vrijdag 11 augustus 2023

Textile vaardigheden * * *


Opeens kreeg ik zin om iets met lapjes te gaan maken dus zocht ik het een en ander bij elkaar. Nog totaal onduidelijk welke kant het op zou gaan begon ik wat stukjes stof vast te spelden.


Uiteraard verschoof het alle kanten op en opeens bedacht ik dat er een dier in verwerkt moest worden,
van een stukje linnen heb ik grof een vogeltje geknipt   om verder uit te werken. 


Hier  zie je het al een beetje vorm krijgen. Eigenlijk ben ik gaan Appliceren maar dan niet met een zoompje maar gewoon uit de vrije hand en vooral heel bewust getracht het primitief te houden.


Weer een detail een stukje verder gevorderd, dit soort werkjes geeft een heerlijk rustgevend gevoel.





Dit is uiteindelijk het eindresultaat geworden. In het staartje zit ook nog wat rood verwerkt.


Er zijn heel wat steekjes gezet in allerlei kleuren garen, en op deze foto kun je wat beter zijn pootjes zien.

15 opmerkingen:

  1. Stoeien met lapjes en dan zo'n mooi resultaat. Zo knap hoe je dat doet. Wat geeft dat veel voldoening. En zoveel steekjes zetten kan heel rustgevend zijn. Knal gedaan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik wil wel geloven dat dit een rustgevend project is geweest! Ik vind zelf het proces altijd veel belangrijker dan het eindproduct, maar dat mag er ook zijn in dit geval!
    Leuk is dat toch, dat er zomaar iets ontstaat vanuit een paar lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat mooi! En ook heel leuk met al die tussenfases die je laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt zo mooi met dit werk: de lapjes vertellen zelf, welke kant je op moet gaan... Het is een beeldig werkstuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je met een paar lapjes zo'n mooi werkstukje kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder Josephine! Je "rommelt" maar wat aan met lapjes en steekjes en het wordt zo maar een klein kunstwerkje!
    Niks met patronen iets uitknippen, en keurige steekjes maken die even groot moeten zijn...
    Pietje precies zoals ik ben, zou ik dit niet kunnen ook al zou ik het ook wel willen.
    Misschien maar eens proberen.... maar ik denk dat het voor mij dan juist geen rust geeft.
    Ik zou zeggen, voor herhaling vatbaar, dit smaakt vast naar meer.
    Ben benieuwd naar het volgende lapjes kunstwerk.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk vrij borduurwerkje, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ook dit werk zoals gewoonlijk weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel leuk werkje heb je gemaakt. Eenvoudig maar heel erg mooi. Knap dat je dat kan, mij wil het maar niet lukken. En daarom kijk ik graag naar de foto's die je hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om je zo uit te leven met lapjes. Eenvoudig kleurpalet en heel veel steekjes. Dat rustgevende van het maakproces vind ik ook altijd heel fijn (maar ook haast verslavend) Het heeft je weer een fraai werkstuk opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zomaar wat lapjes stof ... en dan ontstaat dit lieflijke vogeltje !
    Zo zie je weer hoe handig en creatief jij bent, Josephine !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk geworden, je bent zo creatief! Komt dit. ogeltje ook in je boekje? Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij de 1 e foto dacht ik al: wat zijn dit prachtige lapjes, mooie, sjieke uitstraling. En dan ga je verder, oh wat heb ik genoten van het proces. Wat is het mooi geworden. Ik kan me het rustgevende voorstellen. Vroeger niet, ik zou dan zoals Floor te precies zijn, toen vond ik vrij borduren niets. Fijne zondag, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wel het leukste eigenlijk.
    Zomaar wat lapjes zoeken en gewoon beginnen.
    Ziet er prachtig uit.
    Inderdaad heel veel steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥