutsels.


Nu laat ik een aantal mooie exemplaren antieke scharen zien die helaas niet in mijn bezit zijn, kwam ze op internet tegen en vind het leuk om ze te laten zien.


Wat hadden ze vroeger toch prachtige bewerkte gebruiksvoorwerpen hé, kan daar echt van genieten en zie ze in gedachten  hoe de mensen in die tijd met handwerken bezig waren.




Wat zijn ze allemaal prachtig hé * * *

12 opmerkingen:

  1. Gelukkig is de challenge dit jaar tweewekelijks; nu had je nog genoeg ruimte om al die mooie scharen te laten zien ;o)
    Ja, je moeders schaartjes verdienen een mooi handwerkje, dat maakt ze extra speciaal en nóg plezieriger om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja natuurlijk! Wat is een handwerkster zonder schaar! Mooie exemplaren laat je zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK had al best vaak mooie schaartjes op je foto's gezien, maar dat je er zòveel had..., nee ... dat had ik niet gedacht. Ik snap je compassie wel met dit soort schaartjes. Wat een prachtige verzameling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tuurlijk scharen, maar wat een mooie zitten er tussen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige exemplaren laat je zien en die van je moeder zijn ook héél apart.
    Koester ze maar en heel goed dat je er mooi borduurwerkjes bij hebt gemaakt.
    Dat verdienen deze mooie spullen wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en dierbaar zijn de schaartjes van je moeder, de tweede lijkt inderdaad op een pincet. Zo leuk dat je erbij hebt geborduurd. En wat zitten er mooie scharen bij, vroeger wisten ze het wel mooi te versieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere verzameling . Zo'n tik kan geen kwaad ook ik herb er verschillende ja tikken dan ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoe je die schaartjes met de borduurwerkjes laat zien, Josephine ! Zo mooi die van je moeder, het pincetschaartje is heel bijzonder !
    En ja, die antieke exemplaren zien er prachtig uit !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, daar zijn echt mooie schaartjes bij!
    Een mooie verzameling!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een fijne verzameling scharen, leuk om te zien. Zo'n pincetschaartje heb ik ook, hij is van mijn vader geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je nog scharen van je moeder hebt. Een fijne herinnering aan haar. Ik vind die oude scharen prachtig. Wat zijn de tegenwoordige scharen dan toch maar saaie dingen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad een mooie verzameling scharen !
    Nog een fijne dag verder !
    Groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥