vrijdag 12 november 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge Letter-W * * *


Voor de letter W heb ik twee onderwerpen uitgewerkt, de eerste is de W van Wolvilten. Hier laat ik een kleine greep uit allerlei creatie's zien die ik al  eerder heb gemaakt. De bedoeling was eerst om een nieuw beestje te gaan wolvilten maar heb daar jammer genoeg de tijd niet voor kunnen vinden.


Hier zien jullie het poesje parmantig naast een antiek fototoestel  staan.


Bono ons hondje is een West Highland White Terriër en die heb ik geprobeerd na te maken met wolvilten. Het was best een prieglewerkje want dit hondje is maar ongeveer 3 centimeter groot.


En dan met deze vlijmscherpe naaldjes  heel snel in de wol prikken [ vilten] geeft de nodige prikken in je vinger, auwww.


Deze twee muisjes en de gevulde eikelhoedjes waren mijn eerste kennismaking met het wolvilten.


 Hier heb ik er voor Bono een vriendje bij gemaakt zo ogeveer dezelfde maat, kunnen ze leuk spelen 👀


Voor het tweede uitwerking van de W heb ik gekozen voor Windwijzers. Ongelooflijk wat je allemaal tegenkomt. Deze foto hier boven laten een aantal details zien van Antieke windwijzers.


Heb van een aantal maar een collage gemaakt want ik kan natuurlijk niet alles laten zien wat in mijn fotomapje staat, en dat zijn er veel.


Deze is PRACHTIG hé, die zou ik wel op mijn dak willen hebben.


Als je ernaar op zoek gaat kom je vooral heel veel hanen tegen.


Deze lijkt me mooi staan bij de prachtige ruimetelijke omgeving waar Elizabeth woont.



Kijk ook eens bij;

17 opmerkingen:

  1. Wat een lieve figuurtjes heb je gewolvilt (dat woord bestaat vast niet 😊). Bono ziet er schitterend uit, wat een lief karaktertje. Het speelmaatje is ook gelukt en zelfs de eerste muisjes zijn super!
    Prachtig al die verschillende windwijzers bij elkaar, wat zijn er veel verschillende! Elizabeth is vast heel enthousiast over 'haar' windwijzer!
    Trouwens, wat een geweldig mooi W-woord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat wolvilten heb ik ook een aantal keren gedaan. Heel leuk maar ook wwel intensief ik heb kabouters staan en ook een muis die staat onder de opgezette uil ha ha mocht de uil honger krijgen......
    Windwijzers wat zijn er veel verschillende als je erop let. Dat was me al eens ipgevallen tijdens een wandeling Heel mooi om zo bij elkaar te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap dat je zo iets kleins kan maken!
    En de windijzers zien er mooi uit. Ik zie ze niet vaak, of ik let er niet op...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi: je gewolwilte creaties! Zo veelzijdig ben jij!
    En de windwijzers zijn inderdaad ook prachtig. Een origineel onderwerp bij de letter W.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo knap dat je zulke kleine diertjes zo levensecht kunt maken. Ik heb echt met mijn vingers zitten meten hoe groot/klein 3 cm is. Wauw...
    En wat prachtig al die verschillende soorten windwijzers. Ik moet toch eens beter om me heen, eh... omhoog kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel erg leuk dit! En ik krijg spontaan zin om te gaan wolvilten, zo leuk om te doen, en té lang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie creaties met wolvilt heb je gemaakt. Leuke verzameling windwijzers heb je. Wij kijken daar ook altijd graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn jouw figuurtjes in wolvilt mooi! Leuk ook om die verschillende windwijzers te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al je dieren van wolvilt zijn prachtig hoor, maar ik vind die eerste, die bij het fototoestel zó leuk.
    Iets baldadigst straalt er uit het snoetje.
    Verder laat je ons ook weer mooie speciale afbeeldingen zien.
    Super blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh zo schattig de beestjes die je met wolvilten hebt gemaakt. Priegelwerk, maar schattig. De collage van de windwijzers vind ik ook mooi. Leuk hoe schijnbaar alledaagse dingen zo mooi kunnen zijn als je er eens goed naar kijkt! Ik heb er weer van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaaaaa, zo'n windwijzer wil ik wel hebben! Wow, wat een gave is dat...'
    Wat een schatjes heb jij gewolvilt... dat poesje is een snoesje, Bono is ook zo lief om te zien! Ik heb nog nooit aan wolvilten gedaan, ik denk gewoon dat het moeilijk is. Ruimtelijk werken vind ik ook lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, hoe lief en snoezig zijn al die wolvilten diertjes, Josephine !
    En hoe je ze dan op foto gezet hebt ... wow, zo prachtig !
    De windwijzers, wat een mooie exemplaren laat je ons zien !
    Ik ga eens extra opletten of ik er onderweg nog ergens zie ...
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke wolvilten diertjes heb je gemaakt en zo klein.
    Smelt, smelt. Ik begrijp best dat je geen tijd gehad hebt om er nog een te maken, de tijd gaat zo snel. Je windwijzers zijn prachtig, zo mooi om in een collage te zijn. Wij hebben er ook een, een eenvoudige. Alweer zo'n mooie bijdrage Josephine, echt genieten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wolvilten heb ik nooit gedaan. Maar jouw creatie's zijn prachtig, en zo klein! Vast een heel gepriegel en veel geduld. En die Windwijzers, zo mooi en verschillend. Die heks heb wel eens ergens gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel knap werk hoor !!! En het is altijd ook weer genieten van je foto's !!Nog een fijne dag .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lieve wolvilten diertjes heb je gemaakt. Lijkt me een hoop gepriegel, maar wel heel leuk. De windvanen zijn prachtig zeg. Vooral die mooie grote haan is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is Bono goed gelukt en wat heeft hij een schattig en eigenwijs snoetje!
    Ook de andere diertjes zijn erg leuk en dan zo klein, prachtig.
    Daar kijk ik ook wel eens naar: windvanen, soms zie je hele mooie en aparte, hanen en engeltjes, maar die koe is ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥