maandag 29 november 2021

Digital Art, een paarse wolk * * *


Het begon allemaal met een flinke hoeveelheid bloemen die ik op mijn verjaardag heb gekregen. Het waren een aantal grote boeketten met veel verschillende bloemen soorten. Bij één boeket waren ook een aantal beschilderde takken met bladeren toegevoegd. Nu moet ik zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal niet van hou, bloemen en takken moeten zijn zo als ze in de natuur zijn. Maar toen de boeketten  in het stadium waren om ze in de container te werpen bleven die beschilderde takken met bladeren mij toch op een of ander manier toelachen. 


De bladeren heb ik los getrokken en heb daar een heleboel foto's van gemaakt want ze leken mij wel heel geschikt om als achtergrond voor bewerkingen  te gaan gebruiken, zo gedacht , zo gedaan.


Je kan er best mooie stillevens van maken door allerlei toevoegingen  aan te brengen.



Het lijkt er bijna op dat dit blad voetjes heeft gekregen, mooi hé al die nerven.


Over dit blad heb ik wat bloem gestrooid wat een mooi effect geeft. Eigenlijk een giller hé, iets waar ik eigenlijk niet van hou en nu op deze manier gebruikt vind ik het weer prachtig. Ach ja, er is niets zo veranderlijk als de mens.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens over het verven van bladeren... Natuur is natuur! Maar ja, als de boel dan toch uitvalt.. Door er foto's van te maken kom je in een andere dimensie en digitale art is niet te vergelijken met natuurlijk 3D. Leuk hoe je dit hebt omgetoverd, en ik denk dat het ook heel ontspannend was om te doen dat experimenteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's van die maffe geverfde bladeren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee om de geverfde bladeren te fotograferen en als achtergrond te gebruiken, Josephine !
    De bewerkingen zijn allemaal prachtig geworden !
    In het laatste 'Seasons' magazine staat een interessant artikel over decoraties met bladeren en takjes bewerkt met goudkleurige 'gilding wax' ... ziet er mooi uit !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en zo kun je ze dus gewoon hergebruiken. Ik denk dat ik een boeket bloemen nu heel anders bekijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto’s van iets wat je eigenlijk niet mooi vindt. Grappig dat het je toch zo kan inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja geverfde bladeren...hm, maar wat heb je er veel moois van gemaakt.
    En dan dat bloem er op, 't lijkt wel zilver.
    foto 3 vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De natuur is inderdaad mooi , maar ... je bewerkte foto's zijn perfect om van iets minder geliefd toch weer iets moois te maken.
    Nog een fijne dag en groetjes van Simonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥