woensdag 24 april 2024

Creëer een Collage Week-5 * * *


Wat is het toch leuk om elke week weer aan een een nieuwe opdracht te werken,  of al iets voor te werken voor weer een volgende opdracht. Het is goed te zien dat iedereen dat heel fijn vindt om te doen. Deze 5e week gaan we de woorden: Vierkant-Turquoise-Vis en Scheur in de collage verwerken.


In eerste instantie ben ik van een stevig stukje papier drie maten Vierkanten gaan uitsnijden. Die ben ik gaan beschilderen en met een zwarte en witte marker ben ik daar wat tierlantijntjes op gaan tekenen. Een tekening die ik onlangs heb gemaakt heb ik in twee delen gescheurd en een paar stukjes papier in kleur erbij gezocht. En dat werden uiteindelijk nog meer stukjes papier uit mijn voorraad papier mapjes.


Dit is heel iets anders en heeft niets met deze collage te maken, maar tijdens het zoeken van mooie stukjes papier uit mijn verzamel mapjes kwam ik dit weer tegen.  Heb het eens uit een magazine gescheurd omdat het me aansprak. Vanwege de kleur past het mooi bij deze post vind ik, vandaar dat ik het laat zien.


Even spelen met fotograferen, vind het altijd  leuk om foto's eens uit een totaal andere hoek te fotograferen. Ben ok weer heel benieuwd waar de andere dames ons mee gaan verwennen. 

20 opmerkingen:

  1. Je schrijft alsof je heerlijk gespeeld hebt met alle onderdelen. En ik denk ook wel dat je er veel plezier in hebt gehad. Maar wat is elk stukje weloverwogen geplaatst in het geheel.
    Je laat een prachtige evenwichtige collage zien!
    Dat blad van de vlinder uit het tijdschrift heb ik ook (bewaard) en ik vind het bijna zonde om een keer te gebruiken.
    En precies zoals je schrijft... het is fijn om elke week een opdracht te hebben. En voor mij echt een stok achter de deur, want verder komt er qua papier niets uit mijn handen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leek mij moeilijk, een vierkante vis. Maar de uitwerkingen die ik zie zijn hartstikke goed bedacht. Die van jou is ook weer super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw dit is weer prachtig werk. De vis springt er zo mooi uit. Het is een feestje om naar te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn mond valt weer open Josephine, het is er weer een om in te lijsten, prachtig! De vis is geweldig, is dat een stempel of een plaatje of...? Door het contrast met de achtergrond heeft die echt de hoofdrol. Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Kitty, het is geen stempel maar gewoon een plaatje, vond hem zo mooi . Heb hem uitgeknipt en passend in het geheel gepuzzeld.

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige collage maakte je weer. Heel mooi die verfijnde tekeningen die je erin verwerkte. En die vis met zijn complementaire kleuren is erg mooi gekozen. Fijn dat je ook zo geniet van deze opdrachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan, de vis trekt alle aandacht met zijn vrolijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en wat een mooie tekst erbij ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoe jij alle losse onderdelen weer hebt gerangschikt !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook nu weer in je fraaie kleuren, een kunstwerk! mooie tekst erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kleurige vis is het middelpunt van de compositie, die kleuren geven dat extraatje aan de hele pagina. prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, wat heb je er weer een prachtig geheel van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel apart! Ik zie meerdere vissen :) Op de achtergrond zie ik een schaduw van een hele grote vis, ha, ha Mooie kleuren, de vis lijkt qua kleuren op je breisel van vorige week en springt er mooi uit. Weer een hele mooie bijdrage, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een super mooi geheel geworden. De vis komt zo goed tot zijn recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie grote collage. De oranje vis kleurt prachtig bij het turquoise.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig geworden! De vis krijgt heel veel aandacht, maar dat is wel heel mooi.
    De rest ook zo mooi bedacht en geknipt.
    Al die frummeltjes en lijntjes.... wat ben je heerlijk creatief bezig geweest.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zucht, ook deze is weer prachtig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van alle mooie stukjes samen weer een prachtige collage gemaakt, Josephine !
    Heel geslaagd de combinatie van turquoise en oranje !
    Het knipsel met de vlinders en het gedicht ... wondermooi !
    Fijne dag verder,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijne werkjes gemaakt !!!
    groetjes van Simonne !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥