vrijdag 25 maart 2022

Sjaal voltooid en Never Ending sjaal * * *



Een tijd geleden liet ik zien dat ik bezig was met een lekker warme sjaal te breien. Hij is 24 centimeter  breed en 1 meter 65 lang geworden, gebreid op pen 10. Heb hem al de nodige keren gedragen en is echt
heerlijk warm. 


 
Had ook een paar van die Amazing cake bollen gekocht, van "Alison & Mae" een verloopgaren met subtiele kleuren, 100% katoen 630 meter en 150gram. Eerst ben ik begonnen met een rechte sjaal [ foto boven maar die is inmiddels al weer uitgehaald,  het werd helemaal niet naar mijn zin.


Was begonnen met stokjes haken maar je ziet wel dat is te grof voor dit garen.


Ben  op nieuw begonnen nu met de Never Ending Sjaal, vaste en halve stokjes en dat geeft een veel beter resultaat. Ik haak met naald 4 ' 5. Het is een heerlijk zacht materiaal, en eigenlijk een giller dat je uit slechts één bol zo'n sjaal kunt haken. Dit garen heeft één nadeel, het garen bestaat uit drie losse draden dus je kan niet met je verstand op nul tijdens een leuk TV programma doorhaken omdat je dan steeds lussen krijgt omdat je er naast steekt. Inmiddels is de sjaal bijna voltooid.

12 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allebei mooi, maar vooral die met al die vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, voor zo'n lange sjaal moet je echt wel een lange adem hebben! Maar ik vind hem prachtig; en lekker bij alles te combineren denk ik...
    Het is soms even zoeken naar een geschikt patroon bij een bepaald soort garen. Je hebt gelijk; de tweede variant past veel beter.
    Halve stokjes vind ik altijd mooi; ze zijn luchtig, maar niet tè en fraai qua structuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vrolijke sjaal en fijn dat ie zo lekker warm is. Het garen van Alison en.... ik heb me ook weer laten verleiden voor een paar mooie bolletjes :))))) Zacht rose voor een zomersjaal

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke vrolijke en dikke sjaal.
    Je sjaal in wording kan mooi de dikkere sjaal aflossen als het niet meer koud is.
    Het garen ziet er inderdaad los uit; dat de naald daartussen steekt zal best lastig zijn. Maar het kleurverloop is wel mooi subtiel. Ach, als ie straks klaar is, dan ben je die losse draden vast snel vergeten. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee totaal verschillende sjaals, maar alle twee prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleurrijke sjaal ziet er ook warm uit en zo zacht !
    Ik vind de tweede sjaal met vasten en halve stokjes ook veel beter ... amai, dat is uitkijken om geen losse draden te hebben, maar de sjaal ziet er prachtig uit !
    Geniet van het weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eerste sjaal is warm met zijn warme kleuren. De tweede wordt ook mooi, wat een mooi garen zeg. Goed dat je de eerste uithaalde, als je er zoveel tijd aan besteedt moet het wel naar je zin gaan. Anders ga je hem niet dragen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die kleuren van de gebreide sjaal. Maar is het niet stug om je hals? Persoonlijk houd ik niet van dik garen en dikke brei of haaknaald. Oh, en die kleur van jouw haakwerk, 😍, flieft. Steken en motief is wel uitkienen met zulk garen, het 1e was veel te open / grof. Gelukkig heb je een goede verhouding gevonden tussen steek en garen. Mijn laatste omslagdoek was ook van garen met meerdere draden. Bij goed kijken zie je dat ik ook wel eens een paar draden heb gemist, wat me pas opviel toen die al een eind op weg was. Eh, hoe was het ook weer: dan loop je maar wat sneller, haha. Groet, Dientje / Dini

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Dini, het mooie van die dikke sjaal is dat het materiaal heel zacht is, en zeker ook belangrijk dat het helemaal niet prikt, dus ik ben er echt mee in mijn sas. Haha moest even gniffelen 😏 toen ik las wat je schreef, "dan loop je maar wat sneller" inderdaad, zelf heb ik ook al een paar gemiste draden ontdekt maar dat is helemaal niet storend.
      Groet Josephine

      Verwijderen
  9. Hier wat ik vrolijk van wat een leuke vrolijke kleuren mooie sjaal hoor liefs van mij 🍀💕🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je sjaal af is en dat hij lekker draagt :)
    Sjaal 2 ook al bijna af, dat gaat goed! Ja, als het niet bevalt, dan kun je beter maar meteen iets anders verzinnen om daarna weer lekker verder te kunnen haken :-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie fleurige sjaal is het geworden. Je kunt hem nu weer om. De andere sjaal wordt ook mooi. Is inderdaad niet fijn haken met zulk garen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥