woensdag 17 april 2024

Creëer een Collage. Week- 4 * * *


Jippie, collage nummer 4 is alweer aan de beurt. Deze week zijn de trefwoorden die er in verwerkt moeten worden: Gezicht- Breiwerk- Cirkel- Rood.


Eerst ben ik van wat dikker papier een cirkel  , een halve en een kwart cirkel gaan tekenen, vervolgens heb ik ze uitgeknipt en ben ze gaan kleuren. Voor de kleur rood heb ik een vrij donkere kleur rood gebruikt in mijncollage want de primaire kleur rood vind ik niet echt mooi, en er zijn natuurlijk ook allerlei  nuances.


Dit is een documentenmapje waar ik eerst altijd wat dingen bij elkaar verzamel,  wat knipsels uit bladen, en wat mooie stukjes papier die ik mijn hele leven al verzamel.  Het grappige is als ik dit mapje nu zo bekijk dan zou dat eigenlijk wel door kunnen gaan als een nonchalante collage. En dat terwijl ik er nog helemaal niets mee heb gedaan. De foto van het gezicht is via mijn Frida fotomapje op mijn computer uitgeprint. Het is het gezicht van Kunstschilderes Frida Kahlo. 


Ben met mijn kleine sokken-wol pennetjes een stukje gaan breien. Het garen is een bol om nieuwe sokken te gaan breien, weet alleen nog niet wanneer. Maar vond de kleuren er wel heel mooi bij passen. Ben weer benieuwd wat de andere dames voor mooie collages hebben gemaakt.

Kitty  Elizabeth  Janny  Conny  Marjan  Irene  

14 opmerkingen:

  1. Geweldig. Ik vind ze bij jullie allemáál zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer een hele sjieke en kunstzinnige collage gemaakt.
    En overal zijn er kleine details te ontdekken.
    Het is zò leuk om te zien hoe bij iedereen de prompts op persoonlijke wijze worden toegepast en dat levert verrassend verschillende collage op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig. Door het kleurgebruik is het weer een erg stijlvolle collage. Super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Josephine wat heb je toch een prachtige stijl! De kleuren passen weer zo mooi bij elkaar en er is zo veel te zien. Een geweldige collage. En Frida, tja, waarom heb ik daar nou niet aan gedacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel sfeervol jou eigen stijl! Fraaie kleuren en vormgeving. Zelfs het breiwerkje is in stijl. Het gezicht van Frida Kahlo past er perfect bij!
    Heel eg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Josephine, sfeervol met dat donkere rood en alle andere elementen, een fraai geheel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer genieten van jouw collage. Herkende gelijk Frida's gezicht.
    Heb destijds die prachtige serie van haar op t.v. gezien, alles uitgezocht en gepresenteerd door Jeroen Krabé.
    Mooi kleuren heb je gebruikt, zo leuk samen met dat kleine breiwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je er speciaal wat voor gebreid hebt! Ik vind het een prachtige collage, heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi gedaan, je kan ook gelijk zien dat hij van jou is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een echte Josephine. Heel erg mooi, komt vast omdat ik Frida zo’n mooie vrouw vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige collage en een mooi breiwerkje. Ik denk dat er vaker een collage gemaakt wordt dan een sok, 😂. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik val in herhaling ... ook deze collage is weer fantastisch mooi, Josephine !
    Kleuren, papiertjes met mooie motiefjes ... alles wondermooi !
    En daarbij het breiwerkje dat vind ik de kers op de taart !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig met een echt breiwerkjes erin verwerkt knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat Sylvia zegt, wederom prachtig, deze challenge is precies iets voor jou :) Elke keer weer een top prestatie, ik blijf het zeggen prachtige kaarten zouden het zijn. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥