woensdag 1 mei 2024

Creëer een Collage Week-6


De tijd vliegt gewoon voorbij en inmiddels is alweer Collage  nummer 6 aan de beurt. De vier woorden die we in deze collage gaan verwerken zijn: Zigzag-Paars-Gerafeld en Insect.  Wat ik me weleens afvraag hoelang iedereen ongeveer bezig is om een collage te maken. Zelf zit  ik er telkens weer behoorlijk wat tijd aan te werken. In mijn vorige collage schreef Elizabeth in haar reactie o.a : [Maar wat is elk stukje weloverwogen geplaatst in het geheel.] Dat vond ik leuk om te lezen want dat is precies de reden waarom ik er zo lang mee bezig ben. Je kan bijna wel zeggen tot op de millimeter  blijf ik soms schuiven net zo lang tot dat het naar mijn idee klopt. Niet dwangmatig hoor maar mijn ogen moeten tevreden zijn zullen we maar zeggen, en dat kan weleens een paar dagen duren👀



Boven deze lieve poezenkop heb ik op een wit stukje vilt met paars garen een zigzagje gemaakt, alleen beide niet goed zichtbaar, Gelukkig had ik ook nog een aantal Zigzag strippen getekend en uitgeknipt. Dus het woord Zigzag is voldoende aanwezig.


Voor het woord Insect heb ik eenVlinder gekozen met heel subtiel een lilatint in de vleugels.


Een mooi stukje paarse stof  heb is gebruikt  om de Rafels te maken. Ben wederom benieuwd wat de andere dames weer allemaal bedacht hebben.

15 opmerkingen:

  1. Wow, die paarse ogen... wat een vondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige collage Josephine. Mooi hoe je beschrijft hoe je er aan werkt. " je ogen moeten er tevreden mee zijn" Herkenbaar, de compositie en kleuren moeten kloppen. Bij mij is dat vaak heel intuïtief maar soms kost het veel tijd met het schikken en herschikken van de verschillende onderdelen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi weer. Heel subtiel een strookje links. Een echte Josephine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw Josephine, je hebt er weer iets prachtigs uitgeknald! Die kat met paarse ogen wil je niet tegenkomen in het donker hoor, haha. Een hele mooie sprekende collage weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Paars heeft iets geheimzinnigs en is spannend, vind ik.
    Het is echt te zien dat je heel veel tijd aan je collages besteedt!
    Bij mij is dit heel verschillend; de meeste tijd gaat in het denkproces zitten. Maar ik moet zeggen dat deze reeks van Conny me best snel afgaat... Dat komt omdat ik van tevoren alles uitgetypt en geprint heb en ik moet me van mezelf gewoon houden aan de letterlijke combinatie van de woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar als een collage van jou! Ik vind hem erg mooi met al die details.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi! al die kleine dingen samen tot één groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, zeg, helemaal in jouw eigen stijl ,weer een fraai geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat behalve tevreden ogen ook een tevreden gevoel over het eindwerkstuk bepaalt dat het geschikt is voor publicatie. Het is weer een mooie collage. Dat paarse is goed gelukt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een supermooie collage. Het zwart met paars doet het erg goed. Grappig om de kat met paarse ogen een rol te geven in de collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zie al zoveel mooie reacties hierboven staan.
    Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Prachtig gemaakt, met veel aandacht voor de details en de kleuren.
    Kan me voorstellen dat je er lang mee bezig bent en blijft schuiven totdat het helemaal naar je zin is.
    Zo ben ik ook vaak met mijn lapjes in de weer.
    Maar je bent weer helemaal geslaagd.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoals altijd weer prachtig!! Dat je er veel tijd in stopt om het kloppend te maken, dat geloof ik meteen, het zijn dan ook mooie kunstwerkjes keer op keer. Met liefde en aandacht gemaakt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel herkenbaar, Josephine, ook ik werk aan iets tot het naar mijn gevoel helemaal ok is :-)
    Je oog voor detail maakt ook deze collage wondermooi !
    Gisteren hier een dag met zomerse temperaturen, tot 28° !
    Bijna weekend, geniet ervan,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vind het een koninklijke kat (tweede foto) zigzag zag ik eerst aan voor een kroontje.
    Je hebt er wederom iets geweldigs van gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥